افزایش تولید بنزین در کشور

کد خبر: 1238454

تولید بنزین ۱۰ و مصرف ۱۲.۵ درصد از ابتدای سال افزایش یافت

افزایش تولید بنزین در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش تولید بنزین کشور از ابتدای سال ۱۰درصد و افزایش مصرف در این مدت ۱۲.۵درصد بوده است.

نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از وضعیت تولید و توزیع بنزین در کشور گفت: تولید پالایشگاه‌های ده‌گانه کشور از ابتدای سال تاکنون حدود 10 درصد افزایش داشته است که این میزان افزایش در مرداد ماه امسال به 16 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبار‌های ذخیره‌سازی نفت در شرایط مناسبی است، ادامه داد: افزایش مصرف امسال از ابتدای سال تاکنون حدود 12ونیم درصد افزایش یافته است و میزان ذخیره‌سازی انبار‌های نفت نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد بیشتر شده است.

نژادعلی با بیان اینکه سالانه یک‌ونیم میلیون خودرو به شبکه حمل‌ونقل اضافه می‌شود، افزود: سال گذشته بالغ بر 175 میلیون تردد جاده‌ای به ثبت رسیده است و افزایش مصرف به‌واسطه این اتفاقات طبیعی است. تقریباً به‌واسطه افزایش خودرو به چرخه تردد هرساله نزدیک 5 درصد رشد مصرفی در حوزه بنزین را شاهد هستیم و به‌واسطه تردد‌های جاده‌ای رشد 10درصدی را ثبت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان در خصوص شایعه گرانی بنزین هم خاطرنشان کرد: هیچ مصوبه و ابلاغیه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و ما هم‌اکنون برای خودرو‌های سواری 60 لیتر سهمیه 1500تومانی و 150 لیتر سهمیه 3هزارتومانی در کارت‌های سوخت شارژ می‌کنیم که در مجموع 210 لیتر برای مردم قابل برداشت است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها