بررسی 3 تا از بهترین میلگردهای بازار اینترنتی آهن و فولاد

کد خبر: 1148739
بررسی 3 تا از بهترین میلگردهای بازار اینترنتی آهن و فولاد

 

خریداران میلگرد از بازار اینترنتی آهن و فولاد، میلگردهای زیادی را برای خرید درخواست می‌کنند که 3 مورد از این میلگردهای پرفروش میلگرد بناب، میلگرد تیکمه داش و میلگرد اردبیل می‌باشد. در این متن این 3 محصول را بررسی خواهیم کرد.

چطور میتوانیم بهترین مقاطع فولادی و  قیمت میلگرد را در بازار آهن آلات پیدا کنیم و بخریم؟ میلگرد کدام کارخانه از بقیه بهتر است؟ چطور میلگرد با کیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص بدهیم؟

اینها سه مورد از اصلی ترین سوالاتی است که بسیاری از افراد و مهندسانی که قصد فعالیت در حوزه های معماری و عمران را دارند می پرسند و می‌خواهند بدانند چطور بسته به پروژه‌ای که دارند بهترین مقاطع فولادی را پیدا کنند.

پاسخ همه سوالاتی که در ذهن شما است بستگی به این دارد که از چه طریق و از کجا مقاطع آهنی خود را خریداری کنید.

دلایل مختلف مثل وجود دلالان و سودجویان بازار آهن، تبلیغات نامناسب و عدم اطلاعات کافی نه تنها باعث می‌شوند در نهایت هزینه بیشتری متحمل شوید، بلکه ممکن است مقاطع فولادی که تهیه می‌کنید مناسب سازه و پروژه شما نباشند. قبل از این بررسی، ببینیم میلگرد چیست؟

یادآوری انواع میلگرد و کاربردهای آن

میلگردها یکی از اصلی‌ترین مصالح هر نوع ساخت و سازی هستند و اگر بشر در قرن 19 – 20 میلادی از آن استفاده نمی‌کرد، امروزه خبری از ساختمان‌های بزرگ و آسمان خراش‌ها نبود.

وقتی از بتن در سازه هایمان استفاده می‌کنیم، سازه ما هنوز مقاومت کافی در برابر فشارها و کشش هایی که به آن وارد می‌شود را ندارد و به راحتی ممکن است تحت تاثیر این نیروها فرو بریزد.

به همین دلیل است که از میلگردها در داخل بتن استفاده می‌کنیم تا مقاومت کلی سازه را در برابر این کشش‌ها و فشارها افزایش دهد. در واقع میلگردهای آجدار زمانی که در بتن قرار می‌گیرد سطح تماس بیشتری ایجاد کرده و اصطلاحا (چِفت) بتن می‌شوند تا به‌راحتی ترک نخورده و دچار شکستگی نشوند.

در کشور ما استاندارد روسی همچنان یکی از استانداردهای رایجی است که کارخانه‌ها و برندهای برتر مثل ذوب آهن اصفهان و میلگرد اردبیل از آن برای محصولات خود استفاده می‌کنند. از این رو میلگرد در 4 سطح تقسیم بندی می‌شود:

  1. میلگرد A1 که با نام میلگرد نرم نیز شناخته می‌شود و در ظاهر و روی بدنه آن هیچ آج یا دنده‌ای دیده نمی‌شود. در ساختار این میلگرد از کربن کمی استفاده شده و قابلیت شکل پذیری بالایی دارد.
  2. میلگرد A2 روی بدنه خود آج‌های یکنواخت و هم جهت دارد که به نام میلگرد آج دار مارپیچ هم شناخته می‌شود. این میلگرد بیشتر در خاموت کاری کاربرد دارد.
  3. میلگرد A3  نام دیگرش میلگرد جناقی است، چون روی سطحش آج‌هایی به شکل جناق دارد و همچنین نسبت به انواع A1 و A2 انعطاف و شکل پذیری پایین‌تری دارد.
  4. میلگرد A4 آج هایی در خلاف جهت یکدیگر دارند و به آن میلگرد مرکب هم گفته می‌شود. میلگرد مرکب بسیار سخت بوده و مقاومت بالایی دارد و برای کارهای سازه‌ای بسیار مناسب است.

 

حال سه نوع میلگرد معروف در بازار اینترنتی آهن و فولاد یعنی میلگرد بناب، میلگرد تیکمه داش و میلگرد اردبیل را بررسی می کنیم.

 

میلگرد اردبیل | ذوب آهن اردبیل

کارخانه میلگرد اردبیل یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در تولید بسیاری از مقاطع فولادی و آهنی می‌باشد. فروش میلگرد اردبیل در سال 1383 آغاز شد و با محصولات با کیفیت خود توانست به خوبی جایگاهش را در بازار پیدا کند.

این کارخانه از شمش‌های فولادی SP5 در عملیات نورد خود استفاده می‌کند که ابعاد آنها بسته به سایز شمش ها بین 120x120 تا 150x150 متغیر هستند. لازم به ذکر است خط تولید ذوب آهن اردبیل برای تولید انواع میلگرد اردبیل در سایزهای 10 تا 32 فعال است.

یکی از مهم‌ترین نقطه قوت‌های میلگرد مهیار اردبیل، واحد کنترل کیفیت محصولاتش است که زیر نظر افراد مجرب انجام می‌شود تا محصولات با کیفیتی در اختیار فعالان بازار آهن قرار بگیرد.

چندین واحد تست و بررسی مختلف در این کارخانه مشغول به کار هستند که می‌توانیم به واحد تست مواد اولیه، تست ابعاد، بازرسی خطوط تولید لوله، تست کشش، تست هیدرو استاتیک، تست کوانتومتری، ادی گارنت و کنترل‌های نهایی پیش از ارائه به مشتری اشاره کرد.

محصولات متنوعی از این تولیدکننده در بازار موجود است. انواع تیرآهن، میلگرد، نبشی، شمش و ناوادانی که ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را 300 هزار تن کرده است.

میلگرد اردبیل در دو استاندارد اصلی A2 و A3 در سایز های 10، 12، 14، و 16 تولید می‌شوند و به صورت روزانه قیمتشان در بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن گذاشته می‌شود.

مهم ترین محصولات کارخانه ذوب آهن اردبیل

شناخته شده ترین محصولاتی که توسط این کارخانه در بازار به چشم می‌خورد شامل نبشی، ناودانی، انواع میلگردهای آجدار، شمش فولادی و تیرآهن است که در ادامه هر کدام را بررسی می‌کنیم.

پرفروش ترین میلگرد اردبیل | مجتمع ذوب آهن اردبیل

این کارخانه میلگردهای خود را تحت استاندارد GOST 380 و DIN 4881 که دو مورد از شناخته شده‌ترین استانداردهای دنیا هستند تولید می‌کند، بنابراین می‌توان گفت قطعا کیفیت و قیمت میلگرد اردبیل به خوبی با میلگردهای با کیفیت بازار رقابت می‌کند.

 

همانطور که گفتیم میلگردهای اردبیل در دو نوع A2 و A3 تولید می‌شوند. وزن میلگرد اردبیل بسته به سایز میلگرد دارد.

7

تیرآهن اردبیل

دومین محصولی که کارخانه مهیار اردبیل تولید می‌کند، تیرآهن می‌باشد که در صنعت ساخت و ساز استفاده بسیاری از آنها می‌شود.

استانداردهایی که این کارخانه برای ساخت تیرآهن استفاده می‌کند، استانداردهای ملی INSO 1791 و DIN EN 10025 می‌باشد. این تیرآهن‌ها از نوع IPE هستند که در دو طرف خود دارای لبه‌های یکسان می‌باشند و در سایز های 140 تا 200 تولید می‌شوند.

نبشی بال مساوی اردبیل

محصول دیگری که از کارخانه ذوب آهن اردبیل در این مقاله معرفی می‌کنیم نبشی بال مساوی است. کلمه بال مساوی به دلیل وجود بال‌های یکسانی است که در این نوع نبشی قرار می‌گیرد.

این نبشی‌ها کاربردهای بسیاری دارند که می‌توان به شکل دادن گوشه‌های ساختمان در ساخت و ساز و همچنین ساخت انواع ماشین آلات، ساخت کشتی ها، راه آهن و... اشاره کرد.

انواع نبشی‌هایی که میلگرد اردبیل تولید می‌کند تحت استاندارد  ISIRI 1-13968، DIN 17100 و DIN EN 10025 ساخته و در سه سایز زیر به بازار عرضه می شوند:

  1. 40x40x4
  2. 50x50x5
  3. 60x60x6

قیمت میلگرد اردبیل | ذوب آهن اردبیل

بصورت روزانه قیمت محصولات مختلف کارخانه ذوب آهن اردبیل توسط خود این تولیدکننده ارائه و در اختیار نمایندگی‌ها و مراکز فروش قرار می‌گیرد. از آنجایی که مجموعه بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن روابط مناسبی با تولیدکنندگان برتر کشور دارد، قیمت میلگرد اردبیل را به صورت روزانه در سایت آپدیت می‌مند. شما عزیزان می‌توانید قیمت روز کارخانجات را به صورت آنلاین در آن مشاهده نمایید.

 

میلگرد تیکمه داش | صنایع فولاد کاوه تیکمه داش

تولیدکننده دومی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، شرکت صنایع فولاد کاوه تیکمه داش است. این کارخانه در سال 1387 با مدیریت حسین ضراب تاسیس شد و امروزه با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن به یکی از تولیدکنندگان برتر صنعت فولاد کشور تبدیل شده است.

جهت دریافت شماره تماس کارخانه میلگرد تیکمه داش و مشاهده محصولات آن به بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن مراجعه فرمایید.

فولاد کاوه تیکمه داش در بخش محروم استان تبریز شروع به کار کرد و توانست برای افراد بومی زیادی اشتغال زایی کند. این شرکت در ابتدای تاسیس خود به صورت مستقیم حدود 200 نفر و به صورت غیر مستقیم 2000 نفر را برای تولید محصولاتی مثل شمش و بلیت به کار گرفت.

پس از چند سال، تیکمه داش تنوع محصولات خود را گسترش داد و فرآورده‌های فولادی از جمله میلگرد ساده و میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی را به خط تولید خود اضافه کرد.

میلگرد تیکمه داش

اگرچه میلگرد تیکمه داش ظرفیت و توانایی تولید محصولات بسیاری از جمله شمش، بلیت، نبشی و ناودانی را دارد، اما درحال حاضر این کارخانه تمرکز اصلی خود را روی تولید انواع میلگرد ساده و آجدار گذاشته است.

با این حال تیکمه داش یکی از معدود تولیدکنندگان میلگرد ساده در کشور به شمار می‌رود که محصولات خود را تحت عنوان میلگرد SFK در چهار گرید A1، A2، A3 و A4 تولید و بخشی از نیاز بازار داخلی را برطرف می‌کند. قیمت میلگرد تیکمه داش را می‌توانید در بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن مشاهده کنید. 

در کنار میلگرد ساده، این کارخانه میلگردهای آجدار را نیز در لیست محصولات خود قرار داده است و آنها را در سه نوع آجدار مارپیچی، آجدار جناقی و آجدار مرکب تولید می‌کند. وزن میلگرد تیکمه داش بسته به گرید و سایز آن از 4.5 کیلوگرم تا 73 کیلوگرم متغیر است.

سایز انواع میلگردهای این کارخانه به صورت زیر در بازار موجود است:

  • میلگردهای A1 در دو سایز 8 و 10
  • میلگردهای آجدار مارپیچی A2 در سایز های 8، 10 و 12
  • میلگردهای آجدار جناقی A3 در سایز های 8 تا 32
  • میلگردهای آجدار مرکب A4 در سایز های 20 و 22

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و آدرس فولاد کاوه تیکمه داش می‌توانید به بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن مراجعه نمایید.

 

میلگرد بناب | مجتمع فولاد ظفر بناب

سومین برند از تولیدکنندگان محصولات و فرآورده‌های فولادی مجتمع فولاد ظفر بناب است که یکی از بزرگ ترین واحدهای تولیدی میلگرد در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

این کارخانه از سال 1386 در استان آذربایجان شرقی و شهرستان بناب مشغول به کار است و هدفش گسترش تولید میلگرد و اشتغال زایی و افزایش رونق اقتصادی در منطقه است که توانسته این وظیفه ملی را به خوبی به عمل برساند.

میلگرد ظفر بناب

اصلی ترین محصولی که توسط این کارخانه تولید می شود میلگرد است. میلگرد بناب یکی از پرفروش ترین و محبوب‌ترین محصولات بازار آهن ایران می‌باشد. این کارخانه شناخته شده از استانداردهای DIN اروپا، ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران استفاده می‌کند و می‌توانیم علامت اختصاری ظفر بناب (ZN) را بصورت حک شده روی هر شاخه از میلگردهای آن مشاهده کنیم.

عمده میلگردهای آجداری که توسط این تولیدکننده در بازار وجود دارند از دو نوع A2 و A3 هستند که در سایزهای 8 تا 32 و طول 12 متر مشاهده می‌شوند. با این حال، این کارخانه اخیرا میلگردهای A4 را نیز به سبد محصولات خود افزوده و لیست تولید خود را تکمیل‌تر کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و وزن میلگرد ظفر بناب همین حالا به بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن مراجعه کنید.

یکی از نکات مثبت کارخانه ظفر بناب رعایت استانداردهای جهانی در کیفیت و سلامت محیط زیستی محصولات آن است، که در این راستا توانسته گواهینامه‌های ISO 14001 و ISO – OHAS – 18001 را در زمینه استقرار نظام مدیریت محیط زیست، و گواهینامه ISO 90001 را برای کیفیت بالای محصولات خود دریافت کند.  

8

قیمت میلگرد بناب | ظفر بناب

از آنجایی که میلگرد ظفر بناب یکی از با کیفیت‌ترین میلگردهای بازار آهن است، قیمت آن نسبتا از برخی کارخانه‌های مشابه بالاتر می‌باشد و البته این را هم باید در نظر بگیریم که وزن هر شاخه میلگرد این کارخانه سبک‌تر از سایر تولیدکنندگان است.

نمودار قیمت میلگرد بناب در امروز (اواخر اردیبهشت ماه سال 1401) که این مقاله برای شما نوشته می‌شود، نسبت به 10 روز گذشته روند صعودی داشته و از 17,900 تومان به 18,500 تومان رسیده است.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص محصولات، قیمت و سفارش میلگرد ظفر بناب، به لیست محصولات این کارخانه در بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن مراجعه فرمایید.

 

نتیجه گیری: بهترین میلگردها را از بازار اینترنتی آهن و فولاد بخواهید

در این مقاله که تکمیل کننده مقاله " قیمت‌های مواج آهن آلات | چه عواملی روی قیمت تیرآهن تاثیر می‌گذارد؟" از این پایگاه خبری (فردا نیوز) می‌باشد، به بررسی سه نوع میلگرد معروف در بازار اینترنتی آهن و فولاد یعنی میلگرد بناب، ملگرد تیکمه داش و ملیگرد اردبیل پرداختیم.

البته رسانه‌ها و خبرگزاری‌های زیادی به بازار اینترنتی آهن و فولاد پرداخته‌اند، مثلا رسانه اقتصاد آفرین به عنوان مرجع اخبار و تحولات اقتصادی ایران و جهان طی مقاله ای با عنوان " تحلیل آخرین اخبار حوزه آهن و میلگرد در ایران در سال ۱۴۰۱ " به بررسی و جمع بندی اخبار این حوزه مثل اخبار گسترش صنعت ساختمان سازی با میلگرد، تحلیل قیمت بازار میلگرد و تیرآهن، نقش میلگرد میانه در صنعت، معدن و تجارت ایران، عوامل تاثیر گذار بین المللی بر بازار آهن و میلگرد، پرداخته است و شما می توانید آخرین اخبار بازار اینترنتی آهن و فولاد (https://asreahan.com/blog) را مطالعه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها