پیشنهاد تعطیلی جدید روی میز دولت | روز میلاد امام رضا(ع) تعطیل می شود؟

کد خبر: 1290864

یک پیشنهاد خوب و البته مهم که روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید؛ این که استان خراسان رضوی یا شهر مشهد مقدس در روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تعطیل شود، پیشنهادی که البته با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به هیئت وزیران خواهد رفت تا بعد از بررسی و تصویب در دولت، اجرایی شود.

پیشنهاد تعطیلی جدید روی میز دولت | روز میلاد امام رضا(ع) تعطیل می شود؟

به گزارش «خراسان»، موضوع تعطیلی استان و شهر مشهد در روز میلاد امام رضا (ع) یکی از دغدغه ها و مطالبات همیشگی مدیران استان بوده است چرا که در این روز مشهد میزبان خیل عظیمی از زائران خواهد بود و این یک ضرورت جدی است که تمام مجموعه ها و ظرفیت های استان برای خدمت گزاری به زائران امام رئوف بسیج شوند و تمرکز اصلی خدمت رسانی و فعالیت دستگاه های اجرایی روی پذیرایی از زائران و مجاوران باشد. از سوی دیگر میلاد امام رضا(ع) که پیش از این تعطیل رسمی بود و بعد از سال ها و تغییر در قانون مربوط به تعطیلات رسمی، حذف شد، یکی از مناسبت های مهم در کشور است چرا که حرم امام رضا(ع) تنها حرم امام معصوم واقع در کشور است و علاوه بر حضور خیل عظیم زائران داخلی، با حضور زائران خارجی نیز همراه است و از این رو، این مناسبت یکی از پیک های سفر به مشهد مقدس حساب می شود و تعطیلی برای خدمت رسانی بهتر و کامل تر نیز ضرورتی انکارناپذیر است. علاوه بر این، یکی از کارکردهای مهم این تعطیلی، فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در جشن های میلاد امام رضا (ع) را به دنبال دارد، جشن های مردمی که نمونه آن را در جشن های نیمه شعبان شاهد هستیم و با تصویب این تعطیلی، برگزاری این گونه جشن ها به صورت فراگیرتر در شهر رقم خواهد خورد.

به هرحال تعطیلی استان یا مشهد در روز میلاد امام رضا(ع) در قالب پیشنهادی به هیئت وزیران ارائه شده است و آن طور که معاون استاندار می گوید پیگیری و تاکید بر این است که این تعطیلی از همین امسال اجرایی شود.

پیگیری جدی از هیئت وزیران برای اجرایی شدن تعطیلی از امسال

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری در گفت وگو با «خراسان» درباره جزئیات مصوبه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی می گوید: محور اقدامات، فعالیت ها و خدمات رسانی ها برای استان خراسان رضوی و مشهد، حضرت رضا(ع) است و چه میلاد حضرت رضا(ع) و چه شهادت حضرت قطعا در مشهد و استان مهم ترین مناسبتی است که باید در مجموعه مناسبت ها پیش بینی و برای آن برنامه ریزی ویژه شود. وی می افزاید: از گذشته میلاد حضرت رضا (ع) تعطیلی بوده که در روند اصلاح قانون مرتبط با تعطیلات، این تعطیلی حذف شده، از طرفی در این روز جمعیت گسترده ای از سراسر کشور به مشهد الرضا مشرف می شوند که باید مجموعه ظرفیت های استان برای میزبانی و خدمت گزاری خوب و کامل به زائران بسیج شود، بنابراین تعطیلی استان و مشهد در این روز از این جهت هم اولویت دارد. گنابادی نژاد تصریح می کند: روز یک شنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی موضوع تعطیلی روز میلاد امام رضا(ع) طرح شد که اعضا نظر موافق داشتند تا به عنوان پیشنهاد به هیئت وزیران ارائه شود و به عنوان یک تعطیلی در مرحله اول در سطح استان یا در مرحله دوم در سطح مشهد به تصویب برسد. معاون استاندار در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلی روز میلاد به امسال خواهد رسید؟ می گوید: تاکیدی که اعضا و جلسه داشتند همین بود و پیگیری می شود که ان شاءا... به امسال برسد. گنابادی نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که اگر این پیشنهاد در هیئت وزیران تصویب شود، این تعطیلی برای هر سال اعمال خواهد شد؟ اظهار می کند: پیشنهاد استان همین است اما جزئیات به تصویب هیئت وزیران بستگی دارد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها