وزیر نیرو: برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

کد خبر: 1169472

هیچ برنامه‌ای برای واردات آب نداریم. در حوزه دیپلماسی آب، در مورد اجرای طرح‌های مشترک آبی، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق‌آبه‌ها با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم.

وزیر نیرو: برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

وزیر نیرو گفت: هیچ برنامه ای برات واردات آب نداریم و در حوزه دیپلماسی آب در مورد اجرای طرح‌های مشترک آبی، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق آبه‌ها با کشورهای دیگر در حال مذاکره هستیم.

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه مذاکرات تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و حق آبه‌ها به نقاط خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: تقویت دیپلماسی آب و انرژی جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است ‌و از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی با تاکیدهای رییس جمهوری این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

او درباره برنامه وزارت نیرو برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌ها در حوزه‌های آب، برق و آبفا اولویت‌بندی شده است؛ به طوری که ٢٣٠ پروژه اولویت‌دار در حوزه آب و آبفا و حدود ٥٠ پروژه اولویت‌دار نیز تنها در بخش نیروگاهی در دستور کار داریم و معادل همین عدد نیز در خطوط انتقال و پست و شبکه مورد توجه است.منبع: ایسنا

 محرابیان: تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاهش یافته است

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تامین آب شرب پایدار به شهرهای و روستاهای دارای تنش آبی مهم‌ترین برنامه دولت است، گفت: دولت اجرای پروژه‌های بزرگ و کلان آبرسانی را با قدرت و قوت در دستور کار قرار داده است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک، اتمام این پروژه را حاصل کار جهادی مسئولان ملی و استانی دانست و اظهار کرد: پس از سالها انتظار آب شرب و بهداشتی باکیفیت و زلال وارد خانه های مردم آبیک شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین منابع آب استان قزوین از سد طالقان در سالهای گذشته افزود: طول این طرح 320 کیلومتر است که 180 کیلومتر از خط، خط اصلی و مابقی خطوط، فرعی و... است.

وزیر نیرو ادامه داد: مرحله نخست آبرسانی که به شهر آبیک بود با یک اقدام خیلی سریع و ضربتی از سال گذشته شروع شد و طی چند ماه گذشته با سرعت بسیار خوب به مرحله بهره برداری رسید که بخشی از خط انتقال، خطی است که آب کل استان را تامین می کند و شامل لوله 1600 میلی‌متر است که اجرا شده و بخشی هم در خط آبیک قرار داشت که به اجرا و به اتمام رسید.

محرابیان اضافه کرد: برای اجرای مابقی طرح آبرسانی از سد طالقان به  مابقی شهرها و روستاهای استان قزوین مناقصه در حال اجراست و با تعیین پیمانکار ادامه خط با سرعت آبرسانی آبیک، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری طرح آبرسانی به 14 شهر و 194 روستای استان قزوین رفع می‌شود چرا که اعتبارات، عنصر اصلی اجرای پروژه های عمرانی است و با همت دولت و مجلس اعتبارات تامین می شود.

این مقام مسئول تامین آب شرب پایدار به همه شهرها و روستاهای کشور و دارای تنش آبی را مهمترین برنامه دولت ذکر و اذعان کرد: پروژه های کلان و متعدد آبرسانی در کشور در حال اجراست و پروژه‌های موقت همچون احداث چاه،  مخازن، خط لوله، تصفیه خانه های کوچک و.. در حال اجراست و برخی پروژه‌های بزرگ همچون آبرسانی از سد طالقان به قزوین،  غدیر خوزستان و همدان و... با سرعت به پیش خواهد رفت.

وزیر نیرو افزود: در طرح جهاد آبرسانی به همت خیران حوزه آب، نهادهای انقلابی و سپاه پاسداران 10 هزار روستا در 31 استان کشور، زیر پوشش این طرح قرار دارند و مابقی اعتبارات برای آبرسانی روستایی افزایش می یابد.

محرابیان ادامه داد: در برخی از مناطق روستایی، آب وجود دارد اما میزان آب، کم است که اجرای پروژه‌های موقت در دستور کار قرار دارد که اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود 560 پروژه در سراسر کشور اجرا و یا در حال اجراست و سال گذشته 300 شهر دارای تنش آبی داشتیم که با اجرای پروژه های متعدد، به شدت از تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاسته می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت با قدرت و قوت، پروژه‌های آبرسانی را پیگیری و اجرایی می‌کند و تمام تلاشش این است که انتظارات به حق و ویژه مردم در خصوص تامین آب شرب و بهداشتی را برآورده سازد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها