تجربه یک زندگی جدید با خانه هوشمند

کد خبر: 1189723
تجربه یک زندگی جدید با خانه هوشمند

 

 

 

با پیشرفت تکنولوژی، محیط فیزیکی ما پیچیده تر می شود. هر اتاق معینی می تواند چندین دستگاه هوشمند متصل را در خود جای دهد که بسیاری از آنها مستقیماً در خود ساختمان ها ساخته شده اند. متأسفانه، پیچیدگی همیشه مفید نیست، تأسیسات تجاری استاندارد 30 درصد انرژی خود را در فرآیندهای ناکارآمد هدر می دهد. به همین دلیل است که مهندسان از طرح های هوشمند ساختمان برای استفاده حداکثری از فضاهای فیزیکی به روش های نوآورانه و پایدار استفاده می کنند.

در واقع خانه هوشمند  به کنترل خودکار و الکترونیکی ویژگی‌ها، فعالیت‌ها و لوازم خانگی اشاره دارد. به این معنی است که شما می توانید به راحتی امکانات خانه خود را از طریق اینترنت کنترل کنید تا زندگی راحت تر و ایمن تری داشته باشید، همچنین هزینه کمتری برای قبوض خانه خود بپردازید.

برای یافتن پاسخ برخی از رایج ترین سؤالات در مورد فناوری اتوماسیون خانگی، ادامه مطلب را بخوانید و چند ایده برای راه حل های اتوماسیون خانگی برای گنجاندن در خانه خود دریافت کنید.

اتوماسیون خانگی یا خانه هوشمند چگونه کار می کند؟

 

اتوماسیون خانگی شبکه‌ای از سخت‌افزار، ارتباطات و رابط‌های الکترونیکی است که برای ادغام دستگاه‌های روزمره با یکدیگر از طریق اینترنت کار می‌کنند. هر دستگاه دارای حسگرهایی است و از طریق WiFi متصل می‌شود؛ بنابراین آن‌ها را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت و ... خود چه در خانه یا کیلومترها دورتر باشید، میتوانید مدیریت و کنترل کنید . این نوع قابلیت به شما امکان می دهد بدون توجه به جایی که هستید، چراغ ها را روشن کنید، درب جلو را قفل کنید یا حتی حرارت را کم کنید.

3 عنصر اصلی یک سیستم اتوماسیون خانگی یا خانه هوشمند وجود دارد: سنسورها، کنترل‌کننده‌ها و محرک‌ها.

سنسورها

حسگرها یا سنسورها می توانند تغییرات نور ، دما یا تشخیص حرکت را کنترل کنند. سپس سیستم‌های اتوماسیون خانگی می‌توانند آن تنظیمات (و بیشتر) را بر اساس ترجیحات شما مدیریت کنند.

کنترل‌کننده‌ها

کنترل‌کننده‌ها به دستگاه‌هایی  از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمند اطلاق می‌شوندکه برای ارسال و دریافت پیام‌هایی درباره وضعیت ویژگی‌های خودکار در خانه شما استفاده می‌شوند.

محرک‌ها

محرک ها ممکن است کلیدهای نور، موتورها یا دریچه های موتوری باشند که مکانیسم یا عملکرد واقعی یک سیستم اتوماسیون خانگی را کنترل می کنند. آنها طوری برنامه ریزی شده اند که با یک فرمان از راه دور از طریق یک کنترل کننده فعال شوند.

12

چه ویژگی هایی از طریق سیستم های اتوماسیون خانگی یا خانه هوشمند در دسترس است؟

سیستم های اتوماسیون خانگی یا خانه های هوشمند خدمات و عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. برخی از ویژگی های رایج از طریق این پلتفرم ها عبارتند از:

  • نظارت بر آتش و مونوکسید کربن
  • کنترل نور از راه دور
  • کنترل ترموستات
  • کنترل لوازم خانگی
  • سیستم های امنیتی اتوماسیون خانگی و دوربین ها
  • نظارت تصویری زنده
  • سیستم های هشدار دهنده
  • هشدارهای متنی و ایمیلی در زمان واقعی
  • ادغام دستیار شخصی دیجیتال
  • ورود بدون کلید
  • کنترل با صدای فعال

مزایای سیستم های اتوماسیون خانگی چیست؟

اتوماسیون خانه های هوشمند جزو تبلیغات جدید می باشد. آیا تعجب می کنید که چرا مردم آن را دوست دارند؟ بیایید مزایای اتوماسیون خانگی را دریابیم:

  • دسترسی
  • ذخیره انرژی
  • امنیت بهتر
  • اعلان های فوری
  • کنترل سیستم داخلی

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه تأثیر مثبت اتوماسیون خانگی بر زندگی خود  بیندازیم.

هدف از سیستم اتوماسیون خانگی ساده کردن نحوه عملکرد خانه شما است. برخی از این مزایا را در نظر بگیرید:

دسترسی از راه دور

اگر خانه هوشمندی دارید، دسترسی یک مزیت قابل توجه است. در صورتی که فراموش کردید بعد از دوش آب گرم آبفشان خود را خاموش کنید یا کنترل از راه دور AC را گم کنید و نتوانید آن را پیدا کنید، می توانید با استفاده از سیستم فعال صوتی یا یک برنامه، چیزها را از راه دور کنترل کنید.

فن آوری های اتوماسیون خانگی می تواند به شما کمک کند تا وظایف را به سرعت انجام دهید، حتی زمانی که در خانه نیستید.

ذخیره انرژی

با توجه به سیستم های نظارت خودکار نصب شده در خانه این امکان را به شما می دهد که با استفاده موثر از فناوری، می توانید پول بیشتری در قبض آب و برق خود صرفه جویی کنید.

بیشتر دستگاه‌های هوشمند از فناوری انسانی پشتیبانی می‌کنند و زمانی که عدم حضور شما را تشخیص می‌دهند، خاموش می‌شوند. بنابراین، با استفاده از بخاری ها و سیستم های تهویه مطبوع به حفظ منابع انرژی کمک می کنید. . برای مثال، می‌توانید با کاهش مدت زمان روشن ماندن چراغ‌ها یا کاهش دما هنگام خروج از اتاق، در قبوض انرژی صرفه‌جویی کنید.

امنیت بهتر

یکی از بحث های کلیدی مثبت اتوماسیون در بین صاحبان خانه، سیستم های امنیتی پیچیده است. بهترین گزینه برای شما  فناوری است، به خصوص اگر در محله ای با شهرت بد زندگی می کنید. بیومتریک و تشخیص صدا معمولاً برای عملکرد مکانیزم قفل الکترونیکی استفاده می شود.حفاظت شما در برابر سرقت و دزدی با بهره گیری از اتوماسیون خانه افزایش می یابد. علاوه بر آن میتوان گفت که آشکارسازهای حریق هوشمند، نمایشگرهای مونوکسید کربن، سنسورهای فشار و سایر ویژگی‌های امنیتی اتوماسیون خانگی می‌توانند به محافظت از خانه شما در برابر بلایا کمک کنند.

کنترل سیستم داخلی

اکثر خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌های امنیتی مبتنی بر اینترنت و اپلیکیشن‌های امنیتی هستند. در مواقع اضطراری، می توانید هشدارهایی در مورد تصادفات یا رویدادها در تلفن هوشمند خود دریافت کنید و اقدامات اصلاحی را برای محدود کردن آسیب انجام دهید. خانه هوشمند بهترین روش برای محافظت از شما و خانواده عزیزتان در برابر خطرات ناشناخته، از دکمه های وحشت گرفته تا هشدارهای آتش است.

از طرف دیگر، شما فقط می توانید یاد بگیرید که دمای خانه چه زمانی کاهش می یابد. به لطف سیستم های اتوماسیون خانگی، بلافاصله به شما اطلاع داده می شود.

راحتی: از اتوماسیون خانگی استفاده کنید تا خانه خود را به فضای زندگی راحت تر تبدیل کنید. ترموستات خود را از قبل با تنظیمات دلخواه خود برنامه ریزی کنید تا خانه شما همیشه در دمای راحت باشد، بلندگوهای هوشمند را برای پخش موسیقی در هنگام بازگشت از محل کار به خانه تنظیم کنید، یا نورهای خود را بر اساس زمان روز تنظیم کنید تا ملایم یا روشن شوند

خانه هوشمند نیز حتی برای معلولین و یا افراد تنبل که انجام کارهای ساده برای آن ها دشوار است، مناسب می باشد. اکنون می‌توانید بدون زحمت وسایل را بردارید، که این یکی از بزرگترین مزایای اتوماسیون خانگی است. می‌توانید خانه‌تان را قفل کنید، پرده‌ها را ببندید، یا چراغ‌ها یا پنکه‌ها را از روی کاناپه‌تان روشن/خاموش کنید.

شما از اتوماسیون خانه سود می برید، به خصوص اگر تنها زندگی کنید.

آسودگی : دستگاه‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا در زمان‌های معینی به‌طور خودکار روشن شوند یا به تنظیمات آن‌ها از راه دور از هر جایی با اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشند. وقتی دیگر مجبور نیستید در را پشت سر خود قفل کنید یا چراغ ها را خاموش کنید، می توانید توجه خود را به چیزهای مهم تر معطوف کنید.

13

نمونه ها و دستگاه های اتوماسیون خانگی چیست؟

اختراعات زیادی در مورد توسعه فناوری‌ها، دستگاه‌ها و وسایل خانه هوشمند وجود داشته است. تمامی این دستگاه هایی که تاکنون معرفی شده اند موفق بوده و مزایای متعددی را برای افرادی که از آنها در خانه های هوشمند خود استفاده می کنند، فراهم کرده اند.

در زیر چند نمونه و دستگاه های محبوب از سیستم های اتوماسیون خانگی آورده شده است.

جاروبرقی هوشمند شیائومی

یکی از بهترین فناوری‌های خانه‌های هوشمند، جاروبرقی هوشمند شیائومی است که یک جاروبرقی هوشمند است. با کمک تلفن های هوشمند خود که به این دستگاه هوشمند متصل هستند، می توانید نظافت منزل خود را برنامه ریزی و نظارت کنید. این دستگاه ها به قدری هوشمند هستند که با کم شدن باتری، خود را شارژ می کنند و تمیز کردن را از سر می گیرند. چنین سیستم های هوشمندی مشکل نظافت خانه را برای افرادی که مشغله کاری دارند به حداقل رسانده است. مدل های جاروبرقی هوشمند شیائومی عبارتند از:

  • جارو برقی رباتیک مدل mop p
  • جارو برقی رباتیک مدل deerma vc
  • جارو برقی رباتیک مدل mop 2
  • جارو برقی رباتیک مدل mop 2 pro+

 

تلویزیون هوشمند شیائومی

شعاری که شیائومی در مورد تلویزیون هوشمند گفته است " انقلاب اینجاست". این شرکت با تولید تلویزیون های خود  که دارای وضوح و تصویر خیره کننده  است که با رزولوشن 4K در سری X شیائومی، با تراکم پیکسلی بالاتر، هر بار تصاویر واضح تر، تمیزتر و تعریف شده تری دریافت کنید.

تلویزیون های شیائومی با بهترین رنگ‌ها، کنتراست، اشباع و روشنایی در طیف‌های رنگی مختلف، زندگی را به شما هدیه می‌دهد.

خانه رویایی با خانه هوشمند با دومان

خانه هوشمند در واقع رویایی که به واقعیت تبدیل شده است. در واقع تا چند سال پیش تمام این اختراعات آرزویی بود که امروزه با پیشرفت اینترنت تمامی آنها را با گوشی خود لمس می کنید.  به زبان ساده، با اتوماسیون خانگی، می‌توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه از هر مکان این جهان به لوازم خانه خود دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید.

به صورت کلی، اتوماسیون خانگی به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که در آن تقریباً همه چیز - کلیدهای روشنایی هوشمند، لوازم خانگی، پریزها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش - به جای موارد قابل برنامه‌ریزی ایزوله مانند ترموستات‌های هوشمند و سیستم‌های اسپرینکلر به یک شبکه قابل کنترل از راه دور متصل می‌شوند. بنابراین، بسیاری از شرکت های جهانی در حال حاضر روی آنها سرمایه گذاری کرده اند و سعی می کنند بهترین باشند. برای خرید بهترین لوازم خانه های هوشمند می توانید به صورت اینترنتی از طریق فروشگاه دومان شاپ اقدام کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها