امشب؛ شارژ 900 هزارتومانی کارت یارانه دهک 1 تا 5 | هدیه 350 هزارتومانی رئیسی برای این خانوارها

کد خبر: 1280657

جزئیات واریز یارانه جدید دولت برای دهک های 1 تا 5 اعلام شد.

امشب؛ شارژ 900 هزارتومانی کارت یارانه دهک 1 تا 5 | هدیه 350 هزارتومانی رئیسی برای این خانوارها

خبرنگار شکیبا بقال زاده: از فروردین 1403 مستمری هر مددجوی بهزیستی و کمیته امداد نزدیک به 900 هزار تومان خواهد شد.

در سال قبل مددجویان بهزیستی و کمته امداد به ازای هر نفر رقمی برابر با 700 هزار تومان واریزی داشتند.

بنابراین با افزایش 30 درصد در سال 1403 یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد 900 میلیون تومان ویک خانواده 2 نفره نزدیک به یک میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کند.

این مبلغ همین طور به نسبت تعداد اعضای خانواده افزایش پیدا می کند.

و خانواده 5 نفره حدوا نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند.

واریزی های تازه از فروردین ماه 1403 انجام خواهد شد.

واریز عیدی ویژه دولت با یارانه برای این دهک ها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: در سه سال اخیر، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم توجه ویژه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی داشته‌اند و در این سال‌ها مستمری مددجویان افزایش قابل توجهی داشته است.

مرتضی فیروزآبادی درباره چگونگی دهک‌بندی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: اکنون ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و برای سال ۱۴۰۳ پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها تصویب شده است.

فیروز آبادی افزود: اکنون حدود دو میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

وی ادامه داددهک‌بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و کمیته امداد دخل و تصرفی در آن ندارد و فقط به عنوان یکی از شاخص‌های حمایت (و نه تنها شاخص) استفاده می‌کنیم.

فیروز آبادی تاکید کرد: دهک‌بندی با نتایج بازدیدهای میدانی مددکاران کمیته امداد خمینی (ره) و دیگر بانک‌های اطلاعاتی نظیر پوشش سایر نهادهای حمایتی تکمیل می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به طور کلی خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر محور توانمندسازی استوار است و در سال های اخیر، رویکرد اصلی این نهاد امدادی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است و در این راستا خدمت اشتغال، مسکن، جهیزیه برای نوعروسان، حمایت‌های تحصیلی از فرزندان، مشاوره خانواده، کمک هزینه های درمانی و… به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد امدادی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خوکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در سال جاری، ۱۰۰ هزار مددجو به واسطه خدمات اشتغال در سال‌های گذشته به حداقل درآمد قانون کار دست یافتند و از چرخه پوشش کمیته امداد خارج شده و خودکفا شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز پیش از این گفته بود بر حسب نیاز و مشکلات نیازمندان، اکنون ۲ میلیون و ۳۴۹ هزار خانوار با جمعیت چهار میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

حسین خدرویسی افزود: تلاش شده است علاوه بر خدمات اورژانسی و اجتماعی و رفع نیازها، به سمت خدمت برای خروج از چرخه فقر و توانمندسازی حرکت کنیم. در این راستا، کمیته امداد در حوزه‌ها و معاونت‌های مختلف برنامه جامعی برای توانمندسازی مددجویان طراحی کرده است و تلاش شده متناسب با شرایط خانواده‌ها و در نظر گرفتن نیازها، توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل هر خانواده برنامه توانمندسازی خاص خانواده تامین شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد امدادی شامل دو دسته هستند، تاکید کرد: افرادی هستند که صرفا نیازمند خدمات حمایتی هستند که شامل بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر و سالمندان با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر، است.

وی ادامه داد: این دسته از مددجویان مستعد شغل نیستند و صرفا حمایتی هستند و دسته دیگر مددجویان افرادی هستند که مستعد شغل‌اند که متناسب با ظرفیت و استعدادهایشان برای این دسته از مددجویان برنامه توانمندسازی، اشتغال و سایر مهارت ها و مشاوره شغلی، فرهنگی، آموزشی و حقوقی و… اجرا می‌شود.

خدرویسی با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان موضوع تامین مسکن است، گفت: کمیته امداد با هماهنگی و همکاری با سایر نهادهای انقلابی و ظرفیت دولت، یکی از سازمان‌های مسکن ساز موفق در سطح کشور است و شاهدیم که تعداد قابل توجهی از مسکن‌های امداد در سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و مساعدت بانک‌های عامل کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دی ماه، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه برای مددجویان بیش از ۱۲۰ خدمت به تناسب نیاز آنها ارائه می‌شود، گفت: مددجویان در دو حوزه درمان و سلامت نیازمند مساعدت جدی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امروز هوشمند و کارآمد است، تاکید کرد: همه سامانه‌هایی که در گذشته در آن سامانه‌ها فعالیت‌های امداد انجام می‌شد، تجمیع شده و نرم افزار و سامانه جامع و کامل (امداد هوشمند) به کار گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: امروز شناسایی‌ فقرا، علاوه بر عملیات میدانی و استفاده و بهره‌گیری از سایر پایگاه‌های اقتصادی خانوار در دستگاه‌های کشور و بررسی‌های مددکاران به صورت هوشمند انجام می شود به طوری که بسیاری از فعالیت ها نیاز به حضور مددجویان در دفاتر کمیته امداد و ادارات اجرایی ندارد.

به گفته خدرویسی، اکنون سامانه امداد هوشمند این ظرفیت را ایجاد کرده است تا هر فرد نیازمندی در منزل، درخواست ارائه خدمت خود را ثبت کند تا به قید فوریت توسط مددکاران پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون چهار هزار مددکار متعهد و بیش از سه هزار مددکار در مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند، درباره برنامه کمیته امداد در تامین جهیزیه مددجویان اظهار داشت: به دنبال صفر کردن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه تا پایان سال هستیم.

معاون کمیته امداد افزود: تا امروز ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تحویل داده شده و مراحل نهایی خرید ۳۰ هزار سری جهیزیه دیگر نیز طی شده و در حال ارسال به استان هاست.

معاون کمیته امداد، گفت: با حمایت‌های دولت مردمی و مجلس، در هیچ نقطه‌ای از کشور فردی که در دهک یک تا سه درآمدی باشد و تحت پوشش نباشد نداریم.

خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۵۳۱ خانواده برای دریافت ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: در سال جاری ۹۰ هزار و ۸۶۳ قلم کالا اعم از یخچال و لباسشویی به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

پرداخت یارانه جدید ۳۵۰ هزار تومانی برای این خانوارها

خدرویسی با اشاره به اینکه بیمه پایه مددجویان، بیمه سلامت است و از پرداخت فرانشیز خدمات سرپایی و بیمارستانی طبق قوانین و بخش های صادره معاف هستند و گاهی حداقل درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند، گفت: اکنون برنامه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده را با همکاری وزارت بهداشت و تامین منابع از سوی بنیاد مستضعفان اجرا می‌کنیم.

به گفته معاون کمیته امداد، اکنون ماهانه کارت حمایتی ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده که دچار سوءتغذیه هستند، به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان شارژ شد.

منبع: ایرنا

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها