۶ مقصد جذاب داخلی برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

کد خبر: 1207294

در داخل کشور، مقاصد جذابی برای سفر وجود دارند. از شهرهای شناخته‌شده مانند شیراز گرفته تا جاهایی که کم‌تر شناخته شده‌اند اما به شدت تماشایی هستند. سفر نوروزی می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا بیشتر با این مقاصد آشنا شویم و از آن‌ها دیدن کنیم. در ادامه قصد داریم با هم با ۶ مقصد جذاب داخلی برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ آشنا شویم. با ما همراه باشید.

۶ مقصد جذاب داخلی برای سفر در نوروز ۱۴۰۲

 

 

اصفهان

اصفهان هم در کنار شیراز یکی از مقاصد رویاییست که می‌توانید در تعطیلات نوروز به آن سفر کنید. بهترین توصیف اصفهان همان «نصف جهان» است که همه می‌دانند. قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی، گوش سپردن به انعکاس صدا در زیر گنبد مسجد امام، تماشای تکان‌های مناره‌های منارجنبان، منظره آسمان شب از روی سی ‌و ‌سه پل، کوه صفه، نقاشی‌های کلیسا وانک، تصویر عمارت چهل ستون در آب استخر روبه‌روی آن می‌توانند تا حدی معنای نصف جهان را تعبیر کنند.

دیدنی‌های اصفهان بسیار زیاد است و مثلا اگر ساکن استانبول هم باشید، با یک تور اصفهان دو سه روزه و بلیط استانبول به اصفهان می‌توانید سفری لذت بخش را تجربه کنید. این شهر یکی از زیباترین شهرهای ایران است. شکوه بناهای تاریخی اصفهان برای ایران که هیچ، بلکه می‌تواند برای تمام جهان کافی باشد. همچنین می توانید از آنجا با بلیط هواپیما اصفهان مشهد به شهر مشهد سفر کنید و جاذبه های آنجا را ببینید.

 

 

شیراز

بهار شیراز که زبانزد خاص و عام است. تا جایی که یک قطعه موسیقی وجود دارد با نام بهار شیراز! یکی از قشنگ‌ترین شهرها برای سفر داخلی در بهار، همین شهر شیراز است. شیراز پر از جاذبه‌های دیدنی و زیبایی‌های بی‌نظیر است. کمتر کسی هست که دوست نداشته باشد به این شهر سفر کند. خصوصا در فصل بهار که عطر بهارنارنج‌های شیراز هر رهگذری را مست می‌کند.

شیراز به دلیل قدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی که در دل خود جای داده تقریبا توریستی‌ترین شهر کشورمان حساب می‌شود. سالانه تعداد زیادی از گردشگران از تهران با بلیط قطار تهران شیراز راهی این شهر می شوند. عده زیادی از این گردشگران، بهار را بهترین فصل برای سفر به شیراز می‌دانند. البته فصل پاییز مخصوصا مهر ماه هم یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی است که حالا نارنجی شده. با سفر به شیراز می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و باستانی شگفت‌انگیز و معروفی مانند تخت جمشید دیدن کنید. مراکز تاریخی فرهنگی و مناظر و دیدنی‌های طبیعی این شهر هم ناگفته نماند. هوای معتدل و خنک شیراز در بهار حال و هوای خوبی به آن می‌دهد.

 

 

 

یزد

با شنیدن نام یزد، اولین چیزی که به ذهن‌ همه می‌رسد طعم هل قطاب و باقلوا است! البته این مخصوص شکموهاست. گردشگران حرفه‌ای احتمالا به یاد دیوارهای کاهگلی و درهای قدیمی زیبا و کهنسال می‌افتند. یزد از آن شهرهایی است که در نوروز آب‌ و هوای خنکی دارد. می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما یزد در نوروز به این شهر تاریخی بروید و در کوچه پس کوچه‌های آن قدم بزنید.

یک نکته جالب توجه در مورد یزد این است که سیستم قنات آن در جهان مشهور است. بعد از ونیز در کشور ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی جهان به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید مقصدی را برای سفر داخلی در نوروز انتخاب کنید ما سفر به یزد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در واقع بهار را می‌توان بهار یزد نام‌گذاری کرد.

آب و هوای این شهر مرکزی در فصل بهار در بهترین شرایطش است. با سفر به یزد در نوروز می‌توانید با آب و هوایی خنک و مطبوع از بافت تاریخی، بادگیرها و قنات‌ها، خانه‌های گنبدی شکل، مراکز گردشگری تاریخی و طبیعی یزد دیدن کنید. برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما هم نگران نباشید، سفرمارکت تمام این مشکلات را حل کرده است.

 

 

کیش

می‌خواهید یک مقصد زیبا و خوش آب و هوا با جاذبه‌های گردشگری مختلف پیدا کنید تا در نوروز به آن سفر کنید؟ پس پیشنهاد می‌کنیم بهار کیش را از دست ندهید. آب و هوای کیش در فصل بهار بسیار مطبوع است. البته گاهی ممکن است شاهد باران‌های تند رگباری باشید اما نگرانی ندارد. چرا که این باران‌ها زود تمام می‌شوند و هوا دوباره خنک و صاف می‌شود. در کیش شما می‌توانید علاوه بر تفریحات ساحلی، از مراکز تفریحی و گردشگری این جزیره هم دیدن کنید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

جزیره کیش انتخاب بیشتر کسانی است دوست دارند سفر داخلی لوکسی داشته باشند. اما سفر اقتصادی به این جزیره نیز ممکن است. می‌توانید بلیط هواپیما کیش ارزان در سفرمارکت پیدا کنید و همچنین رزرو هتل و تور را هم در سفرمارکت انجام دهید. فقط فراموش نکنید تقاضای سفر به کیش در نوروز بالاست و باید رزرو را از چند ماه قبل انجام دهید.

 

 

قشم و هرمز

قشم و هرمز از مقاصدی هستند که هیچ وقت از سفر به آن‌ها پشیمان نمی‌شوید. قشم گزینه بسیار مناسبی برای یک سفر داخلی در بهار و آن هم نوروز است. جاذبه‌های قشم در حدی زیاد است که حتی اگر ۱۰ روز هم در این جزیره بمانید حوصله‌تان سر نخواهد رفت. طبیعت و مناظر قشم به شما آرامش زیادی می‌دهد و لذت سفر را دوچندان می‌کند.

 

 

هرمز هم که به جزیره رنگین‌کمانی معروف است. در این جزیره می‌توانید انواع رنگ‌ها را ببینید. آب و هوای هرمز به خصوص در بهار بسیار مناسب است. قلعه پرتغالی‌ها در هرمز قرار دارد و مهم‌ترین جاذبه آن هم به شمار می‌آید‌. مردم محلی قشم و هرمز بسیار مهمان‌نواز هستند و به گرمی از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها حتی شما را به خانه خودشان دعوت می‌کنند تا مدت اقامتتان را میزبان شما باشند. تور قشم و هرمز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعطیلات نوروز باشد.

 

 

 

 

 

چابهار

تصورات قدیمی در مورد ناامنی سیستان و بلوچستان را دور بریزید. سیستان ‌و ‌بلوچستان بسیار امن است و اگر هنوز شک دارید، می‌توانید در نوروز به این سرزمین جادویی سفر کنید تا خودتان از نزدیک مهمان‌نوازی مردمانش را ببینید.

مردم محلی سیستان و بلوچستان بسیار به مهمانانشان احترام می‌گذارند و سعی می‌کنند کمک کنند که مهمان سفر خوشی داشته باشد. چابهار از جمله زیباترین شهرهای سیستان ‌و بلوچستان است. در نام این شهر، چهار بهار به معنای آب ‌و‌ هوای معتدل و خوبش است. چابهار عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را دارد و یکی از عجیب‌ترین سفرهایی است که می‌توانید تجربه کنید. تالاب صورتی رنگ، کوه‌های مریخی، گل افشان‌هایی که از دل زمین فواره می‌زنند و یکی از زیباترین بنادر ایران به نام گواتر هم در این شهر قرار گرفته‌اند. افزون بر جاذبه‌های طبیعی، فرهنگ، آداب ‌و ‌رسوم و غذاهای محلی متفاوت مردم این منطقه هم چابهار را به بکرترین مقصد سفر بدل کرده است. برای سفر به چابهار می‌توانید با رزرو تور سفر خوبی داشته باشید. همچنین سفر به این منطقه هزینه خیلی بالایی ندارد و می‌توانید از یک سفر باکیفیت و مقرون به صرفه لذت ببرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها