لیست اقلام ضروری که بعد از اسباب کشی نیاز دارید

کد خبر: 1173242
لیست اقلام ضروری که بعد از اسباب کشی نیاز دارید

تا به حال اسباب کشی کرده‌اید؟ حتما می‌دانید که هزارویک کار در این فرایند وجود دارد که باید سروسامان بدهید. اگر از پیش با روند کار آشنا باشید و برنامه‌ریزی دقیقی انجام بدهید، اسباب‌کشی برایتان سخت و خسته‌کننده نخواهد شد. یکی از نکاتی که باید بعد از رزرو ماشین برای اسباب کشی و انتقال وسایل در نظر بگیرید، تهیه فهرستی از وسایل ضروری برای بعد از پای‌گذاشتن به منزل جدید است. به چه چیزهایی بعد از اسباب‌کشی نیاز دارید؟ 

۱. کلیدها 

بسته بندی لوازم منزل

در هنگام اسباب‌کشی، حواستان به کلیدهای محلی که ترک می‌کنید و خانه تازه باشد. سعی کنید که این دو را جدا از هم نگه دارید. کلیدها را در کیفی کوچک یا بخش مشخصی از ساک و کیفتان قرار بدهید. نگذارید که سهل‌انگاری درباره حمل کلیدهای منزل یا محل کار تازه، شما را در همان ابتدا به دردسر بیندازد و معطل کند. 

۲. جعبه کمک‌های اولیه 

امیدواریم که در فرایند اثاث کشی منزل هیچ حادثه‌ای برای شما و اطرافیانتان پیش نیاید. با این حال، همیشه احتیاط شرط عقل است. با خودتان جعبه کمک‌های اولیه به‌همراه داشته باشید. این جعبه باید شامل باند، بتادین، گاز استریل و موارد دیگری باشد که در هنگام بروز حادثه می‌توانند به کمکتان بیایند. 

۳. شارژرها 

این روزها که تلفن‌های همراه به ابزارهایی فراتر از تماس‌گرفتن تبدیل شده‌اند، نقش و حضورشان اهمیت زیادی دارد. در فرایند اسباب کشی هم شارژرها را فراموش نکنید. آنها را در جایی مناسب قرار بدهید تا با ورود به منزل جدید، مشکل شارژکردن تلفن همراه نداشته باشید. 

شارژر وسایل دیگری مانند لپ‌تاپ را هم فراموش نکنید. لپ‌تاپ‌ها و وسایلی از این دست هم به ابزاری مهم برای کارکردن و درس‌خواندن در سال‌های اخیر بدل شده‌اند. پس باید حواستان به آنها باشد و شارژرشان را در اسباب‌کشی جا نگذارید. 

۴. ساعت 

تقریبا همه تلفن همراه دارند. تمام تلفن‌ها هم ساعت و زمان را به شما نشان می‌دهند. شاید فکر کنید که با وجود موبایل، نیازی به نصب ساعت در منزل تازه در همان بدو ورود نیست. تاحدی درست می‌گویید اما وجود ساعتی روی دیوار به شما در نظم‌دادن به برنامه‌هایتان در خانه‌ای که هنوز چیده نشده، کمک زیادی می‌کند. 

۵. باتری‌ها 

برای راه‌اندازی بسیاری از وسایل برقی امروزی نیاز به باتری دارید. کنترل تلویزیون و وسایل مشابه هم نیاز به باتری دارند. پس در جابه‌جایی به همراه‌داشتن باتری‌ها هم دقت کنید. یادتان باشد که برخی از وسایل باتری کامل می‌خواهند و برخی با باتری‌های نیم‌قلمی کار می‌کنند. 

۶. ملحفه و بالش 

تا زمانی که اسباب و وسایل را کامل و مرتب بچینید، کمی طول می‌کشد. در ورود به منزل جدید از همراه‌داشتن وسایل مناسب خواب غافل نشوید. بالش و ملحفه‌ای تدارک ببینید تا در روزهای نخست جابه‌جایی خوابتان مخدوش نشود. 

۷. لباس‌های ضروری 

بسته بندی لوازم منزل

بهتر است که ساک یا چمدانی را برای گذاشتن لباس‌های ضروری کنار بگذارید. در رزوهای نخست جابه‌جایی، بازکردن چمدان‌ها کمی سخت است. لباس زیر و لباس‌های خانگی و مواردی را که قرار است در بیرون و سرکار بپوشید، دم دست بگذارید. 

۸. اقلام بهداشتی 

وسایلی مانند مسواک، دستمال توالت، صابون و شامپو را هم در بسته‌بندی جدایی کنار بگذارید و با خودتان به منزل تازه ببرید. تا تمام وسایل را به‌طور کامل در کابینت‌ها و قفسه‌ها بچینید، به کمی زمان نیاز دارید. فکر تدارک این وسایل و اقلام را بکنید و نگذارید که در ساعت‌ها و روزهای نخست جابه‌جایی با کمبود این وسایل دچار زحمت و دردسر شوید. 

۹. لوازم آشپزی 

برخی از لوازم آشپزی ضروری برای آماده‌کردن غذاهایی ساده را هم دم دست بگذارید. لازم نیست که تمام وسایل آشپزی را در همان بدو ورود از کارتن‌ها خارج کنید. بعضی از موارد ضروری و ابتدایی را در دسترس بگذارید تا بتوانید آشپزی کنید و گرسنه نمانید. 

۱۰. چراغ قوه 

امکان دارد که در راه‌اندازی سیستم برق و روشنایی مکان جدید با چالش‌هایی روبه‌رو شوید. شاید برق نداشته باشید. برای اینکه تا درست‌شدن اوضاع در تاریکی نمانید، چراغ قوه‌ای مناسب با خود ببرید. 

۱۱. پرده 

در هنگام ورود به خانه جدید، پرده یا سایه‌بانی به‌همراه داشته باشید تا پنجره‌ها را بپوشانید. شاید قصد تعویض پرده‌ها را دارید؛ در این صورت هم بهتر است که سایه‌بان یا پارچه‌ای با خود ببرید و تا زمان آماده‌شدن پرده جلوی نور را بگیرید و پوششی برای پنجره‌ها داشته باشید. 

۱۲. داروهای مصرفی 

اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، حتما کیفی جداگانه برای آنها در نظر بگیرید. این کیف را با خود همراه داشته باشید و نگذارید که شلوغی و هیاهوی اسباب‌کشی مانع از پیگیری روند درمانی‌تان و مصرف قرص‌ها شود. 

۱۳. مواد غذایی ساده 

پس از رفتن به منزل جدید، نیاز به آماده‌سازی غذا برایتان به‌وجود می‌آید. نمی‌توانید در روزهای اول، مدام غذاهای آماده را از بیرون سفارش بدهید. بهتر است که برای حفظ سلامت و تنوع، مواد غذایی ساده‌ای با خود به‌همراه ببرید. 

۱۴. چای و قهوه فوری 

نقل مکان به خانه جدید فقط به رزرو ماشین برای اسباب کشی خلاصه نمی‌شود. در فرایند اسباب‌کشی خسته خواهید شد. چای و قهوه فوری به‌همراه ببرید تا در منزل جدید و بعد از صرف انرژی زیاد نوش‌جان کنید. امکان دم‌کردن چای و آماده‌سازی قهوه هم در روزهای نخست زیاد وجود ندارد.

۱۵. قیچی مناسب 

وقتی که تازه به منزلی جدید پای می‌گذارید، باید جعبه‌ها و کارتن‌های مختلف را باز کنید. قیچی برای این کار و موارد دیگر حسابی به کارتان می‌آید. وسیله‌ای مانند قیچی و چاقو هم دم‌دست داشته باشید. 

۱۶. فهرست تلفن‌های ضروری 

تلفن‌های ضروری را در دفترچه‌ای یادداشت یا فهرست آنها را در تلفن همراهتان ذخیره کنید. توصیه می‌شود که فقط به دفترچه تلفن همراهتان اعتماد نکنید. گاهی به دلایل مختلف دسترسی به آن ممکن نیست و در این صورت، با وجود دفترچه‌ای واقعی، کارتان بی‌مشکل و بدون دردسر پیش خواهد رفت. 

۱۷. چسب نواری 

چسب نواری پهن هم از آن بازیگران اصلی در اثاث کشی منزل است. سعی کنید که این وسیله را هم در کنار قیچی در ساک و کیفی مشخص با خود به منزل جدید ببرید. چسب کابردهای فراوانی برایتان خواهد داشت. 

۱۸. وسایل سرگرمی کودکان 

اگر کودک دارید، به‌فکر سرگرمی او هم باشید. در اسباب‌کشی به او فشار زیادی می‌آید و اگر نتوانید سرگرمش کنید، هم بسیار اذیت می‌شود و هم خودتان اوضاع سختی را تجربه خواهید کرد. کتاب یا بازی جذابی در اختیار داشته باشید و نگذارید که کودک دچار خستگی و بی‌حوصلگی شود. 

۱۹. وسایل ارزشمند و گران‌بها 

طلا و جواهرات، سکه‌های طلا یا هرچیز گران‌بهای دیگری را در بسته‌بندی و کیف مناسبی قرار بدهید. اجازه ندهید که در شلوغی اوضاع، وسایل ارزشمندتان در جعبه‌ها و کارتن‌ها رها شود. امکان گم‌شدن این‌ها وجود دارد. 

۲۰. کیسه زباله 

کیسه‌های زباله هم کاربرد زیادی دارند. زمانی که هنوز سطل زباله را از کارتن‌ها و وسایل بیرون نیاورده‌اید، کیسه‌های زباله می‌توانند زباله‌هایتان در رزوهای نخست را نگه‌داری کنند. خرید و همراه‌داشتن این‌ها را هم از یاد نبرید. 

در آخر 

با رزرو ماشین برای اسباب کشی به صورت انلاین و استفاده از خدمات اپلیکیشن‌ها می‌توانید به‌سادگی از عهده جابه‌جایی برآیید. اگر از پیش برنامه‌ریزی داشته باشید و برای مثال، فهرستی مانند موارد پیشنهادی بالا هم تهیه کنید، کار راحت‌تر پیش خواهد رفت. با کمی صرف وقت و برنامه‌ریزی دقیق، جای هیچ نگرانی و آشفتگی باقی نمی‌ماند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها