چرا ترامپ روز به روز محترم تر می شود؟

کد خبر: 660692

ستون نویس روزنامه ایندیپندنت انگلیس دریادداشتی با عنوان« روزهای توئیتری و شب های تلویزیونی آقای رئیس‌جمهور» نوشت:هر چه رئیس جمهور کله پوک آمریکا خطرناک تر می شود، دنیا وی را جدی تر می گیرد.

روزنامه خراسان: ستون نویس روزنامه ایندیپندنت انگلیس دریادداشتی با عنوان« روزهای توئیتری و شب های تلویزیونی آقای رئیس‌جمهور» نوشت:هر چه رئیس جمهور کله پوک آمریکا خطرناک تر می شود، دنیا وی را جدی تر می گیرد.
اکنون نگاهی به صد روز نخست ریاست جمهوری وی می اندازیم: توئیت های ابلهانه، دروغ های پی در پی، خیال بافی ها و خود شیفتگی این رئیس جمهورزن ستیز جهان غرب، همه ما را به وحشت انداخته است. اما از لحظه ای که وی وارد جنگ یمن شد، موشک هایی به سوریه پرتاب و افغانستان را بمباران کرد، حتی رسانه های آمریکا نیز که ترامپ آن ها را به شدت محکوم کرده است، رفتاری محترمانه تر در قبال وی در پیش گرفته اند.
بقیه دنیا نیز چنین کرده اند. این که یک ابله در کاخ سفید مستقر شده باشد که شب ها تا دیر وقت تلویزیون تماشا می کند و همه طول روز توئیت می کند یک چیز است اما وقتی همان فرد دیوانه، وارد جنگ می شود که اکنون مشخص شده است که برای دموکراسی اقدام وی گویا مناسب تر است، رئیس جمهوری که در برابر خودکامه ها قد علم می کند (البته به شرطی که سعودی، ترک یا مصری نباشد) و از روی احساسات بشر دوستانه و نه از بدبینی و بد گمانی دست به اقدام می زند، مقوله و مسئله دیگری است.
اگر این گونه نباشد، چگونه می توان گزارش خارق العاده نیویورک تایمز درباره اندوه شدید ترامپ از مشاهده کشته شدن کودکان سوریه را توجیه کرد که باعث شد وی سیاست منزوی نگه داشتن آمریکا را کنار بگذارد، .فیسک افزود:آمریکایی ها شیفته عمل هستند، اما رفتار کودکانه و دست به ماشه ترامپ و در عین حال تصمیم گیری های عاقلانه وی مردم آمریکا را به شگفتی وا داشته است. چه می توان گفت وقتی می بینیم یک ستون نویس مشهور به نام دیوید ایگنیشس که معمولاً رفتاری عاقلانه دارد به ناگهان ترامپ را به «هری ترومن» تشبیه و از رئیس جمهور محبوب خود با واژه هایی همچون انعطاف پذیر و عملگرا تجلیل می کند.
چنین برخوردی احمقانه و شگفت آور به نظر می رسد. به فرد دیوانه ای که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان از پاسخ گفتن به پرسشی که دوست نداشت به آن بپردازد طفره رفت، باید گفت: عوضی به معنی واقعی کلمه. فرد مجنونی که سه کشور مسلمان را -که دوتای آن ها از جمله هفت کشوری بودند که وی ورود شهروندان آن ها به آمریکا را ممنوع اعلام کرد - آماج حمله نظامی قرار می دهد، موجودی خطرناک برای جهان است. با وجود این وقتی پس از کشته شدن 60 نفر در حمله شیمیایی به سوریه که وی اسد را مسئول آن معرفی می کند ٥٩ موشک به سوریه پرتاب می کند اما به کشتار جمعی به مراتب بزرگ تری در سوریه بر اثر حمله انتحاری هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد و حتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه ترزا می، نخست وزیر انگلیس و موگرینی و دیگر زمامداران مطلق العنان از وی تجلیل می کنند آیا هیچ کس به این نکته توجه نشان نمی دهد که ترامپ آمریکا را به سوی جنگی فزاینده سوق می دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها