صعود عصرانه قیمت طلا | افزایش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت سکه | با وجود کاهش دلار دلیل افزایش قیمت طلا و سکه چه بود؟

کد خبر: 1250673

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره افزایش قیمت طلا و سکه در بعد از ظهر امروز گفت: انس جهانی در شروع معاملات امروز ۲ دلار کاهش داشت اما بعد از ظهر ۷ دلار قیمت آن افزایش یافت این اتفاق به علاوه شرایط بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بعد ظهر امروز شد.

صعود عصرانه قیمت طلا |  افزایش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت سکه | با وجود کاهش دلار دلیل افزایش قیمت طلا و سکه چه بود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره افزایش قیمت طلا و سکه در بعد از ظهر امروز گفت: انس جهانی در شروع معاملات امروز ۲ دلار کاهش داشت اما بعد از ظهر ۷ دلار قیمت آن افزایش یافت این اتفاق به علاوه شرایط بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بعد ظهر امروز شد.

نادربذرافشان در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت گفت: بازار طلا در شرایط خوبی به سر می‌برد قیمت‌ها به ثبات رسیده و آرامش به بازار بازگشته است.

وی اضافه کرد: از شروع هفته گذشته تا اواسط آن درپی بحرانی که در خاورمیانه بود قیمت انس جهانی افزایش یافت همچنین با افزایش نرخ ارز در داخل قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد اما از اواسط هفته روند با کاهش قیمت انس جهانی و نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد.

بذرافشان با بیان اینکه تقاضا تشدید نشده و بازار روال عادی دارد، اضافه کرد: در این هفته نوسان خاصی نبود با افزایش قیمت‌ها در هفته پیش تقاضا تغییر نکرد و شرایط، همان شرایط قبلی است، بازار التهاب ندارد نوسانات به حداقل رسیده و قیمت‌ها ثبات دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین نرخ‌ها در بازار طلا  و سکه نیز گفت: در بازار امروز انس جهانی ۱۹۲۴ دلار شد، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۲۸۴ هزار تومان قیمت خورد که در بعد از ظهر امروز ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت، سکه تمام نیز با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ نیم سکه، نیم سکه ۱۵ و ۴۰۰ ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی  ۵و ۹۰۰ هزار تومان شد حباب سکه هم به ۵ میلیون ۴۵۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه امروز صبح قیمت طلا و سکه بدون تغییر بود، گفت: قیمت انس جهانی در شروع معاملات امروز ۲ دلار کاهش داشت اما بعد از ظهر ۷ دلار افزایش یافت این اتفاق به علاوه شرایط بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بعد ظهر امروز شد البته این افزایش ۱ تا ۳درصد در طول روز یا هفته طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز گفت: در صورتی که رخداد سیاسی یا اقتصادی خاصی نباشد انتظار تغییر چشمگیری وجود ندارد و تا پایان هفته در نهایت ممکن است بازار نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد./اقتصاد آنلاین

افزایش ۱۶۰ هزار تومانی قیمت سکه

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۲) در بازار تهران، ۲۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۱۶۰ هزار تومان افزایش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر، در مقایسه با روز کاری گذشته ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه نیز امروز با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت با نرخ پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان اعلام شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۲۵ دلار است که در مقایسه با روز گذشته هفت دلار کاهش داشت.

قیمت طلا و سکه 25 مهر 1402 / رشد حباب در روند کاهشی قیمت سکه

روز گذشته، قیمت طلا و سکه در تمام قطعات و وزن‌ها با افت قیمت دلار و انس جهانی همراه شد. روند نزولی بازار طلا، سکه گرمی را پنج میلیونی کرد. دیروز حباب قطعات سکه برخلاف کاهش قیمت، صعودی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه دیروز متعاقب کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار و افت ۱۶ دلاری انس جهانی، کاهشی شد. این روند نزولی از ابتدای هفته جاری در قیمت سکه وجود دارد اما روز گذشته قیمت طلا نیز افت قابل توجهی داشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، طلای جهانی با قیمت ۱۹۱۶ دلار در حال معامله است.

کارشناسان اقتصادی تلاش سیاست‌گذار برای تثبیت قیمت دلار را عامل اصلی روند نزولی در بازار فلز زرد می‌دانند. آنها می‌گویند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.

سقوط سکه گرمی به کانال ۵ میلیونی

دیروز دوشنبه ۲۴ مهر قیمت سکه امامی کاهش ۳۰۵ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان معامله شد. در روز گذشته سکه‌ بهار همانند سکه امامی کاهش ۳۰۹ هزار تومانی داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.‌ ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم دیروز با افت مواجه بود و به کانال پنج میلیونی بازگشت و روی رقم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ایستاد.

روند نامتوزان حباب در خانواده سکه‌ها

دوشنبه ۲۴ مهر قیمت طلا نیز کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۹۱ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵ هزار تومان افت قیمت داشت و به رقم دو میلیون و ۳۶۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شد.

در بیست و چهارمین روز مهر، حباب برخی قطعات سکه در توازن با قیمت سکه قرار نداشت. حباب سکه‌های سنگین با وجود روند کاهشی قیمت، افزایشی شد. حباب سکه‌های امامی و بهار ۹۱ هزار تومان و نیم‌سکه ۹۵ هزار تومان رشد داشتند. روز گذشته ربع سکه ۱۰۲ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افت حباب داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها