دلیل شهرت کشور برزیل فاش شد!!! | الفاکافه

کد خبر: 1243845

قهوه‌های برزیلی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی همواره محبوب و دلیل معروفیت این کشور بوده. اگر اهل قهوه باشی نباید این مقاله از الفاکافه رو از دست بدی.

دلیل شهرت کشور برزیل فاش شد!!! | الفاکافه

 

دلیل شهرت کشور برزیل فاش شد!!! (بیشترین تولید قهوه در جهان با %40)

قهوه یکی از پرفروش‌ترین نوشیدنی در کل دنیا محسوب می‌شود. کشورهای بسیاری وجود دارند که در تولید و عرضه این نوشیدنی بسیار موفق هستند. کسانی که علاقه بسیاری به قهوه دارند به طور حتم نام برزیل را در لیست بهترین تولید کننده قهوه می‌دانند. بیشتر از دو قرن است که قهوه بخش مهمی از تاریخ، فرهنگ و اقتصاد برزیل محسوب می‌شود. برزیل از کشورهایی است که شهرت بسیاری به جهت تامین قهوه پیدا کرده و به لطف خرید و فروش قهوه، اقتصاد بسیار قوی دارد و هر ساله افراد بسیاری در داخل کشور و خارج آن به جهت خرید قهوه برزیل را انتخاب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در مورد شهرت برزیل به واسطه قهوه این مقاله در سایت الفاکافه را تا انتها مطالعه کنید.

 

تاریخچه قهوه شگفت انگیز برزیل

برای اولین بار فرد فرانسوی در سال ۱۷۲۷ درخت قهوه را در خاک حاصلخیز این کشور کاشت. کشت قهوه در ابتدا برای مصارف داخلی بود ولی در قرن نوزدهم تقاضای اروپایی‌ها برای قهوه، برزیل را به این فکر وا داشت که در راستای افزایش اقتصاد کشور خود می‌توانند کشت و صادرات قهوه را داشته‌باشد. به همین دلیل تا سال ۱۸۳۰ لقب پادشاه صادرات قهوه از آن برزیل بود.

در قرن بیستم نیز برزیل با عرضه یک سوم سهم قهوه یا مقداری به حدود سه میلیارد تن در سال همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده در جهان است. به همین دلیل برای کشت و زرع قهوه نیاز به زمین‌های بزرگی می‌باشد که مجموع مزارع قهوه در برزیل منطقه‌ای به اندازه کشور بلژیک است. تمامی این تعاریف باعث شد تا قهوه برزیل شهرت جهانی داشته‌باشد و طرفداران آن روز به روز افزایش یابد. در نتیجه فروشگاه‌های بسیاری فروشنده انواع قهوه‌های برزیلی هستند و فروشگاه الفاکافه نیز جزو این دسته از فروشندگان است.

انواع قهوه‌های خوش طعم برزیلی

به طور کلی برزیل به دو نوع قهوه شهرت دارد. روبوستا و عربیکا از قهوه‌های رایج کشور برزیل محسوب می‌شوند. قهوه عربیکای برزیل بسیار معروف است به طوری که تقریبا ۷۵ درصد قهوه کل دنیا را تامین می‌کند. این نوع قهوه در ارتفاعات بالاتر از ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود. نقطه مقابل قهوه عربیکا، قهوه روبوستا است. چرا که در ارتفاعات پایین‌تری به چشم می‌خورد. دارای طعم تلخ و قوی‌تری نسبت به نوع عربیکا می‌باشد.

بسیاری از مردم خرید قهوه روبوستا را به شدت توصیه می‌کنند. باقی قهوه‌های موجود در دنیا زیر مجموعه همین دو نوع قهوه هستند. به طور مثال قهوه بوربون نوعی قهوه عربیکا می‌باشد که در برخی مناطق میناس گرایس برزیل وجود دارد. نوع دیگر قهوه کاتوای نامیده می‌شود. در واقع کاتوای ترکیبی از قهوه عربیکا است که در سال ۱۹۵۰ در برزیل تولید شد. با تمام این تفاسیر فروشگاه معتبری همچون الفاکافه قادر به ارائه انواع متفاوتی از قهوه‌های خوش طعم برزیلی است.

خواص قهوه برزیل

خواص منحصر بفرد قهوه برزیلی چیست؟

صنعت قهوه در کشور برزیل وسعت قابل توجهی دارد و این محصول در مقیاس انبوه تولید می‌شود. این تولید عظیم در مقیاس‌های متفاوتی همچون اندازه دانه، رنگ، طعم و درجه کیفیت است. به همین دلیل فروشگاه‌هایی که تامین کننده قهوه می‌باشند، می‌بایست تمامی نکات در هنگام فروش و تفاوت هر قهوه را به درستی بدانند. بدین ترتیب کسانی که علاقه خاصی به قهوه دارند همواره فروشگاهی را انتخاب می‌کنند که باکیفیت‌ترین محصول را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. پیشنهاد بیشتر افراد فروشگاه الفاکافه است چرا که درصد رضایت کسانی که از این سایت خرید کرده‌اند، بسیار بالا است. از طرفی قهوه مزایا و خاصیت‌های دارد که حتی پزشکان نیز مصرف آن را توصیه می‌کنند. مهم‌ترین خواص قهوه به شرح زیر است.

  • افزایش هوشیاری
  • پیشگیری از دیابت نوع دو
  • لاغری و سوزاندن چربی‌ها
  • سلامت کبد
  • کاهش بروز سکته
  • بهبود علائم افسردگی
  • خاصیت آنتی اکسیدان
  • طولانی کردن عمر

چه نکاتی را به هنگام خرید قهوه بی‌رقیب برزیلی رعایت کنیم؟

 اولین قدم انتخاب قهوه بر اساس ذائقه شخصی هر شخص می‌باشد. مورد بعدی توجه به دستگاهی است که با کمک آن قهوه خود را درست می‌کنید. در ضمن هر بار به میزان مصرف یک ماه خود قهوه را خریداری نمایید. از همین رو ابزارهای مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارند که استفاده از هر کدام بر روی عطر، میزان تلخی و کافئین تاثیر خواهد داشت. به لطف وجود قهوه، خرید قهوه ساز افزایش چشمگیری داشته‌است. مورد آخر نیز انتخاب قهوه براساس مقدار کافئین آن می‌باشد. برخی از افراد تصور بر این دارند که هر چه قهوه تلخ‌تر باشد، کافئین آن بالاتر است. این باور صحت ندارد و میزان کافئین هر قهوه به درجه رست، دان استفاده شده و عوامل دیگر وابسته است. مشاوران الفاکافه در هنگام خرید هر نوع قهوه به شما توصیه‌های مهم را یادآور می‌شوند. در نتیجه نگرانی از بابت خرید قهوه از این سایت نداشته‌باشید.

خرید قهوه برزیل

بهترین روش نگهداری قهوه برزیلی مرغوب

به طور معمول قوانین خاصی برای نگهداری هرگونه خوراکی وجود دارد. در صورت عدم رعایت هر یک از این قوانین خوراکی مورد نظر فاسد می‌شود. این نکته را باید بدانید که قهوه یکی از خوراکی‌هایی است که فاقد تاریخ انقضا می‌باشد ولی این نکته بدان معنا نیست که شما را مریض نمی‌کند. با این حال قهوه آسیاب شده به دلیل افزایش سطح تماس به سرعت دچار اکسیداسیون می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌گردد تا قهوه را در ظروف هوا بند قرار دهید. بعد از آن نگهداری در محیط خنک و خشک در دستورالعمل تمامی قهوه‌ها جا دارد. همچنین بهترین روش برای حفظ کیفیت قهوه، استفاده از قهوه تازه آسیاب شده می‌باشد. با تمامی این موارد بسته بندی قهوه بسیار حائز اهمیت است. از همین رو قهوه‌هایی که در سایت الفاکافه موجود می‌باشند با بهترین کیفیت ممکن عرضه می‌شوند.

انواع قهوه سازهای خانگی

حال که شناخت کافی نسبت به قهوه‌های برزیلی کسب کرده‌اید. لازم است تا آشنایی از بابت دستگاه‌های قهوه ساز داشته‌باشید. در واقع قهوه ساز و شناخت آن را می‌توان یکی از علائم موفقیت آمیز برای ساخت و تهیه قهوه دانست. قهوه سازها مدل‌های بسیار متنوعی دارند که این امکان را به شما می‌دهند تا متناسب با سلیقه و نیاز خود، برای خرید گزینه محبوب اقدام کنید. به دلیل اهمیت قهوه سازهای خانگی فروشگاه‌هایی که قهوه را به فروش می‌رسانند، دستگاه‌هایی را به این منظور ارائه می‌دهند. الفاکافه از این دسته از سایت‌هایی است که به همراه تیم پرتلاش خود در راستای فروش قهوه و قهوه ساز همیشه حرف برای گفتن زیاد دارد. انواع قهوه سازهای خانگی مواردی همچون ایروپرس، سینگل سرو، پرکولاتور، فرنچ پرس، موکاپات، کلد برو، پور اور و چکه‌ای اشاره کرد.  

سخن پایانی

همانطور که گفته شد برزیل یکی از قطب‌های قهوه محسوب می‌شود. کشت و صادرات قهوه در این کشور باعث شده تا اقتصاد آن هر روز رو به افزایش باشد. در این کشور دو نوع عمده قهوه نظیر عربیکا و روبوستا وجود دارد. به همین دلیل مردمی که طرفدار قهوه هستند، انتخاب آن‌ها یکی از این دو نوع قهوه می‌باشد. در نتیجه در بسیاری از فروشگاه‌های هر کشور شاهد خرید و فروش قهوه روبوستا و عربیکا هستیم. الفاکافه از نمایندگان موفق فروش قهوه در ایران محسوب می‌شود و به همراه قهوه، لوازم جانبی آن را نیز به افراد ارائه می‌دهد. پس با تکیه به این سایت دیگر دغدغه‌ای از بابت خرید قهوه نخواهید داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها