فروش اقساطی ایران خودرو بدون قرعه کشی با بازپرداخت 2 ساله | خرید خودرو با پیش پرداخت 230 میلیون تحویل 45 روزه

کد خبر: 1255371

شرایط ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی ویژه آبان ماه اعلام شد. طبق اطلاعیه این طرح مربوط به فروش اقساطی خودرو با بازپرداخت ۲ ساله است.

فروش اقساطی ایران خودرو بدون قرعه کشی با بازپرداخت 2 ساله | خرید خودرو با پیش پرداخت 230 میلیون تحویل 45 روزه

شرایط ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی ویژه آبان ماه اعلام شد. طبق اطلاعیه این طرح مربوط به فروش اقساطی خودرو با بازپرداخت ۲ ساله است.

ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو مربوط به وانت آریسان دوگانه‌سوز است. بر اساس اطلاعیه با ۳ فقره چک می‌توانید در جدیدترین طرح ثبت نام ایران خودرو در آبان ماه شرکت کنید. موعد سررسید آخرین برگه چک نیز اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ است. قیمت وانت آریسان ثبت نامی ۳۸۳ میلیون تومان است و حداکثر ۴۵ روز پس از تکمیل پرونده تحویل متقاضیان خواهد شد. در این روش فروش صرفا چک‌های صیادی ( بنفش رنگ ) دارای کد صیادی ۱۶رقمی که عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است. درج شده است» مورد پذیرش است.

865960

مشخصات وانت آریسان

سیستم حمل و نقل و باربری شهری همواره نیازمند خودروهای ارزان، با قطعات در دسترس و هزینه‌های نگهداری پایین بوده و از این رو محصولاتی حتی بی‌کیفیت با حداقل آپشن‌های رفاهی و ایمنی، موفق شده‌اند با رعایت این نکات، به فروش مناسبی در کشورمان دست یابند. دقیقاً به همین دلیل است که وانت‌های از رده خارجی همچون باردو، زامیاد، پراید 151 و همین آریسان در سالهای طولانی مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گرفته‌اند و در برابر مدل‌های با کیفیت‌تر و ایمن‌تر نظیر تندر وانت، از بازار فروش بهتری برخوردار بوده‌اند. البته در این بین سازمان‌های نظارتی وظیفه دارند با بالا بردن سطح استاندارهای لازم، کیفیت و از آن مهم‌تر ایمنی این قبیل ماشین‌ها را بهبود بخشند، اما متاسفانه گرانی قیمت ارز (در کنار سو مدیریت) باعث شده که تحقق این امر، بدون بالا رفتن محسوس قیمت نهایی میسر نشود و گران شدن یک خودرو باربری هم می‌تواند به معنی شکست در فروش باشد. به هر حال در میان وانت‌های موجود در بازار، آریسان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. خودرویی که به عنوان نسخه ارتقاء یافته باردو به بازار معرفی شد تا با طراحی زیباتر و کارآیی بهتر، نیاز بسیاری از اقشار جامعه را تامین نماید اما از همان ابتدا بدلیل ضعف در ساختار دوتکه بدنه و دونیم شدن اتومبیل (درهنگام بار زدن بیش از حد مجاز) دچار بدنامی گشت و این کله ننگ حتی پس از فراخوان و تقویت شاسی مدل‌های بعدی بر پیشانی‌ این محصول باقی ماند. در هر صورت وانت آریسان با تمامی حرف‌هایی که پشت سرش هست، ویژگی‌های مثبت بسیاری هم دارد که به کمک آنها توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب می‌نماید، بخصوص که در این بخش از بازار رقیب چندانی برای وانت ایران‌خودرو وجود ندارد و مردم به نوعی مجبورند با نقطه ضعف‌های آریسان کنار بیایند و روی نقاط قوتش تمرکز کنند.

160 km/h

حداکثر سرعت

9.2 liter/100km

مصرف سوخت

1696 cc

حجم موتور

آریسان

مشخصات آریسان

کلاس بدنه

وانت

انتقال نیرو

دیفرانسیل عقب

نوع جعبه دنده

5 دنده دستی

حداکثر توان

86 اسب بخار

تنفس موتور

تنفس طبیعی

تعداد سیلندر

4 سیلندر

مزایا و معایب آریسان

مزایا

معایب

بررسی آریسان

وانت آریسان به عنوان نسخه ارتقاء یافته و جایگزین باردو به بازار معرفی گردید و با طراحی زیباتر، کابین راحت‌تر و آپشن‌های رفاهی و ایمنی به مراتب بیشتر جانشین شایسته‌ای هم نشان میداد. بخصوص که در این محصول کپسول گاز به زیر کفی منتقل شده و به همین علت فضای قسمت بار ماشین بهبود چشمگیری را تجربه نموده است. از دیگر مزیت‌های آریسان می‌توان به مواردی نظیر فرمان هیدرولیک، اتاق نسبتاً جادار، کیفیت سواری قابل قبول (البته به نسبت انتظاری که از یک وانت ارزان‌قیمت می‌رود) و هزینه نگهداری مناسب یاد نمود. اما اینها یک روی سکه بودند و در طرف مقابل مشکلاتی مثل قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، مصرف سوخت بالا، ایمنی نامشخص و کیفیت پایین ساخت، مواردی هستند که باعث می‌شوند نتوانیم از آریسان به عنوان یک وانت کامل و بی‌عیب و نقص یاد کنیم. البته جدیدا زمزمه‌هایی از تولید سری دوم این محصول با عنوان "آریسان2" به گوش می‌رسد که در آن مدل شاهد استفاده از پیشرانه جدیدتر XU7 پلاس با مصرف سوخت بهینه‎‌تر و استاندارد آلایندگی یورو5، افزایش گنجایش مخزن CNG، بهبود نسبی کیفیت و ایمنی (امیدواریم که محقق شود!)، شاسی یکپارچه با استقامت بالاتر، رنگ‌بندی متنوع‌تر و چند آپشن تکمیلی خواهیم بود. ضمناً قرار است آریسان 2 به صورت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه گردد که این مورد هم مزایا و معایب خاص خودش را خواهد داشت (البته برای یک وانت معایبش بیشتر از مزیت‌هایش است!). همچنین در مدل جدید، انتقال لاستیک زاپاس از پشت صندلی شاگرد به زیر بدنه به بهبود فضای کابین یاری رسانده است.

داخل آریسان

فضای داخلی وانت آریسان در قیاس با باردو پیشرفت محسوسی را از هر جهت تجربه نموده و حالا با داشبوردی مشابه با مدل‌های جدید 405 و رودری‌های نسخه‌های قدیمی‌تر پژو روبرو هستیم. صندلی‌ها نیز حس راحتی بیشتری دارند و ارتقاء سطح امکانات رفاهی و ایمنی، حس بهتری به راننده و سرنشین کناری منتقل می‌نماید. البته محل قرارگیری لاستیک زاپاس در قسمت پشت صندلی شاگرد باعث شده که ارگونومی این بخش مقداری خدشه‌دار شود اما با این حال فضای کلی کابین آریسان در قیاس با باردو و پراید 151 جادارتر و راحت‌تر است و راننده را دیرتر خسته می‌کند. البته کیفیت متریال مورد استفاده بسیار پایین است اما این مورد هم با در نظر گرفتن سایر رقبای قیمتی قابل چشم‌پوشی خواهد بود. از لحاظ دید پیرامونی هم به غیر از محدودیت‌های عادی یک وانت در پشت سر، مشکل خاص دیگری دیده ‌نمی‌شود و ارگونومی کلی فضا نسبتاً قابل قبول به نظر می‌رسد.

طراحی آریسان

دماغه آریسان شباهت بسیاری با پژو پارس دارد و از این رو در قیاس با سایر وانت‌های ارزان‌قیمت بازار جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته در بخش کناری و انتهایی شاهد حداقل خلاقیت و نوآوری هستیم و خطوط ساده بدنه هیجان خاصی به بیننده منتقل نمی‌کنند، اما برای برای یک خودرو کار، این موارد اهمیت چندانی نخواهند داشت، بخصوص که زیباسازی قسمت حمل بار یک وانت ممکن است به قیمت کاهش کارآیی ماشین منتهی شود و از این رو باید بیشتر وانت‌ها (آن هم از نوع اقتصادی) را با طراحی دماغه‌شان قضاوت کنیم که در این صورت آریسان با این چراغها و کاپوت کشیده قطعاً نمره قبولی را دریافت خواهد نمود.

وانت آریسان

از دیگر نکات مثبت بدنه نماینده ایران‌خودرو می‌توان به تناسب اندام نسبتاً مناسب ماشین اشاره نمود؛ در واقع برخلاف پراید 151، پیکر آریسان از پتانسیل ظاهری خوبی برای پیکاپ شدن برخوردار بوده و اینطور نیست که احساس شود این ماشین را به زور تبدیل به وانت کرده‌اند! البته جاداشت که سپرهای ماشین هم رنگ‌آمیزی میشدند تا ظاهر آریسان اندکی زیباتر گردد اما این مدل فاقد رنگ هم از یک نظر برای استفاده‌های کاری "که در آن احتمال برخورد و مخدوش شدن زیاد است"، گزینه کم‌دردسرتری به نظر می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها