21 راز سالم ماندن ماشین ظرفشویی توسط تکنسین های تعمیره لو رفت... !

کد خبر: 1209265

21 راز سالم ماندن ماشین ظرفشویی توسط تکنسین های تعمیره لو رفت... ! اگر بتوانید این 21 روش را تست کنید دیگر لازم نیست کلی هزینه برای تعمیر ظرفشویی بدهید.عمر ماشین ظرفشویی را بالا ببرید !!! با همین 21 روش

21 راز سالم ماندن ماشین ظرفشویی توسط تکنسین های تعمیره لو رفت... !

 

عمر ماشین ظرفشویی را بالا ببرید !!! با همین 21 روش

با توجه به قیمت های نجومی لوازم خانگی , خرید دوباره دستگاه ماشین ظرفشویی میتواند برای ما بسیار پرهزینه باشد شاید نتوانیم به همین راحتی ها دستگاه را مجدد تهیه کنیم هم چنین تعمیر ماشین ظرفشویی حایر، اگر تکنسین متخصص باشد میتواند با عیب یابی درست و قطعات اصلی دستگاه را مجدد مثل روز اول تعمیر کند. هدف مجموعه تعمیره، سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی حایر شما می باشد این مقاله حاصل سالها تجربه در زمینه ی تعمیر ظرفشویی در انواع برندها و مدل ها می باشد که شما عزیزان با رعایت کردن این موارد عمر ماشین ظرفشویی خود را بالا ببرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا 20 راز سالم ماندن ماشین ظرفشویی به شما بگوییم.

 

برای شستن ظروف در ظرفشویی حایر از آب گرم استفاده کنید

بهتر است برای شستشوی کامل ظروف از آب گرم استفاده کنید و هم مواد شوینده سریعتر حل می شوند و به صورت لجن در کف ماشین ظرفشویی باقی نمی ماند با این کار دستگاه ماشین ظرفشویی طول عمر بالاتری پیدا میکند و ظروف روغنی شما تمیز تر میشوند.

 

 

جلوگیری از تجمع رسوب و رسوب زدایی دستگاه

همان طور که میدانید املاح و مواد معدنی در آب وجود دارد که با مرور زمان میتواند در لوله ها خروجی و ورودی دستگاه ته نشین بشود. حال اگر شما در منطقه ی زندگی میکنید که دارای آب سخت هست که بیشتر در معرض این رسوبات هستید و حتما باید از نمک ظرفشویی استفاده کنید که مانع از به وجود آمدن این تجمعات و رسوبات بشوید.

 

دقت کنید آب در کف ماشین ظرفشویی جمع شده است با نه؟

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی حایراگر بعد از اتمام شستشو و خارج کردن ظروف دقت کنید اگر آب در کف دستگاه به اندازه ی یک کف دست جمع شده است یا نه؟ اگر جمع شده بود حتما پیگیر این موضوع بشوید و با تکنسین های  ما در تعمیره در شعبه مرکزی با شماره ی 02188448700 تماس بگیرین و مشاوره رایگان بشید اگر مشکل دستگاه جدی بود تکنسین تعمیره سریعا مشکل دستگاه شما رو برطرف کند تا مشکل دستگاه شما حاد نشده است.

 

درست قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی

درست قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از نکاتی هست که میتواند به سالم ماندن ماشین ظرفشویی کمک کند به عنوان مثال باید دقت داشته باشید همیشه ظروفی مثل قابلمه و کاسه و لیوان به سمت پایین باشند یعنی قسمتی که بیشتر کثیف میباشد به سمت کف ظرفشویی باشد و قبل از چیدن ظروف بقایای و ته مانده غذا را تمیز کنید.

 

 

تمیز کردن فیلتر ظرفشویی حایر

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی علاوه بر بالا بردن عمر ماشین ظرفشویی باعث میشود ماشین ظرفشویی حایر بوی بد  ویا  بقایای غذا در کابین ظرفشویی نماند.محل قرار گیری فیلتر در قسمت کف ماشین ظرفشویی میباشد که مانند یک توری میباشد که این فیلتر از ورود بقایا ی غذا به داخل پمپ تخلیه و لوله های خروج دستگاه جلوگیری میکند. اگر بعد از هر بار شستشو این توری را با مسواک و سرکه و آب داغ به خوبی تمیز کنید.

برای خارج کردن فیلتر، ابتدا باید قفسه پایینی ماشین ظرفشویی را جدا کنید. برای باز کردن درب فیلتر، باید آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. همچنین پس از تمیز کردن فیلتر، برای نصب مجدد آن، باید درب فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و از قفل بودن فیلتر در جای خود مطمئن شوید. البته فیلترها در ماشین های ظرفشویی مختلف متفاوت است. بنابراین برای اطلاع از نحوه درآوردن و خارج کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه خود نگاهی بیندازید.

 

 

به اندازه ی ظرفیت ماشین ظرفشویی ظروف داخل ماشین بچینید

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی حایر

دقت کنید همیشه به اندازه، ظرف داخل ماشین ظرفشویی بچنید که نه خالی باشد نه بیش از حد پر باشد.

اگر فقط برای چند عدد بشقاب و لیوان ماشین را روشن کنید تعداد دفعاتی که در روز ماشین روشن میشود بیشتر است پس ماشین سریعتر خراب میشود هم در مصرف شوینده ظروف هم آب صرفه جویی کرده اید.

 

 

سعی کنید ژل های ظرفشویی کمتر استفاده کنید

ژل های ماشین ظرفشویی دارای کلر هستند. کلر ها به مرور زمان میتواند باعث آسیب و خراب شدن اجزای داخلی ماشین ظرفشویی حایر شما بشود. میتوانید به جای استفاده ژل های ظرفشویی ازپودر یا قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. پیشنهاد تکنسین های مجرب ما در تعمیره استفاده از قرص ماشین ظرفشویی میباشد.

 

قبل از گزاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی، حتما کمی تمیز کنید

یکی از مواردی که در طولانی مدت باعث بالا رفتن عمر ماشین ظرفشویی شما میشود این سعی کنید کمی ظروف را تمیز کنید تیکه های سبزی و یا بقایای غذا, به این دلیل که در لوله های خروجی و پمپ تخلیه ته نشین میشوند باعث گرفتگی لوله ها می شوند و در نهایت خرابی دستگاه شما میشود.

 

هر ظرفی را در دستگاه خود قرار ندهید

برای قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی دقت کنید ظروف حساس و نازک و یا قوطی و شیشه ایی که دارای برچسب هستند ممکن است در حین شسشتو ماشین لباسشویی را با آسی های جدی روبه رو کنند پس در انتخاب ظروف بسیار حساس باشید.

 

 

تنظیمات صحیح و انتخاب بهترین چرخه را انتخاب کنید

قبل از شستشو ظروف دقت کنید و میزان چرب و کثیف بودن ظروف خود را بسنجید اگر خیلی کثیف و چرب هستند انتخاب شستشوی کوتاه نمیتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.نسبت که کثیف بودن ظروف بهترین تایم و شستشو را انتخاب کنید.

 

کابین دستگاه و خود ماشین ظرفشویی رابشوید

تعمیرات ماشین ظرفشویی با تعمیره

علاوه بر سالم ماندن ماشین ظرفشویی شستن و تمیز کردن ظرفشویی میتواند از جمع شدن بو بعد از شستشو های مکرر و همین طور گرفتگی لوله ها خروجی دستگاه بشود اگر این کار را به صورت روتین انجام دهید مطمین باشید دستگاه شما با مشکل جدی روبه رو نمیشود.

می توانید یک لیوان سرکه سفید داخل دستگاه بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید. این کار باعث تمیز شدن فضای داخلی دستگاه و از بین بردن باقی مانده مواد غذایی قدیمی و از بین بردن بوی بد می شود. همچنین برخی از ماشین های ظرفشویی دارای چرخه خاصی برای نظافت فضای داخل دستگاه هستند. این چرخه بالا و پایین، فضای دستگاه را عمیقا تمیز می کند و باکتری ها را از بین می برد. فقط در این چرخه نباید ظروفی در ظرفشویی باشد است. . شوینده های مخصوصی نیز در بازار وجود دارد که دقیقا برای همین منظور یعنی تمیز کردن مواد، رسوب و حذف مواد ساخته می شوند. قبل از مصرف باید نحوی استفاده از آن را بدانید.

 

 

استفاده مکرر و مرتب از ماشین ظرفشویی

شاید باورتان نشود یکی از مهم ترین کاری که شما برای سالم نگه داشتن ماشین ظرفشویی میتوانید انجام دهید استفاده مکرر و روتین از ماشین ظرفشویی میباشد. اگر جزو دسته افرادی میباشید که سالی یک بار از ماشین ظرفشویی استفاده میکند مطمین باشید که دستگاه شما علاوه بر اینکه بوی بدی میگیره زودتر هم خراب میشود به این دلیل که آبی که در مخزن نمک است ته نشین می شود و رسوبی زیادی به دستگاه میدهد بوی بدی میدهد. خود نمک ماشین ظرفشویی خراب میشود نمیتواند رسوب زدایی کند تمام رسوب و املاح آب در ماشین ته نشین می شود میتواند باعث زنگ زدگی اجزای داخلی ماشین ظرفشویی شما بشود.

پس حتما از ماشین ظرفشویی به طور روتین و مکرر استفاده کنید.

 

 

از مواد شوینده مثل سفید کننده استفاده نکنید

اخیر بعضی از افراد غیر متخصص اطلاعات غلط یه مشتری میدهد که برای جرمگیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی سرکه را با سفید کننده ترکیب کنید این یک باور غلط میباشد به هیچ عنوان این روش را تست نکنید آسیب بسیار جدی به دستگاه شما وارد میکند حتما از شوینده های ایمن مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

 

 

بررسی و تمیز کردن بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی

این بازوهای آبپاش وظیفه ی اسپری کردن آب و شوینده ها را بر روی ظروف دارد. حال فکر کنید این سوراخ ها با رسوب آب و یا باقی مانده غذا مسدود بشود در نتیجه ظروف ما به خوبی تمیز نمیشود وشما فکر میکنید دستگاه با مشکل جدی روبه رو شده است که قدرت تمیز کردن ظروف کم شده است اما برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید میتوانید هر چند ماه یک دفعه با یک خلال دندون بسیار آرام و با احتیاط بررسی کنید که سوراخ ها مسدود نشده باشد.

 

 

تنظیم درست درجه ی آب برای شستشو

تعمیرات ماشین ظرفشویی قدیمی در تعمیره

تنظیم دمای هم میتواند به نوعی بر بالا رفتن عمر ماشین ظرفشویی کمک زیادی بکند. اگر ظروف شما چرب میباشد حتما دمای آب را زیاد کنید اما اگر خیلی چرب نیستند احتیاجی نیست به دمای پایین تری دارند.

 

 

بررسی کنید قفسه ها سالم هستند یا نه؟

هر چند وقت یک دفعه چک کنید و بررسی کنید که قفسه ها سالم هستند ممکن استفاده ی مکرر ماشین ظرفشویی باعث از بین رفتن پوشش پلاستیکی قفسه ها بشود در این صورت لازم است که آنها را با رنگ وینیل رنگ آمیزی کنید تا بازسازی شوند. در غیر این صورت، قفسه ها خورده می شوند و قطعات کوچک فلز زنگ زده وارد پمپ می شوند. و همانطور که می دانید پمپ قلب ماشین ظرفشویی است. تصور کنید در این حالت تمام این قطعات زنگ زده در یک قسمت داخل پمپ جمع شده و باعث از کار افتادن پمپ و در نتیجه از کار افتادن دستگاه شما می شود.

 

 

بهتر است از خشک کن استفاده نکنید

بهتر است از خشک کن استفاده نکنید و اجازه بدهید ظرف ها خودشان خشک بشوند هم در مصرف برق صرفه جویی کرده اید هم دستگاه کمتر کار کرده است و باعث می شود طول عمر دستگاه بالا برود.

 

 

کاهش میزان استفاده

سعی کنید مدیریت کنید و ماشین ظرفشویی خود را در روز یک بار روشن کنید و با حجم مناسب کابین و خود ظرفشویی پر کنید. با این کار عمر ماشین ظرفشویی خود را به مراتب بالا برده اید.

 

 

همیشه از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید

برای تهیه مواد شوینده از فروشگاه های به نام و برندهای شناخته شده تهیه کنید اگر از مواد شوینده بی کیفیت و متفرقه استفاده کنید به دستگاه خود آسیب جدی وارد کرده اید. هیچ وقت از شوینده دستی ظروف برای ماشین ظرفشویی استفاده نکنید چون باعث به وجود آمدن لجن و در نهایت خرابی دستگاه میشود.

 

نسبت به تمام اشکالات کوچیک در ماشین ظرفشویی بی تفاوت نباشید

نسبت به خرابی های به ظاهر ساده مانند صدای غیر معمول دستگاه، عدم تخلیه کامل آب از دستگاه، نشتی آب، تمیز نشدن ظروف، خرابی قفل در و ارورها ... بی تفاوت نباشید. برای تعمیر ماشین ظرفشویی با شماره های موجود سایت تماس بگیرید تا تکنسین سربع مشکل دستگاه را عیب یابی و برطرف کند. زیرا ممکن است همین مشکلات کوچک به مشکل بزرگتری تبدیل شود و باعث آسیب و کاهش عمر دستگاه شما شود. در صورت بروز مشکل می توانید از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بخواهید.

 

 

در ماشین ظرفشویی چیزهای عجیب غریب نگذارید!

بسیاری از موارد که تکنسین و تعمیرکاران که برای عیب یابی دستگاه ماشین ظرفشویی مراجعه کرده ایم دیدیم که وسیله های از قبیل اسباب بازی , کفش و ... را در ماشین ظرفشویی شستند که این کار بسیار اشتباه است.

 

 

نتیجه گیری

شما قبل از اینکه تمامی 21 رازی که ما براساس تجربه ی خود برای شما همراهان عزیز گردآوری کرده ایم را انجام دهید سعی کنید قبل از خرید ماشین ظرفشویی درباره ی برند ماشین ظرفشویی تحقیق کنید برند معتبر را تهیه کنید.

معمولا 5 سال اول ماشین ظرفشویی بدون نقض کار میکند اما بعد احتیاج به مراقبت و سرویس بیشتری دارد تا آسیب جدی دستگاه شما نبیند به هر حال تعمیرکاران ما در تعمیره برای انواع برندهای ماشین ظرفشویی مثل الجی، سامسونگ، جنرال الکتریک، اسنوا، ویرپول ایندزیت، دوو، مجیک، .... متخصصان کار آموزده و با تجربه ایی دارد که 15% تخفیف برای تمامی خدمات خود ارایه میدهد و برای ضمانت تمامی خدمات خود را 6 الی 12 ماه ضمانت میکند هرگونه سوالی در رابطه با ماشین ظرفشویی داشتید میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها