ترامپ: تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا حقه‌بازی و کلک است

کد خبر: 928889

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اعلام آغاز تحقیقات کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان این کشور گفت: این تحقیقات حقه‌بازی و کلک است.

ترامپ: تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا حقه‌بازی و کلک است

خبرگزاری مهر: به نقل از ان‌پی‌آر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش به اعلام آغاز تحقیقات کمیته امور قضائی مجلس نمایندگان این کشور درباره فساد و سوءاستفاده احتمالی وی به این خبر واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: من همیشه با همه همکاری می‌کنم؛ اما می‌دانید موضوع خیلی جالب آن است که هیچ تبانی (با روسیه) وجود ندارد و همه این‌ها حقه‌بازی و کلک است.

این در حالیست که «جرالد نادلر» (Jerrold Nadler) رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات گسترده درباره تخلفات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده بود.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفته بود که کمیسیون مذکور از ۸۱ نهاد دولتی، افراد حقیقی و حقوقی اسنادی را درباره اتهامات ترامپ در زمینه اخلال در روند قضائی، فساد و سوءاستفاده از قدرت در خواست کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وی در این باره آمده بود: در طول این ۲ سال (دوران ریاست جمهوری ترامپ) شاهد آسیب هائی به نهاد‌های دموکراتیک بوده و لذا کنگره بر آن است تا سوءاستفاده از قدرت را مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است، «جرالد نادلر» رئیس کمیسیون قضائی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه هفته جاری نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» اعلام کرده بود: ما به دنبال انجام تحقیقاتی درباره سوءاستفاده از قدرت، فساد و مداخله در روند قضائی هستیم. وظیفه ما است که از حاکمیت قانون دفاع کنیم. کاملاً واضح است که رئیس جمهور در روند قضائی مداخله کرده است؛ اما خیلی زود است بگویم که آیا استیضاحی در این خصوص باید دنبال شود یا خیر. وزارت دادگستری تا کنون گزارش مولر را برای مردم آمریکا منتشر نکرده است؛ ما تلاش می‌کنیم که این کار انجام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها