جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

کد خبر: 1291295

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - به منظور تامین نظر شورای نگهبان جداول بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را اصلاح کردند.

جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

در جلسه علنی روز چهارشنبه - ۲۶ اریبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه‌ سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با اصلاح جداول این لایحه موافقت کردند.

پیش از رای گیری، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ درباره این اصلاحات گفت: در بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ کار دقیق کارشناسی کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی انجام شد تا کمترین ایرادات از سوی شورای نگهبان به لایحه وارد شود و هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ایرادات کمی به آن وارد دانست.

وی افزود: اکثر ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان نیز جزئی، عبارتی و اصلاح عناوین بود. اما آنچه که امروز باعث شد این جداول در صحن مجلس نیز مطرح شود، موضوع جدول شماره ۱۴ است. چرا که کمیسیون تلفیق ۶۳ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی پیش‌بینی کرده بود. منابع درآمدی هم از محل مشتقات گاز پیش‌بینی شد. اما بعدها به مدیریت انرژی و منابع تبدیل شد و شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفت.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: به منظور رفع این ایراد و تأمین نظر شورای نگهبان قرار شد عنوان «از محل منابع داخلی» با رعایت قوانین جایگزین شود تا دولت در کالابرگ‌ها دچار اشکال نشود و باز هم با دولت نیز در این خصوص توافق کردیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها