دلایل رد شدن در طب کار چیست؟

کد خبر: 1255330
دلایل رد شدن در طب کار چیست؟

 

دلایل رد شدن در طب کار موضوعی است که به طور معمول ذهن افرادی که برای آزمایشات بدو استخدام اقدام کرده­اند را درگیر می­کند. آزمایشات طب کار با هدف بررسی سلامت جسمانی و روانی و ارزیابی توانمندی افراد برای موقعیت شغلی مورد نظر و ثبت پرونده سلامت برای مقایسه با سلامت وی در آینده انجام می­شود.

ممکن است افراد بیماری ها و مشکلاتی داشته باشند که باعث شود در این معاینات رد شده و نتوانند در شغل مورد نظر مشغول به کار شوند. در ادامه دلایل رد شدن افراد در معاینات طب کار را مورد بررسی قرار می­دهیم.

 

آنچه که در این مقاله خواهید خواند:

  1. داشتن چه مشکلات و بیماری هایی باعث رد شدن در آزمایشات طب کار می­شود؟
  2. مشکلات بینایی که باعث می­شوند فرد در معاینات طب کار رد شود کدامند؟
  3. افراد دارای مشکلات شنوایی در آزمایشات طب کار کدام مشاغل رد می­شوند؟
  4. آیا داشتن معافیت پزشکی از دلایل رد شدن در معاینات طب کار برای استخدام است؟

داشتن چه مشکلات و بیماری هایی باعث رد شدن در آزمایشات طب کار می­شود؟

برخی مشکلات و بیماری‌ها باعث در شدن در معاینات طب کار می‌شود. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بخوانید.

بیماری های مزمن

یکی از دلایل رد شدن در طب کار داشتن بیماری هایی است که کارفرما را قانع می­کند شغل مورد نظر مناسب شما نیست چرا که کارفرما مسئول سلامت و ایمنی شما در محیط کار است. برای مثال فردی که بیماری های ریوی دارد نمی­تواند شغلی داشته باشد که با مواد شیمیایی در ارتباط باشد زیرا این کار سلامت وی را به خطر می­اندازد.

مشکلات فیزیکی و جسمانی

در بعضی شغل ها نیاز است که فرد قدرت بدنی خوبی داشته باشد. مانند فردی که متقاضی شغل آتشنشانی است. اگر وی در آزمون های مربوط به قدرت بدنی و استقامت، عدم توانایی خود را نشان دهد احتمال رد شدنش بسیار بالا خواهد بود.

مشکلات روانی

مشکلاتی که بر عملکرد فرد در محیط کار تاثیر می­گذارند مانند اضطراب و افسردگی شدید و اختلالات روانی عمیق در معاینات طب کار شناسایی شده و باعث رد شدن شما می­شوند.

مصرف مواد مخدر

استخدام فرد معتاد یک خطر بزرگ در محیط کار تلقی می­شود چرا که فرد معتاد با نرسیدن مواد به بدنش رفتار های خشونت آمیز از خود نشان می­دهد و علاوه بر این ممکن است باعث آلوده شدن سایر کارکنان و گسترش اعتیاد نیز بشود. بنابراین مصرف مواد مخدر از هر نوع باعث رد شدن فرد از معاینات طب کار می­شود.

مشکلات بینایی و شنوایی:

در بسیاری از شغل ها داشتن دقت بینایی و شنوایی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر فرد مشکلات خاصی در این زمینه ها داشته باشد ممکن است رد شود.

12
مشکلات بینایی که باعث می­شوند فرد در معاینات طب کار رد شود کدامند؟

 

در برخی از شغل ها داشتن دقت بینایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین یکی از مواردی که در معاینات طب کار بررسی می­شود بینایی سنجی است و اگر فرد برخی از مشکلات بینایی را داشته باشد در این معاینات رد می­شود. از جمله این مشکلات عبارتند از:

نابینایی

در صورتی که فرد قادر به دیدن اشیاء و افراد نباشد.

عیوب انکساری

کاهش حدت دید دور یا نزدیک یکی دیگر از دلایل رد شدن در معاینات طب کار در برخی از شغل ها است. زیرا بعضی از شغل ها نیازمنداند که فرد شاغل از قدرت بینایی بالایی برخوردار باشد. مانند فردی که برای شغل خلبانی معاینات طب کار را انجام می­دهد.

بعضی بیماری های چشمی

داشتن بیماری های خاص چشمی مانند کاتاراکت، گلوکوم و ماکولوپاتی.

کوررنگی

در برخی شغل ها تشخیص رنگ اهمیت زیادی دارد بنابراین داشتن اختلال در دید رنگ می­تواند باعث رد شدن فرد شود.

ذکر این نکته ضروری است که استفاده از عینک یا لنز در برخی شغل ها ممکن نیست و فرد باید از بینایی صحیح و قابل قبولی برخوردار باشد.

13
افراد دارای مشکلات شنوایی در آزمایشات طب کار کدام مشاغل رد می­شوند؟

 

در صورت داشتن بعضی از مشکلات شنوایی مانند پیر گوشی، کاهش شنوایی در اثر سروصدا و ... احتمال رد شدن در آزمایشات طب کار را دارید. چرا که برای کار کردن در برخی شغل ها نیازمند شنوایی کامل هستید. برای مثال مشاغلی مانند حمل و نقل، محیط های ساختمانی با سرو صدای بالا، محیط های بیمارستانی که داشتن ارتباط صوتی اهمیت بالایی دارد و کار کردن در صنعت موسیقی.

آیا داشتن معافیت پزشکی از دلایل رد شدن در معاینات طب کار برای استخدام است؟

هدف از انجام معاینات طب کار اطمینان حاصل کردن از سلامت جسمانی و روانی افراد در جهتی است که فرد به خوبی وظیفه شغلی خود را انجام دهد.در صورتی که معافیت پزشکی دارید پزشک طب کار به دقت وضعیت شما را بررسی کرده و با توجه به نوع معافیت و شغلی که در نظر دارید تصمیم خود را اعلام می­کند. بدیهی است چنانچه فرد استاندارد های لازم برای انجام وظیفه شغلی محوله نداشته باشد رد می­شود.

سخن پایانی

دلایل رد شدن در طب کار شامل موارد متفاوتی است که بر اساس شغل مورد نظر پزشک طب کار بررسی های لازم را انجام داده و در نهایت تصمیم می­گیرد که آیا این فرد صلاحیت جسمانی یا روانی لازم برای انجام وظایف شغلی دارد یا نه؟ بنابراین همکاری با کادری متخصص می­تواند خیال شما را از هر نظر آسوده کند.

یکی از بهترین مراکز طب کار برای دریافت خدمات در شهر تهران، مرکز طب کار آروان است که در غرب تهران کلیه خدمات تخصصی طب کار را در محل انجام داده و شما نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی نخواهید داشت.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه عقد قرارداد و انجام معاینات می‌توانید با تلفن‌های مرکز یعنی  ۰۲۱۶۶۰۴۴۸۰۹ و ۰۹۹۴۱۲۸۴۹۷۱ تماس حاصل فرمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها