جزئیات حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت چه بود؟

کد خبر: 1119626

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: در حال فعالیت شبانه روزی برای ریشه‌یابی حمله سایبری جایگاه‌های سوخت هستیم که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

جزئیات حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت چه بود؟

وحیدرضا زیدی‌فرد معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، در حاشیه بازدید خود از پارک علم و فناوری مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وزارت نفت بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید بسیاری دارد به همین منظور امروز و در بازدید از یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پاک علم و فناوری خراسان، قراردادی درباره هوشمندسازی و گاز با این شرکت به امضا رسید.

زیدی فرد افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که این وزارت به آن توجه دارد استفاده از هوش مصنوعی است که نشان از دقت و توجه ویژه وزارت نفت به این حوزه دارد.

وی ادامه داد: وزارت نفت به سمت هوشمندسازی گام برداشته تا با توجه به دانش بومی موضوعات آینده خود را شناسایی و در این مسیر گام بردارد؛ چرا که صنعت باید به سمت هوشمند شدن برود تا کارآیی بیشتری در موضوعات پیدا کند و بر این اساس، در حال تهیه فراخوان‌هایی در موضوعات مورد نیاز خود هستیم که به زودی منتشر می‌شود.

زیدی‌فرد تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان نشان داده است که در موضوعات انرژی قابلیت بسیار بالایی دارد و برخی از شرکت‌های مستقر، فراتر از سطح توقع این وزارتخانه در حال فعالیت هستند، دولت وزارت نفت را مکلف کرده که برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بانک‌ها در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان قرارداد به ثبت برساند.

معاون وزیر نفت گفت: از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم و برای همکاری وزارت نفت با شرکت‌های مربوطه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی اقداماتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بازدید موثری از پارک علم و فناوری خراسان رضوی داشتیم و از پتانسیل بالایی که در اینجا وجود دارد آگاه شدیم. شرکت‌های صنعتی که در این پارک علم و فناوری مستقر هستند، می‌توانند بار زیادی از پیشرفت تولید ملی را به دوش بکشند.

زیدی فرد با اشاره به حمله سایبری جایگاه‌های سوخت نیز گفت: ممکن است به دلیل استفاده از تکنولوژی خارجی برای تهیه و استفاده از کارت سوخت دچار این مشکل شده باشیم، اما این موضوع فراتر از این حرف‌ها بود برهمین اساس تمهیداتی ایجاد شد تا دیگر شاهد این نوع اتفاق‌ها نباشیم البته هنور در حال فعالیت شبانه روزی برای ریشه‌یابی این موضوع هستیم که به زودی نتایج آن نیز اعلام می‌شود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها