یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

واریز یارانه معیشتی فوق‌العاده 3/276/000 تومانی عید فطر | با این کد دستوری حساب یارانه خود را چک کنید

کد خبر: 1280993

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان خبر داد.

واریز یارانه معیشتی فوق‌العاده 3/276/000 تومانی عید فطر | با این کد دستوری حساب یارانه خود را چک کنید

خبرنگار شکیبا بقال زاده: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

 بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی با اعلام این خبر، گفت: مددجویانی تحت حمایت کمیته امداد که در سیل استان سیستان و بلوچستان دچار آسیب شده‌اند، یک ماه مستمری به عنوان کمک معیشت فوق‌العاده دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه مبلغ مستمری فوق‌العاده مددجویان متناسب با تعداد اعضای خانواده تحت پوشش آنها متفاوت است، افزود: این مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در شهرستان‌های سیل‌زده دشتیاری، راسک، پلان و قصرقند در استان سیستان ‌و ‌بلوچستان واریز شد.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، برای خانواده‌های تک نفره۷۷۰ هزارتومان، ۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزارتومان، ۵ نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان واریز شده است./ایسنا

صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز شاهد برگزاری اختتامیه قرآنی بودیم که با حضور حافظان، قاریان و خانواده آن‌ها در مجموعه فرهنگی آدینه بوده‌ایم که بسیار فرح‌بخش و امیدآفرین بود.

وی افزود: جمع کثیری از حاضران این نشست حافظان قرآن کریم و قاریان بودند که منشأ خیر، برکت و ارتقا و توسعه روحیه معنوی هستند.

مرتضوی گفت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت رفاه موضوعات فرهنگی است و مسابقات قرآنی در سال آینده برگزار می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چه زمانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در همان چارچوب قانونی پرداخت می‌شود./تسنیم

یارانه معیشتی 5/869/800 تومانی واریز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارد به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، نیک‌شهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

انجلاسی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می‌شود، گفت: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره پنج میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شده است.

 این خانوارها یارانه معیشتی 1 میلیون تومانی می‌گیرند

جشن نیکوکاری با هدف تامین مایحتاج زندگی و لباس نو و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند از اول اسفندماه در شهرستان آغاز شده و تا یک هفته آینده ادامه دارد و تاکنون خیران ۲۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال به این جشن اهدا کردند.

رئیس کمته امداد از واریزی یارانه معیشتی خبر داد.

رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس روز سه‌شنبه گفت: این بسته‌ها شامل کیسه ۱۰ کیلویی برنج و سه لیتر روغن مایع هر کدام به ارزش 1 میلیون تومان از محل زکات توسط خیر گنبدی اهدا شد.

علیرضا کریمیان ادامه داد: گنبدکاووس بیش از ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد دارد که از این تعداد حدود ۱۰ هزار خانوار در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری با هدف تامین مایحتاج زندگی و لباس نو و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند از اول اسفندماه در شهرستان آغاز شده و تا یک هفته آینده ادامه دارد و تاکنون خیران ۲۸ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال به این جشن اهدا کردند که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن به صورت نقدی و ۱۲۶ میلیون ریال آن به صورت کالایی به طور مستقیم به کمیته امداد اهدا و ۲۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال آن هم در ۳۵ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان جمع آوری شد.

واریزی یارانه معیشتی اسفند به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

تا ساعاتی دیگر مبلغ مستمری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز خواهد شد.

از بهمن ماه، تاریخ واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تغییر کرد.

مقدار این مستمری با ماه‌های گذشته تغییری نکرده و همچنان حدوداً ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات با همت و همراهی بانک‌های عامل به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است.

یاسر عبداللهی ۲۰ اسفند در جشن ملی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در استانداری اردبیل، اظهار کرد: با تلاش و همت دولت سیزدهم در بحث اشتغال مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر اقدامات و حمایت‌های خوبی انجام شده تا در عرصه تولید و اشتغال بتوانند به نقطه خودکفایی برسند.

وی حمایت‌های همه‌جانبه رییس جمهور، وزرا و استاندار اردبیل را از طرح‌های توانمندسازی و خوداشتغالی مددجویان یادآور شد و تصریح کرد: بانک‌های عامل از محل تبصره ۱۶ و ۱۷ عملکرد خوبی را در ۲ سال اخیر از خود نشان دادند و بخش عمده‌ای از این تسهیلات پرداخت شده و پرداختی‌ها همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل گفت: از جز سه و چهار تبصره‌های قانونی بودجه سال گذشته و امسال و از رقم ۷۸۰ میلیارد تومان منابع کمیته امداد، با همت بانک‌های عامل ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده تا صاحبان سه هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزا بتوانند فرصت‌های اشتغال برای خود و سایر گروه‌های جامعه مهیا کنند.

عبداللهی رویکرد کمیته امداد را در بحث اشتغال، رویکرد مناسب و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: در استان اردبیل نیز اقدامات حمایتی خوبی از این نهاد انقلابی آغاز شده و امیدواریم با حمایت همه‌جانبه تمامی تعهدات اشتغال مددجویان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تلاش و جدیت مضاعفی را داشته اند و به صورت هفتگی این پرداختی‌ها رصد و پایش می‌شود تا در صورت عقب‌ماندگی موانع رفع شده و تسهیل‌گری خاصی را در بخش اشتغال و خودکفایی شاهد باشیم.

عبداللهی به برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر در سراسر کشور و حدود ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید این جشن نویدبخش تحول در حوزه اشتغال و کارآفرینی است و امیدواریم در همه بخش‌های استان شاهد رونق تولید، اشتغال و کاهش آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانوارها باشیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند در ابعاد مختلف حمایت‌های لازم و همه‌جانبه را از صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران انجام دهد و در استان اردبیل نیز با تاکید استاندار اردبیل بحث رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار جز رویکردها و برنامه‌های اصلی است که در سال آینده نیز این رویکرد و برنامه‌ها با نگاهی جامع و برنامه‌ریزی دقیق پیگیری خواهد شد./خبرجو

۱۶

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها