افزایش سلامت روانی با مراجعه به روانشناس خوب

کد خبر: 1235159

روانشناس یک متخصص آموزش دیده بهداشت روان است که به وسیله علم روانشناسی، تمامی حالات و افکار افراد مانند حالات ذهنی، فرآیندها و رفتار ادراکی، نقاط قوت و ضعف شناختی، عاطفی و اجتماعی را بررسی می کند. یک روانشناس خوب به فرد افسرده و بیمار روحی و روانی مشاوره می دهد و سلامت روانی او را افزایش می دهد. اگر در طول زندگی خود باانواع اختلالات ناراحت کننده مانند استرس‌، اضطراب و سایر مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با یک روانشناس خوب در تهران یا محل زندگی‌ تان ارتباط برقرار کنید.

افزایش سلامت روانی با مراجعه به روانشناس خوب

 

 

روانشناس یک متخصص آموزش دیده بهداشت روان است که به وسیله علم روانشناسی، تمامی حالات و افکار افراد مانند حالات ذهنی، فرآیندها و رفتار ادراکی، نقاط قوت و ضعف شناختی، عاطفی و اجتماعی را بررسی می کند. یک روانشناس خوب به فرد افسرده و بیمار روحی و روانی مشاوره می دهد و سلامت روانی او را افزایش می دهد. اگر در طول زندگی خود باانواع اختلالات ناراحت کننده مانند استرس‌، اضطراب و سایر مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است با یک روانشناس خوب در تهران یا محل زندگی‌ تان ارتباط برقرار کنید. اما چطور می‌توانید به یک روانشناس خوب دسترسی داشته باشید؟ چگونه باید بهترین روانشناس را پیدا کنیم؟ انتخاب روانشناس خوب با وجود روانشناسان حرفه ای به چالش بزرگ تبدیل شده است، اما در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب روانشناس خوب یاری می کنیم.

 

چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

درصورتی که متوجه شدید که مکررا مشکلات عاطفی و روانی را تجربه می کنید که در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کرده است، باید به روانشناس خوب مراجعه کنید.

  • افت عملکرد شغلی و تحصیلی
  • عدم کنترل احساسات
  • اختلال خوابیدن 
  • اختلالات خوردن
  • مشکل در شروع و حفظ رابطه
  • تجربه تروما و ضربه روانی
  • لذت نبردن از کارها و سرگرمی هایی که در گذشته لذت بخش بودند. 
  • ابتلا به مشکلات جسمی
  • روی آوردن به مواد مخدر و الکل برای تسکین خود
  • احساس ناامیدی و حس های منفی دارید
  • اگر دارای افکار خودکشی هستید

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوره روانشناسی فرآیند مشارکتی میان بیمار و روانشناسی است که به شناسایی مشکلات و رفتارهایی که می‌ توانند برای بهبود کیفیت زندگی افراد موثر است، کمک می کند. اما یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چطور متوجه می شوید که او راهنمای خوبی برای شماست؟ چندین معیار وجود دارد که میتواند در فهم این موضوع به شما کمک کند:

ویژگی های روانشناس خوب

1. مهارت های ارتباط بین فردی خوب داشته باشد.

روانشناس خوب باید دارای مهارت های ارتباطی قوی باشد و پس از درک تجربیات بیمار، راهبردها و روش های جدید تفکر درباره مشکلات را به بیمار، آموزش دهد. همچنین گزارش ها و نامه های بازخوردی را برای سایر متخصصان می نویسد. بنابراین، برای روانشناس بسیار مهم است که بتواند به صورت واضح و موثر ارتباط شفاهی و نوشتاری با بیمار برقرار کند.

2. امانتدار باشد

برای اینکه مشاوره روانشناسی موثر واقع شود، روانشناسان باید اطلاعات بسیار شخصی، دقیق و حساس را از مراجعین دریافت کند. اگر آنها درک کاملی از پیشینه، زمینه و الگوهای تفکر و رفتار بیمار نداشته باشند، فقط می توانند به آنها کمک کنند. بنابراین، مهم است که یک روانشناس خوب احساس قابل اعتماد بودن را منتقل کند، به طوری که مراجعه کننده احساس راحتی کند و اطلاعات مهم خود را برای روانشناس برای فرمول بندی پرونده خود و همچنین فرآیند مشاوره با روانشناس به اشتراک بگذارد.

3. با بیمار متحد باشد

یک روانشاس خوب با همکاری بیمار درمان را شروع می کنند. اگرچه سطح آموزش، آنها را در موقعیت برتر در زمینه یک مشاوره روانشناسی قرار می دهد، نمی توانند مؤثر باشند. مگر اینکه با بیمار خود متحد شوند. باید اقدام به بررسی منظم بیمار در مورد درک و نظر او از یک مفهوم یا استراتژی خاص، و همچنین پرسیدن ایده های او در مورد اینکه چه چیزی برای وضعیت فعلی آنها مفید خواهد بود و چه چیزی نخواهد بود.

4. دارای فرمول بندی دقیق و به روز برای هر بیمار باشد

روانشناسان از طریق ایجاد یک "فرمول بندی موردی" مشاوره روانشناسی را برای هر بیمار خاص انجام می دهند. (عواملی که ممکن است بیمار را مستعد این مشکلات کرده باشد. رویدادهایی که ممکن است باعث ایجاد یا تشدید مشکلات شده باشند. رفتارها، عوامل محیطی و باورهایی که ممکن است مانع از بهبود بیمار شود و جنبه هایی از شخصیت و موقعیت مشتری که ممکن است به پیشرفت آنها کمک کند). 

5. با بیمار همدلی و یکدلی دارد: 

یکی از مهمترین ویژگی های یک روانشناس خوب، همدلی است. یک روانشناس خوب با همدلی می‌تواند با سختی‌ها و مشکلات شما از قبیل احساسی، ذهنی یا جسمی ارتباط برقرار کند. 

6. به طور منظم پیشرفت درمان بیمار را بررسی کند

برای روانشناسان مهم است که به طور منظم با مراجعه کننده در مورد عملکرد روزانه و وضعیت عاطفی او چک کنند. این باید از طریق ترکیبی از معیارهای عینی تر (مثلاً مقیاس های خود گزارش دهی)، جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های مشتری، و به سادگی از او پرسیدن وضعیت آنها انجام شود. آنها باید شواهدی به دست آورند که نشان دهد درمان آنها به نفع مشتری است تا در مورد نحوه استفاده از جلسات آینده تصمیم بگیرند.

7. با ویژگی های بیمار سازگار است

روانشناس خوب باید درمان را متناسب با باورها، قابلیت ها، زمینه و مشکلاتی که هر بیمار با آن مواجه است، تطبیق دهند.

8. به بیمار امید و انرژی می دهد

برای اینکه موثر مثب باشد، بیمار باید باور داشته باشد که قادر به انجام آن است. اغلب بیماران با توقعات کم در مورد توانایی خود برای تغییر به درمان مراجعه می کنند، یا قصد دارند برای «رفع» آنها کاملاً به روانشناس تکیه کنند.

9. خودآگاهی داشته باشد

برای بیماران مهم است که از آنچه ممکن است در جلسان مشاوره روانشناسی منجر به پاسخ های غیر مفید شود، آگاه باشند. روانشناسان نباید مسائل شخصی خود را با بیماران خود در میان بگذارند و نمی توانند تحت تأثیر تجربیات خود در هنگام برخورد با مراجع به گونه ای که در درمان اختلال ایجاد کند. خودآگاهی مهارت بسیار مفیدی است که باید برای روانشناسان برای دستیابی به عینیت و عملکرد مشتری محور داشته باشد.

10. اطلاعات و دانش خود را افزایش میدهد

این یک الزام قانونی و اخلاقی برای همه روانشناسان معتبر است که هر ساله در تعداد معینی از فعالیت های توسعه حرفه ای و سمینار و سایر فعالیت ها شرکت کنند تا مهارت های خود را با آخرین تحقیقات به روز نگه دارند. 

مشاوره روانشناسی آنلاین

دریافت نوبت اینترنتی مشاوره روانشناسی شادی دوباره

امروزه با گسنرش علم و فناوری، بسیاری از روانشناسان از طریق سایت ها و برنامه های آنلاین مشاوره می دهند که بیماران نیز به خاطر سهولت این روش علاقه مند به استفاده از آن هستند. تحقیقات نشان می دهد که برخی از ابزارهای تکنولوژیکی می توانند در صورت استفاده همراه با مشاوره حضوری در مطب، در درمان موثر شوند. شادی دوباره با کارآمدترین دکترهای آنلاین روانشناسی با ارائه خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی و پیامکی در خدمت بیماران گرامی در تمامی شهرهای کشور ایران است. با استفاده از این سایت میتوانید از روانشناسان متخصص مشاوره روانشناسی آنلاین بهره مند شوید.

جهت دریافت نوبت مشاوره روانشناسی آنلاین، نخست باید به سایت شادی دوباره مراجعه کرده و سپس بر روی منوی دریافت مشاوره کلیک نمایید و روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید با استفاده از بخش جستجو و نوع بیماری و اختلال بیمار خود، در بالای این صفحه لیست پزشکان آنلاین روانشناسی را با رزومه هر کدام را جستجو و با کلیک بر روی دکمه «اکنون رزرو کنید»، اولین نوبت را دریافت کنید.

نحوه انتخاب روانشناس خوب

  1. پرسش از دوستان و آشنایان و بررسی در اینترنت: برای یافتن بهترین روانشناس ساده ترین راه، جستجو در اینترنت است. شما همچنین می توانید از دوستان و آشنایان خود بپرسید تا مشاور و روانشناس به شما معرفی کنند. دوستان، همکاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز منبع خوبی برای بررسی روانشناس خوب می باشند.
  2. توجه به صحت رزومه روانشناس: مرحله دوم به این ترتیب است که رزومه فردی که در مرحله قبل پیدا کردید، باید بصورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. بایستی در بررسی رزومه روانشناس از درست و واقعی بودن رزومه اطمینان کامل حاصل کنید.
  3. اطمینان از تخصص فرد: روانشناس خوب فردی است که در کار خود تخصص و مهارت داشته باشد. باید از این موضوع اطمینان داشته باشید که آیا دکتر روانشناس قادر است مشکل من را به بهترین شکل درمان کند. 
  4. جلسه مشاوره: پس از انتخاب روانشناس خوب باید با ایشان تماس بگیرید و یک جلسه حضوری یا آنلاین یا تلفنی برای مشاوره روانشناسی بگذارید.
  5. شروع مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری: در صورتیکه تخصص، تجربه و نوع شخصیت روانشناس موردنظر موردتایید شما قرار گرفت، باید فرایند مشاوره روانشناسی را شروع کنید. 

انتخاب روانشناس خوب

در شادی دوباره از کدام متخصصان می‌توان مشورت گرفت؟

پرتقاضاترین خدمات مشاوره روانشناسی در این زمینه ها ارائه:

مشاور خانواده

یک زوج به دلایل مختلفی ممکن است برای رابطه خود به دنبال کمک و مشاور حرفه ای باشند. هنگامی که تصمیم گرفتید درمان را امتحان کنید، مرحله بعدی یافتن مشاوری است که در ازدواج و زوج درمانی تخصص داشته باشد.

مشاور تحصیلی و شغلی

این نوع مشاوره به خدماتی مربوط است که به افراد کمک می کند تا با انگیزه و تمرکز بیشتری به تحصیل بپردازید و شغل مناسب خود را به راحتی انتخاب کنند. این مشاوره می تواند شامل گفتگوهای یک به یک بین یک مشاور و جوینده شغل با ارزیابی ها، فعالیت ها و پروژه هایی است که برای کمک به جویندگان شغل طراحی شده اند.

مشاور نوجوانان 

همانطور که می دانید بلوغ تغییرات زیادی را برای نوجوانان و والدین به همراه می آورد. برخی از نوجوانان و خانواده‌هایشان با تغییرات دست و پنجه نرم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بدون هرگونه نگرانی از دوران بلوغ عبور می‌کنند. 

مشاور ترک اعتیاد

غلبه بر اعتیاد فرآیندی است که نیازمند تصمیم گیری برای ترک، برنامه ریزی، مقابله با اثرات ترک اعتیاد است. با ترک اعتیاد، می خواهید مطمئن شوید که خود را برای موفقیت آماده کرده اید. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از الکل دوری کنید، در ابتدای مسیر بهبودی خود، از مکان‌هایی که می‌دانید مشروبات الکلی وجود دارد، اجتناب کنید.

مشاور جنسی 

مشاوره جنسی نوعی گفتگو درمانی گفته می شود که برای کمک به افراد و زوج های دارای مشکل برای دستیابی به رضایت جنسی، طراحی شده است. عوامل فیزیکی، روانی و عاطفی همگی می توانند باعث ایجاد اختلالات جنسی شوند. هدف یک مشاور جنسی کمک به فرد یا زوج است تا به عوامل بروز این مشکلات رسیدگی کند و کمک کند تا زوجین زندگی جنسی رضایت‌ بخش‌تری همراه با لذت بیشتر را داشته باشند.

روانشناس خوب

سایت شادی دوباره راهنمایی برای انتخاب روانشناس خوب

چنانچه به دنبال مشاوره از یک روانشناس خوب هستید، مهم است فردی را که انتخاب می کنید موثر واقع شود و از درمان خود نتیجه مثبتی بگیرید. اگرچه پیداکردن یک روانشناس شاید خیلی سخت بنظر نرسد، اما ممکن است زمان بیشتری برای یافتن روانشناسی که از نظر شما "خوب" است، طول بکشد. سایت شادی دوباره بسیاری از روانشناسان با سابقه در تهران، مشهد، اصفهان، کرمان و بسیاری دیگر از شهرهای ایران را گرد هم آورده تا مشکلات شما عزیزان را به صورت حرفه ای درمان کنند. شما می توانید تنها با مراجعه به سایت شادی دوباره بدون هیچ دردسری اقدام به انتخاب روانشناس خوب مورد نظر خود کنید و وقت مشاوره دریافت می‌کنید. 

شادی دوباره با هدف رفع دغدغه‌ افراد در زمینه های مختلف روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره اختلال شخصت، مشاوره جنسی و زوج درمانی، مشاوره تحصیلی و شغلی، کودک و نوجوان، ترک اعتیاد و سایر زمینه ها با بهره گیری از بهترین  روانشناسان و طرح واره درمانگران با استفاده از طرح واره درمانی و سایر روش ها بستری فراهم کرده است تا هر یک از افراد براساس نیاز خود، روانشناس خوب را انتخاب کنند.

برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته رایگان می توانید با شماره 02191690472 تماس بگیرید و یا یک پیامک با عنوان مشاوره به شماره 09022275403 ارسال نمایید. درصورتی که نیاز دارید که مشاوره جامع و در سریع ترین زمان دلخواه شما انجام شود، می توانید از منو دریافت مشاوره سایت شادی دوباره اقدام به مشاوره روانشناسی آنلاین کنید.

سخن آخر

امید است شادی دوباره بتواند در تمامی مراحل درمان کمک حال بیماران باشد تا بتوانید با هزینه پایین تر و آسان فرآیند درمان خود را با موفقیت به پایان برسانید. شما می توانید با استفاده از نوبت اینترنتی سایت شادی دوباره به راحتی و در اولین زمان ممکن روانشناس موردنظر را انتخاب کنید. سپس مطب روانشناس و سامانه شادی دوباره پیگیر زمان مراجعه­­ شما خواهد بود و دیگر نیازی به پیگیری مجدد شما نیست. برای دریافت نوبت حضوری مشاوره روانشناسی می توانید از طریق سایت شادی دوباره که در حال حاضر برای شهرهای تهران، اصفهان، کرمان نوبت حضوری میسر هست، از منوی نوبت حضوری اقدام نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها