کدام استان‌ها بیشترین مصرف‌کننده برق شدند؟

کد خبر: 1233493

مدیر بهره‌برداری و کنترل مرکز دیسپاچینگ ملی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: نمایشگرهای مصرف نشان می‌دهد استان‌های تهران، اصفهان، خراسان و خوزستان بیشترین مصرف برق در کشور را دارند.

کدام استان‌ها بیشترین مصرف‌کننده برق شدند؟

 «مازیار جمشیدی» در گفت‌وگویی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف برق کشور امروز به حدود ۷۰ هزار مگاوات برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه هزار و ۶۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد.

وی در باره میزان مصرف برق استان‌ها گفت: نمایشگرهای مصرف، استان‌های تهران، اصفهان، خرسان و خوزستان را بیشترین مصرف‌کننده برق نشان می‌دهد؛ بنابراین باتوجه‌به گرمای هوا و آغاز روزهای گرم‌تر تابستان از هم‌وطنان درخواست می‌شود، صنعت برق کشور، به‌خصوص شبکه برق را در تأمین برق مطمئن و برق‌رسانی پایدار یاری دهند.

مدیر بهره‌برداری و کنترل مرکز دیسپاچینگ ملی ادامه داد: تقاضا می کینم توصیه‌های همیشگی ما در بخش‌های مختلف به‌خصوص، در استفاده مناسب از وسایل سرمایشی را جدی بگیرند و با تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و تنظیم دور کند کولرهای آبی با صنعت برق همکاری و همراهی داشته باشند.

جمشیدی به استفاده نامناسب کولرهای گازی در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشاهده می‌شود در برخی از مراکز تجاری که محل عبور و مرور افراد باز بوده و کولرهای گازی بر روی درجه بسیار پایین تنظیم است که این امر مصرف برق بسیار بالایی را به صنعت برق کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: هم‌وطنان در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف و روشنایی‌های غیرضروری خودداری کرده و با مدیریت مصرف برق در تأمین برق پایدار برای همه مشترکان همکاری کنند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها