برای افزایش حقوق کارمندان، قیمت بنزین و دلار باید گران شود؟!

کد خبر: 1269194

علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس، در واکنش به بیانیۀ سازمان برنامه‌وبودجه: افزایش حقوق‌ها منابع مشخص دارند، نیازی به افزایش قیمت ارز و بنزین نیست و نمی‌دانیم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه چرا چنین مباحثی را مطرح کرده و این موضوعات لازم و ملزوم یکدیگر نیستند.

برای افزایش حقوق کارمندان، قیمت بنزین و دلار باید گران شود؟!

علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس، در واکنش به بیانیۀ سازمان برنامه‌وبودجه:  افزایش حقوق‌ها منابع مشخص دارند، برای مثال منابع افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مشخص است. در حوزۀ بهداشت و درمان و قوه قضائیه نیز، منابع افزایش داده شده است. در این شرایط نیازی به افزایش قیمت ارز و بنزین نیست و نمی‌دانیم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه چرا چنین مباحثی را مطرح کرده و این موضوعات لازم و ملزوم یکدیگر نیستند.

 افزایش یک‌درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در راستای افزایش درآمدهای دولت، کمک بسیار بزرگ مجلس به دولت بود. با توجه به تورم ۴۰درصدی براساس گزارش بانک مرکزی و گرانی اجناس که تورم بیش از ۶۰ درصد دارند، آیا نباید برای کارمندی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت و گوشت را با قیمت ۷۰۰ هزار تومان خریداری می‌کند، قدمی برداریم؟

 یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور در زمینۀ رفع پرداخت حقوق متفاوت به کارمندان بود، اجزای دولت باید برای تحقق این شعار کمک کنند. در یکی از وزارتخانه‌ها شش نوع حقوق پرداخت می‌شود. برای مثال در مجموعه وزارت تعاون، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی، بانک توسعه تعاون و اداره کار هر کدام یک نوع حقوق دریافت می‌کنند که باید ساماندهی شود. دولت برای رفع این تبعیض و تفاوت حقوق چه پیشنهادی را به مجلس ارائه کرده است؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها