فوری؛ دارندگان سهام عدالت بخوانند/انواع روش‌های آزادسازی سهام عدالت

کد خبر: 1089597

نماد معاملاتی ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش، تعلیق شد.

فوری؛ دارندگان سهام عدالت بخوانند/انواع روش‌های آزادسازی سهام عدالت

 نماد معاملاتی مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی و هرمزگان، به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس تهران تعلیق شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان، زنجان، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و یزد در جریان معاملات امروز بازار سرمایه به همین دلیل تعلیق شد (تسنیم).

شرکت سرمایه‌گذاری استانی چیست؟

بر اساس آمار سازمان خصوصی‌سازی کشور، حدود ۴۹ میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از افراد جامعه، سهام عدالت دارند. در این بین حدود ۲۹ میلیون نفر روش غیر مستقیم و ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت مربوط می‌شوند.

انواع روش‌های آزادسازی سهام عدالت

در روش مستقیم، افراد می‌توانند بدون واسطه برای معامله یا نگهداری سهام عدالت خود تصمیم بگیرند. برای فروش دو روش در اختیار سهامداران است، مراجعه به بانکی که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند و سود سهام عدالت طی این سال‌ها به حساب سهامدار در آن بانک واریز می‌شده است یا استفاده از سامانه معاملات آنلاین کارگزاری که فرد در آن حساب کاربری دارد.

در حال حاضر امکان فروش کل سهام در این روش وجود ندارد و سهامداران می توانند سهام خود را به صورت پله‌ای بفروش برسانند. پرداخت سود در این روش به صورت سالیانه و توسط شرکت‌هایی که مالک سهام آنها هستید، انجام می‌شود.

روش غیرمستقیم و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

اما در روش مدیریت غیر مستقیم، سهامی به افراد داده نمی‌شود بلکه سهام افراد در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد و هر فرد به اندازه دارایی خود در سهام عدالت، مالک بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی می‌شود.

در این روش افراد می‌توانند پس از این که شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوطه وارد بازار بورس شد، کل سهام خود را بفروش برسانند. پرداخت سود در این روش نیز به صورت سالیانه و توسط شرکت سرمایه‌گذاری استانی انجام می‌شود/تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها