معرفی انواع نبات کارتنی و فله‌ای باکیفیت

کد خبر: 1215956
معرفی انواع نبات کارتنی و فله‌ای باکیفیت

 

 

نبات یک چاشنی ایرانی است که بیشتر افراد با آن آشنایی داشته و از این چاشنی خوش عطر و شیرین در کنار چای و دمنوش‌های گرم خود استفاده می‌کنند. این چاشنی تنوع بالایی دارد و محبوبیت آن در بین افراد و البته کاربرد زیاد آن سبب شده تا تولید‌کنندگان انواع مختلفی از نبات را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند. نبات دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است. برخی افراد نبات را بر اساس شکل ظاهری دسته‌بندی می‌کنند. برخی هم با توجه به افزودنی‌های استفاده شده در مراحل تهیه نبات آن را دسته‌بندی می‌کنند و از این رو انواع نبات ساده، زعفرانی، زنجبیلی، دارچینی و... در بازار موجود است. مواد افزودنی به نبات خود دارای تنوع بسیار بالایی هستند و انواع مختلف نبات را به وجود می‌آورند. یکی دیگر از انواع نبات هم نبات میوه‌ای بوده که طعم خوب میوه، آن را به یکی از گزینه‌های اصلی برای خریداران تبدیل کرده است. اگر قصد خرید نبات میوه‌ای را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات در مورد انواع نبات، اطلاعات بیشتری در مورد قیمت نبات کارتنی کسب کنید.

 

نبات میوه‌ای:

از نبات میوه‌ای می‌توان به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین انواع نبات در ایران یاد کرد که یک بار امتحان این نوع نبات حتماً شما را به علاقمندان نبات میوه‌ای تبدیل می‌کند. برای تهیه نبات میوه‌ای از محلول فرا سیر شده‌ی آب و شکر استفاده می‌شود. نبات خود به تنهایی دارای خواص درمانی زیادی است و استفاده از طعم میوه در کنار آن علاوه بر خوش طعم شدن سبب افزایش خواص درمانی نبات هم شده است. نبات میوه‌ای را می‌توان محصول خلاقیت کارگاه‌های تولیدی نبات دانست زیرا در گذشته تنها چاشنی‌هایی نظیر زعفران به نبات افزوده می‌شد، افزودن عصاره میوه به نبات یک ایده خلاقانه است. اگر قصد خرید نبات میوه را دارید می‌توان به راحتی نبات میوه‌ای را از بازار خریداری کنید. راه دیگر تهیه نبات میوه‌ای خانگی است که در ادامه به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم.

5

طرز تهیه نبات میوه‌ای:

برای تهیه نبات میوه‌ای به 500 گرم شکر سفید نیاز دارید که برای تولید نبات با کیفیت باید از شکر درجه اول استفاده کرد. ماده اولیه دیگر 200 میلی گرم آب است که بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید تا آب حاوی ترکیبات دیگری نباشد. ماده دیگر هم عصاره میوه است که این مورد کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد و بر عهده شماست تا متناسب با ذائقه خود عصاره میوه را انتخاب کنید. قرار دادن نخ یا خلال چوبی بلند در کنار سایر مواد اولیه پایان مرحله آماده‌سازی مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه نبات میوه‌ای است. با در دست داشتن این مواد اولیه ساده دیگر نیاز به خرید نبات میوه‌ای نیست و به راحتی می‌توان در خانه نبات را آماده کرد.

 

برای شروع آماده‌سازی نبات میوه‌ای ظرف مناسبی را انتخاب کنید، آب و شکر را درون ظرف بریزید. ظرف را بر روی حرارات ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. میزان شکر باید به حدی باشد که محلول فرا سیر شده به دست بیاید. بعد از حل شدن کامل شکر نوبت به اضافه کردن عصاره میوه می‌رسد. عصاره میوه را اضافه کرده و هم بزنید تا به صورت یکدست در تمام محلول پخش شود. به این ترتیب محلول فراسیر شده شما آماده است نوبت به آن می‌رسد تا محلول را درون یک ظرف شیشه‌ای استوانه‌ای بریزید. برای راحتی کار بهتر است قبل از ریختن محلول درون ظرف نخ یا خلال‌های چوبی را به درستی درون ظرف فیکس کنید تا تکان نخورد و سپس محلول را به آرامی درون ظرف استوانه‌ای بریزید. در نهایت هم ظرف را در یک فضای ثابت قرار دهید تا تکان نخورد بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت بلور‌های نبات دور نخ یا خلال چوبی جمع شده و نبات میوه‌ای شما آماده است. بعد از اینکه نبات آماده شد آن را از درون ظرف برداشته و بگذارید تا خشک و آماده شود.

6

نبات میوه‌ای را می‌توان به صورت‌های مختلف تهیه کنید. به عنوان مثال محلول نبات میوه‌ای را می‌توان در یک ظرف پهن و کم عمق ریخته و صبر کنید تا سرد شود. به این ترتیب نبات میوه‌ای تخته‌ای شما آماده است. برای خرید انواع نبات میوه‌ای می‌توان از سایت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند استفاده کنید. لازم به توضیح است که خرید نبات میوه ‌ای در مقایسه با سایر انواع نبات از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا نبات‌های میوه‌ای به دلیل تنوع میوه‌ها رنگ‌های جذاب و متنوعی دارند. این موضوع سبب شده برخی از افراد سودجو در تهیه نبات میوه‌ای به جای استفاده از عصاره میوه از رنگ خوراکی استفاده کنند که این مورد علاوه بر بد طعم کردن نبات برای سلامت افراد هم مضر است.

 

خواص دارویی نبات:

نبات، چاشنی خوش طعم و پر خاصیتی هست که خواص درمانی زیادی داشته، از این رو در طب سنتی کاربرد زیادی دارد. در این قسمت به توضیح در خصوص چند مورد از خواص درمانی نبات می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

استفاده از چای نبات شاخه سبب تقویت حافظه می‌شود. از این رو مصرف منظم آن برای تقویت حافظه به سالمندان پیشنهاد می‌شود. از دیگر مزایای مصرف آن می‌توان به درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ اشاره کرد. مصرف چای نبات یک گزینه مناسب برای درمان دل درد بوده و به درمان اسهال هم کمک می‌کند. دیگر مزایای مصرف چای نبات برای دستگاه گوارش مربوط به افرادی است که دچار تکرر ادرار هستند. این افراد برای درمان می‌توانند چای نبات مصرف کنند. بیشتر خواص درمانی نبات به دلیل طبع گرم این چاشنی است. طبع گرم نبات سبب شده تا مصرف یک لیوان چای نبات شاخه نشاط ‌آور باشد و بهترین گزینه برای رفع خستگی محسوب می‌شود.

اگر در دوران قاعدگی دل درد، کمر درد یا پا درد دارید بهترین درمان استفاده از چای نبات است.

 

نبات شاخه:

نبات شاخه یکی از پر کاربردترین انواع نبات است که کاربرد زیاد آن به دلیل استفاده آسان این مدل می‌باشد. شاخه نبات دارای خلال چوب بوده و این قطعه حل کردن نبات در چای را آسان‌تر می‌کند.

7

 

خرید نبات کارتنی:

محبوبیت نبات در بین افراد سبب شده تا نبات در ابعاد و وزن‌های مختلفی تولید و بسته‌بندی شود. یکی از انواع محبوب نبات، نبات کارتنی است. بهترین گزینه برای مصرف خانواده خرید نبات کارتنی است. تمامی انواع نبات در بسته‌بندی کارتنی موجود هستند و بنا بر سلیقه خود می‌توان نوع نبات را انتخاب و بسته کارتنی آن را خریداری کنید. قیمت نبات کارتنی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله عوامل مؤثر بر قیمت نبات کارتنی می‌توان به وزن نبات موجود در کارتن و نوع نبات اشاره کرد. کیفیت نبات هم از دیگر عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری آن است.

 

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد برخی از انواع نبات از جمله نبات میوه‌ای و نبات شاخه پرداختیم. دانستید که نبات یک چاشنی شیرین و خوش عطر بوده که انواع مختلفی دارد. برخی از تولید‌کنندگان هم با افزودن دیگر چاشنی‌ها طعم آن را بهتر می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها