راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان چیست؟ شرایط و نحوه مهاجرت

کد خبر: 1289608

براساس اطلاعات دولت بریتانیا، در سال 2019 تعداد 612،000 نفر به انگلستان مهاجرت کردند. خدمات بهداشتی رایگان، فرصت‌های شغلی قابل‌توجه، دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و سایر خدمات دولتی که توسط انگلستان تضمین می‌شوند، بریتانیا را به یکی از مقصدهای برتر مهاجرتی برای اکثر افراد در سراسر جهان تبدیل کرده است. اما اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، باید برخی از نکات ضروری برای این کار را بدانید به این منظور پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر درباره جزییات اخذ اقامت انگلیس بدانید و راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان را نیز بشناسید.

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان چیست؟ شرایط و نحوه مهاجرت

 

تحصیل در انگلستان؛ راحت‌ ترین راه مهاجرت به انگلیس

افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به انگلستان را دارند، باید خود را از لحاظ مالی آماده کنند، زیرا نیاز به پرداخت شهریه، اجاره بها و هزینه‌های شخصی طی تمام دوره تحصیل خود در انگلستان خواهند داشت. البته، دانشجویان در کشور انگلستان اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت تا بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل در انگلستان را تامین کنند. متوسط هزینه تحصیل در انگلستان برای یک سال بیست هزار پوند است. در این میان، شهریه تحصیل در برخی رشته‌ها ارزان‌تر (۱۱-۱۲ هزار پوند) و برخی دیگر گران‌تر (۴۰-۶۰ هزار پوند) است.

اگر قصد مهاجرت به انگلستان برای تحصیل را دارید، باید برای ویزا تحصیلی انگلیس درخواست دهید. با این ویزا می‌توانید تا پنج سال در بریتانیا تحصیل و زندگی کنید تا اینکه فارغ التحصیل شوید. برای درخواست ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اگر زیر ۱۸ سال دارید، نیاز به نامه‌ای از والدین یا سرپرست قانونی خود دارید.
  • گواهی سوء پیشینه از کشور مبدا
  • گواهینامه تاییدیه ATAS (مجوز فناوری آکادمیک)
  • نامه تاییدیه از سرپرست مالی رسمی یا نامه تمکن مالی

دانشجویان با تحویل این مدارک همراه با نامه پذیرش از دانشگاه و اجاره نامه محل اسکان (یا نامه خوابگاه دانشجویی) ویزای دانشجویی انگلستان را دریافت کرده و مجوز مهاجرت و تحصیل در این کشور را اخذ می‌کنند.

اخذ ویزای کاری؛ محبوب‌ترین روش‌ مهاجرت به انگلستان

در‌صورتی‌که حوصله و زمان کافی برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به انگلیس را ندارید، مهاجرت به انگلستان از طریق کار بهترین راه برای شما است. به‌این‌منظور، اگر پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در بریتانیا دریافت کرده‌اید و حرفه شما در لیست مشاغل پذیرفته‌شده برای مهاجرت به این کشور قرار دارد، می‌توانید برای گرفتن ویزای کارگر ماهر درخواست بدهید. این روش نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی نیست، شما فقط باید نشان دهید که پول کافی برای تامین مخارج خانواده‌ای که همراه خود به انگلستان می‌آورید را دارید. 

فرض کنید شما یک متخصص واجد شرایط هستید و تخصص شما در لیست مهارت‌های مورد‌نیاز در بریتانیا قرار دارد، در این صورت می‌توانید دعوت‌نامه‌ای از یک شرکت بریتانیایی دریافت کنید. انواع ویزای کار انگلستان به شرح زیر است:

  • اشتغال با حمایت مالی: این ویزا به‌عنوان مسیر کارگر ماهر شناخته می‌شود و پیشتر به عنوان مسیر عمومی تیر ۲ نامیده می‌شد. 
  • ویزای نوآورانه: برای تاجرانی که یک ایده کسب‌وکار نوآورانه دارند و توسط یکی از نهادهای معتبر تأیید شده‌اند.
  • گلوبال تلنت ویزا: برای مدیران و نخبگان در زمینه علم یا فناوری، هنرمندان، آهنگسازان، ورزشکاران و طراحان

با‌توجه‌به اینکه داشتن حامی مالی برای مهاجرت کاری به انگلستان ضرورت دارد، کارفرما نقش حامی شما برای درخواست ویزای کار انگلستان را ایفا خواهد کرد. کارفرما شما باید مجوز حمایت از کارگر خارجی را داشته باشد که به آن‌ها اجازه می‌دهد نقش حامی را برای کارکنان خود ایفا کنند. برای این کار، شغل شما باید حداقل سطح مهارت مورد‌نیاز را داشته باشد و دستمزد آن باید بالاتر از حداقل مشخص شده توسط قانون باشد که بسته به شغل متفاوت است.

9

سرمایه گذاری در انگلیس؛ راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان برای تاجران

گزینه‌ای دیگر به‌عنوان راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان و اخذ پاسپورت انگلیس، سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور است. اگر شما ۲ میلیون پوند (سال ۲۰۲۴) داشته باشید، می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان را دریافت کنید و در زمانی کوتاه وارد این کشور شوید. برخلاف ویزای تحصیلی و کاری، برای اخذ ویزای سرمایه گذاری نیازی به تسلط به زبان انگلیسی ندارید. نکته منفی سرمایه‌گذاری در انگلستان این است که نمی‌توانید از پول‌های سرمایه‌گذاری شده در پنج سال بعد از اخذ اقامت استفاده کنید؛ اما پس از پنج سال، دولت بریتانیا اجازه استفاده از این دارایی‌ را به شما می‌دهد. 

با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری، اجازه تجارت، کار و هم تحصیل در کشور انگلستان را خواهید داشت. همچنین می‌توانید مجوز اقامت دائم انگلستان را در مدت ۲ سال پس از سرمایه گذاری (با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون پوند)، سه سال (با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون پوند) یا پنج سال (با سرمایه‌گذاری از ۲ میلیون پوند) دریافت کنید. توجه‌داشته باشید که مبالغ‌ ذکر شده برای سال ۲۰۲۴ هستند و امکان تغییر میزان آن در سال‌های آینده وجود دارد. اگر علاقه‌مندان به دیگر کشور انگلیسی زبان محبوب جهان یعنی کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه کامل شرایط هر دو کشور، درباره انتخاب انگلیس یا کانادا برای زندگی و سرمایه ‌‌گذاری تصمیم‌ گیری کنید.

ویزای همراه و ویزای ازدواج؛ از سایر ویزاها برای مهاجرت به انگلستان

اگر قصد مهاجرت از ایالات متحده به انگلستان با روشی غیر از تحصیل، کار و سرمایه گذاری را دارید، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • اگر شواهدی دارید که پدربزرگ‌ شما در انگلستان، جزایر شانل یا جزیره مان متولد شده است، می‌توانید برای ویزای جدی پدربزرگ انگلیسی (UK Ancestor Visa) درخواست بدهید. با استفاده از این ویزا، می‌توانید تا پنج سال در انگلستان اقامت داشته باشید.
  • اگر همسر شما شهروند انگلستان است یا اقامت دائم این کشور را دارد (PR)، می‌توانید با درخواست ویزای ازدواج انگلستان (Spouse Visa) درخواست دهید. با داشتن این ویزا و تداوم ازدواج به مدت ۵ سال می‌توانید برای اقامت دائم انگلستان درخواست دهید. البته، همسر شما (به عنوان مقیم یا شهروند انگلیس) باید حداقل درآمد مورد‌نیاز برای تامین نیازهای زندگی شما را پس از ورود به انگلستان داشته باشد.
  • اگر والدین یا همسر شما در کشور انگلستان سکونت دارند، می‌توانید برای ویزای همراه انگلستان درخواست دهید و تا زمان سکونت آنها در این کشور سکونت داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از درخواست برای هرکدام از ویزاهای نام‌برده شده، ابتدا در مورد آن با یک مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا بهترین روش و شرایط ممکن را برای مهاجرت آسان به انگلستان به شما پیشنهاد کند. 

10

اطلاع از قوانین و جزئیات هر روش؛ مهم‌ترین راز موفقیت در اخذ اقامت انگلستان

پیدا کردن راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان کار آسانی نیست. با‌توجه‌به سخت‌گیری‌ها و پیچیدگی‌های اخذ اقامت انگلستان، اطلاع دقیق از قوانین و ریزه‌کاری‌های مهاجرت به انگلیس برای موفقیت در این زمینه اهمیت بالایی دارد. تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری چند نمونه از روش‌های مهاجرت به انگلستان محسوب می‌شوند که بین آن‌ها، تحصیل راحت ترین راه مهاجرت به انگلیس است. پیشنهاد می‌کنیم فرآیند مهاجرت به انگلستان را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارید تا هم شانس شما برای دریافت اقامت انگلیس بیشتر شود و هم در زمان شما صرفه‌جویی شود و تنها دغدغه شما برای مهاجرت به انگلستان، مهیا کردن لوازم سفر باشد!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها