پرداخت وام دولتی به یارانه بگیران دهک های 1 تا 7 | پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان

کد خبر: 1288469

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان خبر داد.

پرداخت وام دولتی به یارانه بگیران دهک های 1 تا 7 | پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان

خبرنگار شکیبا بقال زاده: علی عاشوری با اشاره به فعالیت 34 شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در 31 استان کشور اظهار کرد: علاوه بر شعب، در دفاتر کمیته امداد نیز یک نفر به عنوان عامل صندوق، خدمات تسهیلات، پرداخت و سایر خدمات را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق تا 10 میلیون تومان هیچ‌گونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان نیز 3 درصد، فقط یکبار به عنوان کارمزد دریافت می‌کنیم. همچنین عدم دریافت جریمه کارمزد و تاخیر دیرکرد اقساط همچنان جاری است و ما هیچگونه جریمه‌ای از بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی‌کنیم.

عاشوری با ارائه آمار میزان سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع حدود 10 میلیون نفر به عنوان سپرده‌گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: بزرگترین شبکه قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم، یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم و در سال جاری سه خدمت جدید به شعبه دیجیتال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اضافه می‌شود.

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، همه پیامک‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طریق سرشماری  SQEVارسال می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ارائه عملکرد سال 1402 پرداخت و گفت: در حوزه دریافت تضامین، تسهیلگری صورت گرفت ئو سال گذشته درصد معوقات تسهیلات به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد.

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال 1402 باید 4500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردیم که با تلاش صورت گرفته، با افزایش منابع حدود هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و همین عامل باعث شد بتوانیم بیشتر از سقف تعهد در سال گذشته تهسلات پرداخت کنیم.

وی میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود 5300 میلیارد تومان به تعداد 270 هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با 3756 میلیارد تومان به تعداد 215 هزار و 806 فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 931 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و 591 میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، احداث و تعمیر مسکن پرداخت شد.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده بالغ بر 20 هزار و 700 میلیارد تومان به تعداد دو میلیون و 250 هزار فقره است. همچنان بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه کارگشایی با 13 هزار و 338 میلیارد تومان به تعداد یک میلیون و 806 هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت 4590 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، 2400 میلیارد تومان تسهیلات مسکن و 372 میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همه ساله به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه که رقم سپرده‌های مالی را در بانک مرکزی تأمین می‌کنند، جایزه سپرده قانونی پرداخت می‌کند که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال 1402  از همین مرجع 5 میلیارد و 900 میلیون تومان دریافت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 96 تا 1402 بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جایزه سپرده قانونی پرداخت شده است.

 پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد.

علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد.

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها