بهترین شیرآلات ظرفشویی

کد خبر: 1178979
بهترین شیرآلات ظرفشویی

شیرآلات ظرفشویی از مهمترین تجهیزات برای تهیه غذا و خوراکی برای خانواده هستند. برای مثال پخت و پز، شستن ظروف، شستن میوه و سبزیجات و حتی آب آشامیدنی نیازمند یک شیر بهداشتی، باکیفیت و کاربردی است. از طرفی به دلیل اینکه این اقلام عضو همیشگی تمام آشپزخانه‌ها هستند، تولیدات آن‌ها گسترش بسیاری یافته و در نتیجه تنوع آن‌ها بسیار بالا است. پس برای خرید شیر، آشنایی با انواع مدل‌ها و بهترین شیرآلات ظرفشویی لازم خواهد بود. از این جهت در ادامه به بررسی تمام موارد پراهمیت درباره نمونه‌های گوناگون و بهترین برندهای سازنده آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع شیرآلات ظرفشویی

از لحاظ عملکرد و کارایی می‌توان شیرآلات آشپزخانه را در ۵ مورد تقسیم‌بندی کرد. آشنایی با این ۵ نوع شیر ظرفشویی کمک می‌کند تا درباره انتخاب شیر برای آشپزخانه خود بهتر عمل کنید.

شیرآلات ظرفشویی ساده

شیرآلات ظرفشویی اهرمی، کارتریجی یا ساده متداول‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آیند. این شیرهای آشپزخانه تنها دارای یک اهرم هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. البته در بعضی از مدل‌ها شیرهای ساده دارای یک علم ثابت و بدون تحرک هستند.

  • به دلیل تقاضای بالا و رایج بودن، بسیاری از سازندگان به تولید مدل و طرح‌های متنوع شیرآلات اهرمی پرداخته‌اند.
  • در میان نمونه‌های فراوان آن شیرهای رنگی جذابیت بسیاری دارند و برای آشپزخانه‌های مختلف زیبایی را به ارمغان می‌آورند. رنگ‌هایی از قبیل قرمز، نارنجی، سبز، زرد، بنفش و آبی را شامل می‌شوند که با کمک هر یک از آن‌ها می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را تکمیل کنید.
  • در صورت برخورداری از کارتریج سرامیکی باکیفیت، توانایی ماندگاری مطلوبی دارند. حتی با بروز مشکلاتی مثل چکه کردن، یک تعویض کارتریج برای حل مشکل کافی خواهد بود.

شیرآلات ظرفشویی شاوری

شیرآلات ظرفشویی

شیرآلات ظرفشویی شلنگ‌دار یا شاوری از محصولات به نسبت جدیدی هستند که نحوه استفاده را تا حدود زیادی سهولت بخشیده‌اند. این مدل‌ها دارای یک شلنگ متصل به سر شیر و علم هستند و با آن به‌راحتی می‌توانید سر شیر را بیرون بکشید. به عبارتی دیگر از آبریز متحرک برخوردار هستند.

  • شستشوی اطراف با استفاده از شیرآلات ظرفشویی شاوری آسان‌تر است.
  • در بسیاری از مدل‌ها فشار آب و نوع جریان آن را می‌توانید تنظیم کنید.
  • برای شستن سینک‌های دو قلو، قابلمه‌های بزرگ، سبزیجات و میوه انتخابی عالی هستند.
  • با استفاده از شلنگ شیرآلات شاوری به‌آسانی می‌توانید به شستشوی ۳۶۰ درجه دسترسی پیدا کنید.

شیرآلات ظرفشویی دومنظوره

شیرآلات دومنظوره یا شیر ظرفشویی تصفیه‌دار از نمونه‌های پرکاربرد و مفید برای بسیاری از خانواده‌ها یا مناطق هستند. این محصولات دوکاره به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای دو خروجی جداگانه برای جریان آب شهری و آب تصفیه شده هستند. برای برقراری جریان آب هر یک از این خروجی‌ها کافیست اهرم مرتبط را باز کنید.

  • شیر ظرفشویی دوکاره آب آشامیدنی پاکیزه و بهداشتی را به صورت مطمئن در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.
  • استفاده از آن‌ها بسیار راحت است و تنها باید شیر یا اهرم مورد نظر را باز کرد.
  • به‌آسانی می‌توان از جریان آب شهری برای شستشو و از آب تصفیه برای آشامیدن استفاده کرد.
  • با انتخاب آن‌ها در هزینه‌های خرید شیر تصفیه و آب آشامیدنی جداگانه صرفه‌جویی خواهید کرد.

شیرآلات ظرفشویی فنری

یکی دیگر از انواع شیرآلات آشپزخانه، شیرهای فنری هستند. این مدل‌ها از تنوع  و استفاده‌های روز افزونی برخوردار شده‌اند و روزبه‌روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیرآلات ظرفشویی فنری دارای یک علم بلند هستند و این علم از ساختار فنری بهره‌مند شده است.

  • این شیرها دارای سر شیر یا آبریز با قابلیت چند حالت برای جریان یا خروج آب هستند. در نتیجه می‌توانید نوع پاشش آب را به دلخواه تنظیم کنید تا شستشو و استفاده راحتی داشته باشید.
  • شیرهای فنری دارای ظاهر خاص و مدرنی هستند که برای سلایق منحصر به فرد گزینه‌ای کم‌نظیر به حساب می‌آید.
  • با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید مصرف خود را بهینه‌سازی کنید و به این ترتیب در میزان مصرف آب صرفه‌جویی نمایید.

شیرآلات ظرفشویی کلاسیک

شیرآلات ظرفشویی فشاری یا شیرآلات کلاسیک در این زمینه از قدیمی‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. این محصولات که با عنوان شیر دو دستگیره‌ای یا پیچی هم رایج هستند، دارای دو اهرم یا دستگیره برای آب سرد و گرم به صورت جداگانه می‌باشند. به دلیل رواج یافتن مدل‌های جدیدتر و کاربردی‌تر، تولیدات یا حتی استفاده از آن‌ها کاهش یافته است.

  • استفاده و به عبارتی باز و بسته کردن دستگیره‌های پیچی آن تا حدودی سخت است.
  • برای تنظیم دما و فشار آب لازم حجم زیادی هدر می‌رود.
  • دستگیره‌های شیرآلات ظرفشویی کلاسیک پس از مدتی هرز می‌شوند.
  • در بعضی موارد قیمت آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها ارزان‌تر است.

با در نظر گرفتن انواع شیرآلات ظرفشویی و توجه به نکاتی مثل جنس بدنه، برند سازنده، کیفیت کارتریج، نوع آبکاری و امکانات هر محصول می‌توانید از انتخاب نهایی رضایت کافی را داشته باشید.

لازم به ذکر است که با توجه به فراگیر شدن استفاده از شیرآلات توکار، شیرآلات ظرفشویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از افراد با توجه به ویژگی های شیرآلات توکار، ترجیح می‌دهند از این نوع شیرآلات برای آشپزخانه خود استفاده نمایند.

البته برای خرید شیرآلات توکار نباید بی گدار به آب زد و بهتر است با ویژگی های آن به طور کامل آشنا شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم مقاله شیرآلات روکار بهتر است یا توکار را مالعه کنید.

بهترین برندهای تولید کننده شیرآلات ظرفشویی

کی دبلیو سی

اگرچه برندهای فراوانی به تولید انواع شیرآلات آشپزخانه پرداخته‌اند اما برای دریافت عملکرد و ماندگاری مفید نمی‌توان به همه اعتماد کرد. در نتیجه می‌توان گفت ۳ مورد بهترین برندهای شیر ظرفشویی به این ترتیب هستند:

KWC

مدت زمان زیادیست که انواع شیرآلات KWC در میان بهترین محصولات قرار می‌گیرند. ویژگی‌های تولیدات این سازنده باعث شده تا شیرآلات ظرفشویی آن از بهترین‌های بازار به حساب آیند. برای مثال تنوع بالا در محصولات شامل شیر ظرفشویی ساده، تصفیه‌دار یا دومنظوره، شاوری و رنگی است.

شیر ظرفشویی کی دبلیو سی دارای امکانات ویژه‌ای از قبیل ظاهر مدرن و جذاب، تنوع بالا، قیمت‌های به صرفه، ارائه ضمانت نامه، آبکاری باکیفیت، بهترین جنس بدنه و کارتریج و استفاده آسان می‌باشد. از این رو انتخاب و خرید آن برای همه افراد گزینه مرغوبی خواهد بود.

قهرمان

شیر ظرفشویی قهرمان در رده دوم بهترین مدل‌ها قرار می‌گیرد. محصولات این برند در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و از قیمت‌های مناسبی برخوردار هستند. همچنین استفاده از کارتریج وارداتی مطلوب، آبکاری نیکل-کروم، جنس بدنه آلیاژ برنج و ارائه ضمانت نامه از سایر مزایای آن محسوب می‌شوند.

راسان

برند راسان انواع شیر شاوری، دومنظوره و فنری را در رنگ‌های جذابی تولید و عرضه می‌کند. استفاده از مواد و متریال باکیفیت برای تولید و ارائه گارانتی از مهمترین مزایای شیر ظرفشویی راسان است.

در نهایت هر فردی می‌تواند با سنجیدن مزایا و امکانات هر یک از برند‌ها، بهترین را برای استفاده و به‌کارگیری در آشپزخانه انتخاب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها