راهنمای خرید پیانو

کد خبر: 1188770
راهنمای خرید پیانو

 

 

اگر به دنبال خرید اولین پیانوی خود هستید، نوشته درستی را انتخاب کردید. در این مقاله راهنمای جامع خرید پیانو را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. پیانو یکی از محبوب‌ترین سازهای دنیاست که سالانه بسیاری از افرادی که می‌خواهند مسیر موسیقایی خود را آغاز کنند، با تهیه و خرید آن این کار را انجام می‌دهند. اما خرید یک پیانو به این سادگی نیست و باید جنبه‌های گوناگونی را در نظر بگیرید.

هنگامی که برای خرید یک پیانو به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید، باید فکر کنید که در حال خرید یک ماشین هستید. به همان اندازه که باید هنگام خرید ماشین، نکات مختلف را در نظر داشته باشید، در مورد خرید پیانو نیز این موضوع صدق می‌کند.

 

به طور خلاصه، هنگام خرید ساز نباید به نام برند و یا مدل آن توجه کنید و تمرکز خود را باید بر روی دو اصل قرار دهید. آیا ساز انتخابی من به بودجه می‌خورد و آیا این ساز نیازهای من به عنوان یک نوازنده را برآورده می‌کند یا خیر؟

پس از آن به سراغ دیگر نکاتی می‌رویم که هنگام خرید یک پیانو بسیار حائز اهمیت است. از جمله این نکات می‌توانیم به سال تولید پیانو، اندازه آن و نکات مختلف دیگر اشاره کنیم.

شاید اگر برای اولین بار بخواهید یک پیانو برای خود تهیه کنید  و آموزش پیانو ببینید، حس کنید که خرید یک پیانو کاری بسیار دشوار است، اما در این مطلب قصد داریم تا تمامی تجربیات خودمان در زمینه خرید پیانو در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید ساز مورد نظر خود را خریداری کرده و شروع به یادگیری کنید.

پیش از آن که به سراغ نکاتی که در این مقاله وجود دارد برویم، این نکته را در نظر داشته باشید که موضوعاتی که در این مقاله گفته می‌شود در مورد تمامی پیانوها و همگی برندها صدق می‌کند.

 

میان پیانو دیجیتال، پیانو آپرایت و پیانو گرند یکی را انتخاب کنید

ممکن است شما پیانویی را بخواهید تا فرزند شما به طور حرفه‌ای با آن تمرین کرده و به نوازنده ای حرفه‌ای تبدیل شود. شاید هم به دنبال خرید سازی هستید که بتوانید با استفاده از آن در وقت اضافی خود قطعات موسیقی مورد علاقه خود را بنوازید و آرامش بگیرید.

در هر صورت، پیانوهای مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید اما ما در این مقاله تمامی پیانوها را به سه گروه دیجیتال، گرند و آپرایت تقسیم کرده ایم.پارامتر قیمت هم، هنگام خرید پیانو اهمیت زیادی دارد به این دلیل در ادامه قیمت پیانو و مشخصات آن را به صورت دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

پیانوهای دیجیتال

 

5

 

قیمت پیانو دیجیتال را می‌توانیم از لحاظ قیمت، ارزان‌ترین پیانو در این سه دسته در نظر بگیریم. عموما قیمتی که برای این سازها در نظر گرفته می‌شود در بازه قیمتی 100 دلار تا 3000 دلار می‌باشد که هر کدام از این مدل‌ها امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 مهم‌ترین نکته ای که باید در مورد پیانوهای دیجیتال در نظر داشته باشید این است که همانند پیانوهای آکوستیک، این پیانوها از سیستم‌های مکانیکی برخوردار نیستند بلکه صدایی که توسط آن‌ها ساخته می‌شود، صدایی است که توسط سمپل‌های از پیش ضبط شده ساخته می‌شود. این پیانوها نیازی به نگهداری دقیق و رگلاژ منظم ندارند و می‌توانید با استفاده از هدفون نیز از آن‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک پیانو برای شروع مسیر نوازندگی خود تهیه کنید و در آپارتمان خود می‌خواهید به نوازندگی بپردازید، خرید پیانو دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

پیانوهای آپرایت

پیانوهای آپرایت در واقع نوعی از پیانوهای آکوستیک هستند که از ابعاد کوچک‌تری برخوردار هستند اما نه تنها از نظر قیمتی، بلکه از نظر حس نوازندگی و مکانیک آن حس بهتری را به نوازنده منتقل می‌کنند. اکشنی که برای این پیانوها در نظر گرفته شده است، اکشن همر واقعی است که حس بسیار خوبی را به نوازنده منتقل می‌کند. نکته ای که باید در مورد این محصول در نظر داشته باشید این است که برخلاف پیانوهای دیجیتال، برای آن که بتوانید بهترین صدای ممکن را از این ساز دریافت کنید باید آن را مرتبا رگلاژ و کوک کنید.

 

پیانوهای گرند

 

6

در نهایت، پیانوهای گرند بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین پیانوهای بازار را تشکیل می‌دهند. این پیانوها عموما برای استفاده در خانه مناسب نیستند و افرادی که آن‌ها را خریداری می‌کنند، افرادی هستند که خانه‌های گران قیمت و بزرگی دارند که امکان استفاده از یک پیانو گرند را به آن می‌دهد و یا سالن‌های کنسرت که نوازندگان بزرگ بتوانند با استفاده از این سازها به نواختن قطعات محبوب خود بپردازند. صدای این سازها نیز در مقایسه با پیانوهای آپرایت بسیار بلندتر است که آن را به گزینه ای مناسب برای ضبط آلبوم‌های استودیویی و یا اجراهای زنده تبدیل می‌کند.

 

در ادامه مقاله ی راهنمای خرید پیانو 2 نکته مهم را به شما یادآوری می کنیم.

 

بودجه خود را در نظر بگیرید

با توجه به قسمت قبلی مقاله، شما باید یک درک نسبی نسبت به پیانویی که می‌خواهید تهیه کنید داشته باشید. با توجه به بودجه ای که برای خرید ساز خود در نظر گرفته ای می‌توانید به سراغ پیانوی مورد نظر خود از میان دسته بندی‌های قبلی بروید.

یکی دیگر از نکاتی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، هزینه نگه داری و مراقبت از پیانوهای آکوستیک است. این پیانوها به دلیل طراحی مکانیکال خود، نیاز دارند تا هر چند وقت یک بار کوک شوند و کلاویه‌های آن‌ها رگلاژ کامل شود. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که می‌خواهند یک پیانو برای استفاده در خانه خود تهیه کند، عموما به سراغ پیانوهای آکوستیک نمی‌روند.

 

حتما پیانو را تست کرده و یا از یک متخصص بخواهید با آن برای شما نوازندگی کند

یکی از نکات بسیار مهم که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند، این است که نکته مهم در مورد پیانو، صدایی است که از آن دریافت می‌کنید. پیش از آن که هزینه زیادی را برای خرید یک پیانوی جدید در نظر بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که پشت ساز بنشینید و کلاویه‌‌های مختلف را فشار دهید، از پدال‌های مختلف استفاده کنید و مطمئن شوید که از صدای پیانوی خود راضی هستید. اگر بر نوازندگی پیانو مسلط نیستید، می‌توانید از یک متخصص بخواهید تا با ساز مورد نظر شما بنوازد و صدای آن را در نظر داشته باشید.

 

برندهای معروف پیانو

پیانو در برند های مختلف تولید می شود که هر برند یک سری مزایا و معیت دارد . ولی ما در این مطلب معروف‌ترین برندهای موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.از معروفترین برندهای موجود در بازار میتوانیم به برند یاماها، کرگ، کاسیو، رولند و کورزویل اشاره کرد. برای مشاهده قیمت پیانو یاماها و سایر برندها می‌توانید از سایت سازکالا دیدن نمایید.

 

سخن پایانی

نکاتی که در این مقاله گفته شد، نکات ضروری و مهمی هستند که هنگام خرید اولین پیانو باید در نظر داشته باشید و پیش از خرید، آن را با خود مرور کنید. با در نظر گرفتن نکات مقاله راهنمای خرید پیانو، می‌توانید بهترین پیانو را در کمترین زمان ممکن خریداری کرده و سال‌ها از آن برای یادگیری و تمرین‌های خود استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها