مقایسه گوشی A34 و گوشی A33: کدام گوشی را تهیه کنیم؟

کد خبر: 1219039

شرکت سامسونگ در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید کننده تلفن همراه وسایل دیجیتال به شمار می‌آید. این شرکت بازه‌های قیمتی متفاوتی را برای وسایل دیجیتال خود در نظر می‌گیرد. تلفن‌های همراه این برند آن‌قدر متنوع هستند که شما می‌توانید با هر نوع بودجه و سلیقه‌ای گوشی مورد نظر خود را از سامسونگ پیدا کنید. با این حال سری A سامسونگ یکی از بهترین تلفن‌هایی هستند که تا به امروز تولید شده‌اند. درست است این شرکت کره‌ای هر ساله نسل‌های جدید میان رده را به بازار معرفی می‌کند، اما سری A از بین تمام آن‌ها مشتاقان و هواداران بیشتری دارد. دو مدل از تلفن‌های همراه سری A گوشی A33 و A34 است. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به مقایسه مشخصات و قیمت گوشی A34 و گوشی A33 که دو گوشی بسیار محبوب هستند بپردازیم. بنابراین اگر شما هم این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که تفاوت این دو تلفن همراه چیست؟ تا پایان این مطلب با سماتک همراه شوید.

مقایسه گوشی A34 و گوشی A33: کدام گوشی را تهیه کنیم؟

 

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

اما اولین مقایسه‌ای که می‌خواهیم درباره این دو تلفن همراه انجام دهیم، طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها است. تلفن همراه آ ۳۴ با ضخامت ۸.۲ میلی‌متر، وزن ۱۹۹ گرمی دارد. پنل جلویی این تلفن از جنس شیشه است، اما فریم‌های کناری این دستگاه از پلاستیک مقاوم ساخته شده‌اند. در پشت این گوشی موبایل هم شاهد چینش دوربین‌های سه گانه هستیم و در جلوی این دستگاه هم ناچ قطره‌ای به همراه دوربین سلفی وجود دارد. از آنجایی که فریم این دستگاه از انحنایی با شیب کم برخوردار است، به همین خاطر باعث بهبود طراحی و ارگونومی آن می‌شود. به همین خاطر اگر چندین ساعت متوالی با آن کار کنید به هیچ عنوان دست شما احساس خستگی نخواهید کرد.

در طرف دیگر، گوشی A33 سامسونگ با توجه به اینکه حدود دو سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، اما همچنان طراحی چشم نواز و زیبایی دارد که می‌توان آن را جزء محصولات به شدت کاربر پسند برند سامسونگ به حساب آورد. ابعاد این تلفن همراه 159.7 در ۷۴ میلی‌متر است. این گوشی ضخامتی ۸.۱ میلی‌متر داشته و وزن آن ۱۸۶ گرم است؛ بنابراین به ‌خوبی در دست قرار می‌گیرد و احساس خستگی به آن نمی‌دهد. پنل پشتی تلفن همراه سامسونگ a33 هم از جنس پلاستیک است. با این حال پلاستیک آن از جنس مقاوم بوده که دوام دستگاه را در طول استفاده‌های بلند مدت افزایش می‌دهد. در قسمت پشت شاهد دوربین چهارگانه مستطیل شکلی هستیم که شیب لبه‌های آن انحنای کمتری دارد. به همین دلیل دستگاه بر روی سطوح صاف به خوبی قرار داده می‌شود. در قسمت جلو هم ناچ قطره‌ای و دوربین سلفی دیده می‌شود. ناگفته نماند که این تلفن همراه در برابر ذرات گرد و غبار و نفوذ آب مقاومت می‌کند. در کل می‌توان گفت که تلفن همراه a34 ابعاد و وزن بیشتری نسبت به گوشی a33 دارد. از نظر جنس بدنه این دو تلفن همراه کیفیت یکسانی دارند و تفاوت خاصی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. از آنجایی که بخش طراحی گوشی کاملاً سلیقه‌ای است به همین خاطر انتخاب کردن برنده آن را به عهده شما قرار می‌دهیم.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

صفحه نمایش از جمله قطعاتی در تلفن همراه است که برای کسانی که زیاد اهل فیلم و سریال نگاه کردن و بازی کردن هستند بسیار مهم است. تلفن همراه a34 سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی سوپر امولد بهره مند است و مانند بسیاری دیگر از تلفن‌های همراه رقیب خود وضوح فول اچ دی پلاس دارد. بزرگ‌ترین مزیتی که این دستگاه نسبت به گوشی a33 دارد برخورداری از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است که به شما یک تجربه روان‌تر و لذت ‌بخش‌تر را هدیه می‌دهد. از جمله امکانات صفحه نمایش این تلفن همراه می‌توان به تراکم ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ و میزان روشنایی بسیار بالا اشاره کرد.

از طرفی دیگر تلفن همراه سامسونگ a33 از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با وضوح فول اچ دی پلاس برخوردار است. این صفحه ‌نمایش نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی دارد که نمایش محتویات را برای شما پویاتر و روان‌تر می‌کند. از طرفی دیگر وظیفه محافظت از صفحه نمایش این تلفن همراه به عهده گوریلا گلس پنج است که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش از خود نشان می‌دهد. به همین خاطر برنده صفحه نمایش را می‌توان گوشی سامسونگ a34 دانست. به این خاطر که این تلفن همراه صفحه نمایش بزرگ‌تر، میزان روشنایی بیشتر و البته نرخ تازه‌سازی بالاتری نسبت به سامسونگ a33 دارد. البته این موضوع به هیچ عنوان به معنی ضعیف بودن صفحه نمایش گوشی a33 نیست و همچنان گوشی از صفحه نمایش بسیار خوبی بهره مند است.

مقایسه نرم افزار گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

در کل می‌توان گفت که رابط کاربری تمام تلفن‌های همراه برند سامسونگ به نام One UI شناخته می‌شود که یکی از رابط‌های کاربری بسیار محبوب اندروید به حساب می‌آید. این رابط کاربری طراحی مینیمالی دارد. به همین خاطر لذت کار کردن با تلفن همراه را برای شما افزایش خواهد داد. گوشی سامسونگ a34 به طور پیش فرض با اندروید ۱۳ و همچنین رابط کاربری One UI 5.1 به بازار معرفی شده است. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که این تلفن همراه تا ۵ سال می‌تواند به روز رسانی و پشتیبانی دریافت کند.

از طرفی دیگر تلفن همراه a33 سامسونگ در زمان عرضه خود با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به بازار معرفی شد. البته پس از خرید این تلفن همراه می‌توانید آن را تا اندروید ۱۳ به روز رسانی کنید. به همین خاطر مشکلی بابت قدیمی بودن اندروید نخواهید داشت. از آنجایی که شرکت تولید کننده هر دوی این تلفن‌های همراه یکسان هستند؛ در نتیجه تفاوت چشمگیری در قسمت نرم افزاری این تلفن‌های همراه‌ مشاهده نمی‌شود. با این حال اگر به دنبال یک گوشی جدیدتر با آپدیت‌های بیشتر هستید، گوشی a34 می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

مقایسه سخت افزار و پردازنده گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

مقایسه سخت افزار و پردازنده گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

تلفن همراه a34 سامسونگ به پردازنده مدیاتک Dimensity 1080 مجهز شده است و توسط پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 فعالیت می‌کند. این پردازنده از لیتوگرافی ۶ نانومتری استفاده می‌کند که عملکرد بسیار خوبی در مدیریت باتری و دمای تلفن همراه از خود نشان می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که گوشی a34 از قدرت پردازشی بسیار خوبی برخوردار است و به همین خاطر می‌تواند از پس انجام کارهای سبک و سنگین به خوبی برآید. بنابراین می‌توانید با استفاده از این تلفن همراه بازی‌های سنگین را انجام دهید. گوشی a34 سامسونگ در سه مدل با حافظه‌های 128/6 ،128/8 و 256/8 گیگابایتی عرضه می‌شود که حافظه داخلی می‌تواند بر روی قیمت آن تأثیر بگذارد.

از طرفی دیگر تلفن همراه a33 سامسونگ از سخت‌ افزاری مانند a53 سامسونگ استفاده می‌کند و جزو میان رده‌های بسیار خوب و غول پیکر برند سامسونگ به حساب می‌آید. این تلفن همراه پردازنده ۵ نانومتری دارد و پردازنده به کار رفته در آن اگزینوس ۱۲۸۰ و پردازنده گرافیکی آن Mali-G68 است که می‌تواند کارهای گرافیکی را به خوبی انجام دهد. در واقع می‌توان گفت که تلفن همراه a33 سامسونگ عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارد که در یک گوشی میان رده می‌تواند اکثر نیازهای کاربران را به خوبی برطرف کند. از طرفی دیگر این تلفن همراه در مدل‌های مختلفی شامل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ به همراه رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ و رم ۸ گیگابایتی به بازار معرفی شده است. البته نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که اگر فضای ذخیره سازی تلفن همراه برای شما ناکافی بود می‌توانید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید. اگر بخواهیم برنده قدرت سخت افزاری و پردازنده را در بین این دو گوشی تلفن همراه اعلام کنیم، کار بسیار سختی پیش رو داریم. به این خاطر که هر دوی این تلفن‌های همراه عملکرد بسیار خوبی در این بخش از خود نشان داده‌اند. اما با این حال a34 در پردازش برنامه‌های سنگین به مراتب عملکرد بهتری دارد.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر تلفن همراه دوربین آن است. گوشی گلکسی a34 سامسونگ دوربین سه گانه دارد که هر کدام از دوربین‌های آن به صورت جداگانه در پنل پشتی قرار دارند. این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عریض، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. این تلفن همراه در شرایط نوری مناسب با توجه به فوکوس تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال خود می‌تواند تصاویر بسیار واضح و باکیفیتی ثبت کند. علاوه بر این دوربین‌های سه گانه، گوشی a34 یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۲ دارد. این دوربین سلفی می‌تواند با وضوح بسیار خوب، تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

گوشی a33 سامسونگ نیز دوربین‌های مشابه با a34 دارد. با این تفاوت که این تلفن همراه یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی اضافه دارد تا بتواند عکس‌های پرتره بهتری را ثبت کند. دوربین‌های این تلفن همراه در قسمت فیلم‌برداری با یکدیگر شباهت دارند و هر دوی آن‌ها می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 4k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. در مجموع می‌توان گفت این دو تلفن همراه دوربین‌های بسیار خوب و با کیفیتی دارند، اما با این حال شرکت سامسونگ ادعا کرده است که گوشی a34 نرم افزار دوربین و واحد پردازش بهتری دارد که این موضوع باعث به ثبت رساندن تصاویر با کیفیت‌تر و واضح‌تری می‌شود.

مقایسه باتری و شارژر گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

مقایسه باتری گوشی سامسونگ A34 و سامسونگ A33

اکثر تلفن‌های میان رده‌ای که در بازار وجود دارند به باتری‌هایی با ظرفیت بالا مجهز شده‌اند. برند سامسونگ برای گوشی a34 نیز باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به کار گرفته است. با توجه به پردازنده کم مصرف و بهینه سازی نرم افزارهای این تلفن همراه، شما می‌توانید یک روز کامل از گوشی خود استفاده کنید. از طرفی دیگر این دستگاه از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که شما باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. از آنجایی که شارژر این دستگاه فست شارژ است می‌توانید در حدود ۳۰ دقیقه دستگاه خود را ۴۰ تا ۵۰ درصد شارژ کنید که نسبت به دیگر رقبای خود سرعت شارژ کمی پایین‌تری دارد.

از طرفی دیگر شرکت سامسونگ در گوشی a33 سامسونگ نیز از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که عملکردی بسیار نزدیک به a34 دارد. این تلفن همراه از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که باز هم شما باید آداپتور شارژر را به صورت جداگانه تهیه کنید. در مجموع می‌توان گفت که هر دوی این تلفن‌های همراه در قسمت باتری و عملکرد شارژ مشابه یکدیگر هستند و نمی‌توان برنده‌ای از بین آن‌ها انتخاب کرد.

از چه سایتی می‌توان بهترین تلفن‌های همراه هوشمند را تهیه کرد؟

حالا که به طور کامل با مقایسه گوشی A34 و گوشی A33 آشنا شدید، حتماً به عنوان یک خریدار برای شما این سوال ایجاد شده است که از چه سایتی می‌توان بهترین تلفن‌های همراه هوشمند را با بهترین قیمت و ضمانت تهیه کرد؟ برای خرید گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و... می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرنا مراجعه کنید. هنگام مراجعه به این فروشگاه شما با لیست گوشی ‌های شیائومی و سامسونگ با قیمت مواجه می‌شوید. این موضوع می‌تواند کمک کند که بتوانید بهترین تلفن همراه را بسته به بودجه و نیاز خود تهیه کنید. فروشگاه فرنا قیمت به روز تمام محصولات را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر تلفن همراه، می‌توانید انواع وسایل دیجیتالی و لوازم جانبی مربوط به آن‌ها را از این فروشگاه تهیه فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به مقایسه گوشی موبایل گلکسی A34 با گلکسی A33 از شرکت سامسونگ پرداختیم. این دو تلفن همراه در حال حاضر توانسته‌اند در بازار، مخاطبان بسیار زیادی به دست آورند. به این خاطر که قیمت گوشی A34 و A33 نسبت به کارایی که ارائه می‌دهد بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی دیگر این دو تلفن همراه شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند که انتخاب آن‌ها را کمی سخت می‌کند. با این حال با خواندن مقایسه‌ای که در قسمت بالا توضیح دادیم، قطعاً این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک از این گوشی‌های پرطرفدار را برای خود انتخاب کنید.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها