لیستی جذاب از تفریحات مناسب نوجوانان در تابستان که حتما باید امتحان کنید

کد خبر: 1240065

پس از پایان امتحانات و دریافت کارنامه اکنون فرصت مناسبی است که با خیال راحت بتوانید تا آخر شهریور تفریح کنید و لذت ببرید تا برای شروع سال تحصیلی آماده شوید. همانگونه که می‌دانید افراد با یک دیگر متفاوت هستند و طبیعتا علایق متفاوتی دارند. شما می‌توانید با توجه به خصوصیات روحی و فردی خودتان برای تابستان برنامه‌ریزی کنید و از تعطیلات تابستانه لذت ببرید. ما در این مقاله لیستی از تفریحات مناسب نوجوانان رو برای شما قرارداده‌ایم تا بتوانید ادامه تابستان خود را با آنها سپری کنید.

لیستی جذاب از تفریحات مناسب نوجوانان در تابستان که حتما باید امتحان کنید

 

یک مهارت جدید یاد بگیرید

روزهای بلند و طولانی تابستان می‌تواند فرصت مناسبی برای نوجوانان باشد. شما به عنوان یک نوجوان می‌توانید با یادگیری مهارت‌های جدید علاوه‌ بر استفاده درست از تعطیلات تابستانه و پرورش و گسترش مهارت‌های خودتان، درآمد کسب کنید. ما در این قسمت لیستی از تفریحات مناسب نوجوانان را برای شما تهیه کرده‌ایم. بهتر است شما با توجه به ویژگی‌های فردی و روحی خود مواردی را انتخاب کنید و تابستان خود را هدفمند و جذاب بگذرانید.

یادگیری یک زبان جدید

تابستان می‌تواند فرصت مناسبی برای یادگیری زبان‌های خارجی باشد. این‌که شما چه زبانی را برای یادگیری انتخاب کنید کاملا به علاقه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. ممکن قصد داشته باشید پس از پایان دوره تحصیلی، برای ادامه تحصیل مهاجرت کنید پس یادگیری زبان روند مهاجرت را برای‌تان بسیار راحت‌تر می‌کند. یادگیری مستمر یک زبان خارجی حتی می‌تواند در آینده شغلی شما بسیار تاثیر گذار باشد.

 ممکن است بخواهید بعدها همان زبان را آموزش بدهید و درآمد کسب کنید. هم‌چنین ممکن است فرصت‌های شغلی بیش‌تری در آینده داشته باشید. از نظر ما یادگیری حداقل یک زبان خارجی بر هر جوانی که به دنبال کسب علم و دانش بیش‌تر است، واجب است. شما می‌توانید با ثبت‌ نام در کلاس‌های آنلاین یا حضوری و یا به صورت خودآموز با مطالعه کتاب‌های آموزشی و تماشای فیلم و سریال به زبان اصلی، زبان خود تقویت کنید.

یادگیری مهارت‌های کامپیوتری

همانگونه که می‌دانید عصر، عصر تکنولوژی و پیشرفت است. تابستان فرصت بسیار مناسبی برای گذراندن دوره‌های آموزشی در ارتباط با یادگیری مهارت‌های کامپیوتری است. چراکه علاوه بر این‌که جزو تفریحات مناسب نوجوانان است باعث می‌شود در آینده بتوانید از آن درآمد کسب کنید. مهارت‌های کامپیوتری مختلفی وجود دارد مثل طراحی وب، برنامه نویسی، گرافیک و... فقط کافی است ببینید به چه کاری علاقه دارید.

 علاوه بر موارد ذکر شده هوش مصنوعی یکی دیگر از مهارت‌های کامپیوتری است که شما می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای درآمد زایی استفاده کنید. چراکه در جامعه امروز بسیار نفوذ پیدا کرده و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری این مهارت هستند تا به روش‌های مختلفی از آن در کسب و کارشان استفاده کنند.

تماشای فیلم و سریال

یکی دیگر از تفریحات مناسب نوجوانان در طول تابستان تماشای فیلم و سریال می‌باشد. چراکه زمان کافی برای دنبال کردن یک سریال طولانی وجود دارد. ما هر روزه شاهد تولید فیلم و سریال‌های جدید در دنیا هستیم که هر کدام در ژانرهای مختلف از درام و کمدی و عاشقانه گرفته تا جنگی و اکشن و ترسناک که هر کدام علاقمندان و طرفداران خاص خود را دارند. در واقع تماشا فیلم و سریال خارجی و یا داخلی با ژانرهای مختلف همراه دوستان از جمله سرگرمی‌های جالب و جذاب در دوران  تابستان و اوقات فراغت است. دیدن یک فیلم سینمایی یا سریال می‌تواند راه فرار موقتی از اضطراب‌های زندگی روزمره باشد و همین کاهش اظطراب یکی از مزایای دیدن سریال است. اگر شما به عنوان یک نوجوان به دنبال راهی برای کاهش اضطراب و یا سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت خود هستید، پیشنهاد ما به شما تماشای سریال خارجی جدید و یا سریال‌های داخلی می‌باشد. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود تعدادی فیلم و سریال تهیه کنید و شب‌های تابستان را با دیدن فیلم و سریال مورد علاقه خود سپری کنید.

11

ورزش

نیازی نیست حتما تابستان باشد تا شما اقدام به ورزش کنید. بهتر است صرفا برای حفظ سلامت بدنی و تناسب اندام خود در کلاس‌های آموزشی ورزشی ثبت نام کنید. البته تابستان فرصت مناسبی است تا دیگر برای رفتن به باشگاه بهانه کمبود وقت و درگیری با امتحانات را نداشته باشید. شرکت در کلاس‌های آموزشی ورزشی نه تنها باعث بهبود وضعیت سلامتی شما می‌شود بلکه باعث بهبود شرایط روحی شما نیز می‌شود. به عنوان مثال ورزش‌های گروهی مثل والیبال، فوتبال و... روحیه همدلی را گسترش و مهارت‌های تیمی را در شما بهبود می‌بخشند. علاوه بر این ورزش‌های مثل رقص باله، ریبون دنس، یوگا و... مورد علاقه بسیاری از دختران است. شما می‌توانید با ثبت نام در این کلاس‌ها تابستان خود را جذاب و مفید سپری کنید. ممکن است با خود بگویید شرکت در کلاس‌های آموزشی ورزشی هزینه زیادی دارد اما نگران نباشید بسیاری از ورزش‌ها وجود دارد که شما با کم‌ترین هزینه می‌توانید انجام دهید مانند:

پیاده روی: اگر شما به صورت منظم و اصولی پیاده‌روی کنید، این ورزش علاوه بر افزایش سطح انرژی می‌تواند به داشتن خواب منظم به شما کمک کند. افزایش سرعت متابولیسم، تنظیم فشار خون، کنترل اشتها از دیگر فواید پیاده‌روی می‌باشد.

دوچرخه سواری: غروب و شب‌های تابستان  که هوا خنک و دلچسب است زمان بسیار مناسبی برای دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه عضلات زیادی مانند زانو، گردن، پا، کمر و... را به کار می‌گیرد و عضلات شما را تقویت می‌کند و یکی از تفریحات مناسب نوجوانان محسوب می‌شود.

طناب زنی: احتمالا در گوشه‌ای از خانه و یا حیاط خانه‌تان فضایی برای طناب زدن پیدا می‌کنید. برای انجام این ورزش سرگرم‌کننده فقط به یک طناب و فضای کوچک احتیاج دارید تا ساعاتی از روز را به انجام یک فعالیت سرگرم کننده و مفید بگذرانید.

سفالگری کنید

اکثر ما از کودکی عاشق شن بازی و بازی با گل بوده‌ایم. سفالگری یکی دیگر از تفریحات مناسب نوجوانان است. شما می‌توانید در طول تابستان با ثبت نام و شرکت در کلاس‌های سفالگری این هنر را یاد بگیرید. با شرکت در کلاس‌های آموزشی سفالگری علاوه بر اینکه می‌توانید تابستان خود را مفید و سودمند بگذرانید، می‌توانید بسیاری از وسیله‌هایی که بابت آن هزینه می‌کنید، مانند انواع ماگ، جاشعمی،  ظروفی مثل بشقاب و... را خودتان با دستان خودتان بسازید. علاوه بر آن می‌توانید بسیاری از وسیله‌هایی که می‌سازید را به دوستان و آشنایان هدیه دهید. حتی ممکن است در صورت حرفه‌ای شدن در این رشته درآمد بالایی کسب کنید. امروزه سایت‌ها و پلتفرم‌های بسیاری برای فروش محصولات دست ساز وجود دارند‌ و به شما در فروش محصولات کمک می‌کند.

کاشت مژه

امروزه یکی از خدمات آرایشگری پر طرفدار کاشت مژه است و در اکثر سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود. همچنین یادگیری آن در طول تابستان می‌تواند یکی از تفریحات مناسب نوجوانان دختر باشد. علاوه بر اینکه جنبه تفریحی دارد، شما می‌توانید از این مهارت حتی‌ در سنین نوجوانی درآمد کسب کنید و تا حدودی مستقل شوید چراکه بازار کار بسیار خوبی برای کاشت مژه وجود دارد. انواع مختلف کاشت مژه وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

کاشت مژه موقت: کاشت مژه راهی برای پرپشت کردن مژه و جذاب‌تر نشان دادن چهره بانوان است و بسیاری از بانوان به دنبال کاشت مژه خود هستند. کاشت موقت با استفاده از لوازمی مثل مژه مصنوعی در اندازه و سایز دلخواه به همراه چسب انجام می‌شود. همانگونه که از نامش مشخص است نسبت به کاشت دائم از ماندگاری کم‌تری برخوردار است. در این نوع از کاشت میزان مژه استفاده شده به مژه طبیعی خود فرد بستگی دارد و مژه مصنوعی بر روی مژه‌ طبیعی کار می‌شود. مژه‌هایی که استفاده می‌شود در مدل‌های مختلفی وجود دارد و هر فرد با توجه به سلیقه خود از نوع خاصی از مژه استفاده می‌کند.

کاشت مژه دائم: نام دیگر این مدل کاشت، کاشت مژه تهاجمی است. بیش‌تر برای افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند با تشخیص پزشک و بعد از معاینه انجام می‌شود. در این شرایط فرد باید از وزرات بهداشت و درمان مجوز کسب کند.

کاشت مژه طبیعی: این نوع از کاشت مژه بیش‌تر برای افرادی است که می‌خواهند مژه‌های ریخته شده خود را ترمیم کنند. کاشت مژه طبیعی موجب ضخیم‌تر و پرپشت‌تر شدن مژه افراد می‌شود. همچنین به علت طبیعی بودن برای افرادی که دوست ندارند مشخص شود که کاشت مژه انجام داده‌اند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

مژه والیوم: یکی از پرطرفدارترین  انواع کاشت، کاشت مژه والیوم است که به آن کاشت مژه چند بعدی نیز می‌گویند. بدین صورت که از دو تا ده را والیوم و از دوازده به بعد را مگا والیوم می‌گویند. مژه والیوم برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های آن‌ها پرپشت دیده شود، بسیار مناسب است. در این مدل از کاشت از تارهای مژه خیلی خیلی نازک که در دو یا سه و یا چهار جهت مختلف هستند بر روی تار مژه طبیعی استفاده می‌کنند.

مژه نچرال: مژه نچرال نوع دیگری از کاشت مژه است و برای افرادی که مژه‌های آن‌ها ریخته و یا به صورت ژنتیک کوتاه است بسیار مناسب است. مژه نچرال همچنین می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که تحت شرایط شیمی‌درمانی هستند، باشد.

مژه شش ماهه: همانطور که از نامش مشخص است ماندگاری آن حداکثر شش ماه می‌باشد و بعد از مدت شش ماه اگر می‌خواهید باید ترمیم کنید. در این نوع از کاشت با استفاده از چسب و تار مژه مصنوعی بین مژه‌های طبیعی نصب می‌شود. از مژه عروسکی، ابریشمی و طبیعی که از موی انسان به دست می‌آید در این نوع کاشت استفاده می‌شود. همچنین باید بگوییم که کاشت شش ماهه یک عنوان تبلیغی است چراکه در هر نوع از انواع کاشت مژه با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع چسب حداکثر زمان ماندگاری یک تا شش هفته است و پس از آن باید برای ترمیم اقدام کرد.

12

کاشت ناخن

یکی دیگر از مهارت‌هایی که دختران می‌توانند در تابستان  به یادگیری آن بپردازند و مورد علاقه اکثر دختران است، لاک زدن ناخن می‌باشد. بسیاری از دختران از سنین کودکی به علت روحیه شاد و سرزنده‌ای که دارند به لاک زدن علاقه نشان می‌دهند. این فعالیت سرگرم کننده علاوه بر اینکه جنبه تفریحی دارد و شما را سرگرم می‌کند به شما کمک می‌کند تا بتوانید مستقل شوید و اگر به صورت حرفه‌ای کار کنید می‌توانید از آن در آینده به عنوان شغل اصلی خود استفاده کنید و درآمد بالایی کسب کنید. انواع مختلفی از لاک ناخن وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ژلیش: ناخن ژلیش یکی از انواع طبیعی ناخن است. در واقع در این روش روی ناخن طبیعی لاک ژل مخصوصی زده می‌شود و سپس ناخن‌ها را زیر نور یو وی یا ال ای دی قرار می‌دهند. در مدل ژلیش ناخن‌ها ظاهر کاملا طبیعی دارند. ژل ناخن در رنگ‌های گوناگونی است و ناخنکار مدل‌های مختلفی مثل فرنچ، مرمری و گرادیانت را بر روی آن‌ طراحی می‌کند. از مزایای این روش می‌توان به انعطاف‌پذیری و استحکام بالا، تنوع رنگی گسترده، بدون بو، حساسیت کم‌تر به مواد شیمیایی مثل استون اشاره کرد.

کاشت: انواع مختلفی از کاشت ناخن وجود دارد مانند کاشت پودری، لمینت، ژله‌ای و... که در این قسمت به بررسی از این انواع می‌پردازیم.

لمینت: نوع دیگری از کاشت ناخن لمینت است با این تفاوت که در این روش در جهت بلند کردن ناخن نیست و تمام مواد بر روی ناخن طبیعی زده می‌شود و سطح آن را می‌پوشاند.‌ هدف اصلی در این مدل از کاشت ترمیم سطح ناخن و تغذیه آن با مواد معدنی و ویتامین‌ها است. به طور کلی بعد از انجام لمینت می‌توانید ناخن‌ها را به کمک لنز ناخن یا سایر ابزار طراحی، طراحی کنید.

مقایسه ژلیش و لمینت: همانطور که پیش‌تر گفته شد، لمینت از انواع کاشت ناخن می‌باشد. اما تفاوت ژلیش و لمینت در این است که لمینت برای افرادی که صدف ناخن آن‌ها پستی و بلندی دارد، کاربرد دارد اما ژلیش بیش‌تر در براقیت و رنگ ناخن کاربرد دارد و ارتباطی به فرم ندارد. در واقع ژلیش نوعی از کاشت ناخن نیست چراکه مواد گذاری در این روش استفاده نمی‌شود؛ اما لمینت نوعی کاشت ناخن است.

بازی کنید

بازی‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام دادن آن‌ها خود را سرگرم کنید و اوقات فراغت خود را به خوبی بگذارنید. یکی از این بازی‌های مفید و کاربردی که علاوه بر اینکه شما را سرگرم می‌کند، باعث بهبود عملکرد مغز، و افزایش ای کیو شما می‌شود، شطرنج است. شطرنج ممکن است برای برخی از افراد یک بازی کسل کننده و برای برخی از افراد بسیار جالب و جذاب باشد اما با این حال یادگیری این بازی می‌تواند شما را به چالش بکشد و با درگیر کردن ذهن‌تان هر دو نیم کره مغزتان را ورزش دهد. تحقیقات نشان داده است که این سرگرمی جالب و جذاب می‌تواند در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند زوال عقل، آلزایمر و... بسیار موثر باشد. اگر نمی‌خواهید برای یادگیری این سرگرمی هزینه زیادی بکنید بهتر است بدانید، کتاب‌های گوناگونی در این زمینه نوشته شده و شما می‌توانید با مطالعه در این بازی پیشرفت کنید علاوه بر کتاب، می‌توانید از سایت‌های معتبر مثل یوتیوب برای آموزش استفاده کنید.

مطالعه شخصی

تابستان فرصت مناسبی است تا به سراغ کتابخانه خود بروید و کتاب‌هایی را که قبلا تهیه کرده‌اید ولی هرگز فرصت کافی برای خواندن آن را نداشتید بردارید و شروع به خواندن کنید. ممکن است بسیاری از افراد به علت هزینه‌های زیاد کتاب علاقه‌ای به خرید کتاب از خود نشان ندهند در این شرایط می‌توانید به کتابخانه محلی که در آن زندگی میکنید بروید و با ثبت نام در کتابخانه چند کتاب طبق سلیقه خود قرض بگیرید و اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب‌های رمان، فلسفه، روانشناسی، تاریخی و... بگذرانید. علاوه بر آن می‌توانید از کتاب‌های آنلاین رایگان و یا کتاب‌های صوتی رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید. یا شاید بخواهید با ثبت‌نام در سایت‌های کتابخوانی مانند کتابراه و... در هر زمان و مکان به خواندن کتاب مورد علاقه خود بپردازید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کتاب الکترونیکی صرفه‌جویی در هزینه‌ها میباشد. خواندن حتی ده صفحه از یک کتاب در طول روز باعث می‌شود شما تا پایان تابستان حداقل یک کتاب را تمام کنید. کتاب خوانی یکی از تفریحات مناسب نوجوانان است فقط کافی است کتابی را که مطابق سلیقه‌تان است انتخاب کنید.

باغبانی کنید

یکی دیگر از تفریحات مناسب نوجوانان باغبانی است. لازم نیست همیشه کارهای بزرگ و سخت انجام دهید گاهی اوقات داشتن یک بیلچه و چند گلدان می‌تواند برای چند ساعت شما را سرگرم کند. شاید شما هم جزو افردادی باشید که علاقه بسیاری به باغبانی دارند و بخواهید در آینده کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. شما می‌توانید با پیدا کردن کار در یک گلخانه روزهای تابستان خود با شناختن و یادگیری انواع گیاهان، محیط زیست و طبیعیت سپری کنید تا علاوه بر تغییر روحیه خود با سازگاری هر یک از انواع گل و گیاه ها در طبیعت آشنا شوید.

خیاطی کنید

یکی دیگر از مهارت‌های کاربردی که اکثر دختران در تابستان به آن می‌پردازند، ثبت نام در کلاس‌های آموزشی خیاطی است. خیاطی از زمان قدیم جزو یکی از حرفه‌های پردرآمد برای بسیاری از افراد بوده و به علت اینکه بشر همیشه و همواره به لباس احتیاج داشته و دارد، طبیعتا جامعه به خیاط نیاز خواهد داشت. بنابراین این حرفه بازار کار خوبی دارد. یادگیری هنر خیاطی علاوه بر اینکه برای بسیاری از نوجوان دختر جزو‌ تفریحات تابستانی است کمک می‌کند تا بتوانند درآمد کسب کنند. امروزه با شکل گیری پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، تلگرام، پینترست و یوتیوب شما می‌توانید علاوه بر یادگیری و گسترش مهارت‌های خیاطی به فروش محصولات خود بپردازید.

عکاسی کنید

عکاسی در یک تعریف ساده به معنای هنر ثبت نور با دستگاهی به نام دوربین است. اکثر نوجوانان به عکس گرفتن و عکاسی و ثبت خاطرات خود علاقه بسیاری نشان می‌دهند. برای اینکار لازم نیست تا حتما دوربین حرفه‌ای داشته باشید.‌ بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزه بسیار با کیفیت و مناسب برای عکاسی می‌باشند. شما می‌توانید با استفاده از گوشی همراه خود و استفاده از برنامه‌های ادیت عکس و فیلم، عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید وخاطرات خود را ثبت کنید. عکاسی علاوه بر جنبه تفریحی می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد چراکه بسیاری از سایت‌های معتبر وجود دارند که مایلند عکس‌های شما را خریداری کنند و شما با فروش عکس‌هایتان می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. اگر به عکاسی حرفه‌ای علاقه‌مند هستید می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی آنلاین و یا ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی عکاسی، مهارت خود را تقویت کنید.

به یادگیری یک ساز بپردازید

اکثر افراد به موسیقی علاقه دارند. امروزه کم‌تر کسی پیدا می‌شود تا به موسیقی علاقه نداشته‌ باشند. همچنین تابستان می‌تواند فرصت مناسبی برای یادگیری انواع سازهای مختلف برای نوجوانان باشد. فقط کافی است بدانید به کدام نوع از ساز بیش‌تر علاقه دارید و در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنید. همانگونه که می‌دانید یادگیری ساز برای تعدادی یک مهارت پر هزینه محسوب می‌شود. برای جلوگیری از هزینه‌ها شما می‌توانید از ویدئوهای رایگانی که در پلتفرم‌های گوناگون مانند یوتیوب وجود دارد، استفاده کنید و مهارت خود را در این زمینه گسترش دهید. ممکن است به علت زمان کوتاهی که در تابستان دارید و صرفا به عنوان تفریح بخواهید نوعی ساز آسان را آموزش ببینید در این شرایط می‌توان گفت ساز دهنی، کالیمبا، یوکوللی، کاخن جزو سازهای راحت محسوب می‌شوند؛ البته این به معنای بی ارزش بودن این سازها نیست بلکه همه این سازها طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارند؛ فقط زمان یادگیری این سازها نسبت به سایر سازها کوتاه‌تر می‌باشد. با این حال در هنگام یادگیری هر یک از تفریحات تابستانی علاقه خود را در اولویت قرار دهید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها