واریز یارانه معیشتی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی برای یارانه بگیران یارانه معیشتی عید فطر کی پرداخت می شود ؟

کد خبر: 1283356

بنیاد مستضعفان با تخصیص 100 میلیارد تومان، هدیه‌ نقدی به حساب تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سراسر کشور واریز کرد.

واریز یارانه معیشتی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی برای یارانه بگیران  یارانه معیشتی عید فطر کی پرداخت می شود ؟

۳۰ درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ تائید شد.

در حالیکه افزایش حقوق بازنشستگان برای امسال بیست درصد اعلام شد اماحقوق مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سی درصد افزایش داشته است.  این بدان معنی است که یک مددجوی بهزیستی و کمیته امدادکه در سال گذشته حدود ۷۰۰هزار تومان دریافت می کرد امسال ۹۱۰ هزار تومان و یک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

در حال حاضر ۹۶ درصد مددجویان کمیته امداد در پنج دهک پایین قرار دارند و حدود ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) هستند که ۸۷ درصد آنها در سه دهک پایین و ۹۶ درصد در پنج دهک پایین قرار دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و ۲ هزار سبد معیشتی در قالب طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان در این شهرستان توزیع شده است.

 محسن حمیدی افزود: طرح اطعام مهدوی با هدف تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح زمینه مشارکت بیشتر خیران نیک‌اندیش و بهره‌گیری از فیض اطعام به نیازمندان در ماه رمضان را فراهم می‌کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان بیان کرد: در طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان تاکنون، ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به ارزش پنج میلیارد ریال و ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است.( ارزش هر بسته معیشتی ۷۵۰ میلیون تومان است )

حمیدی گفت: ۱۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در شهرستان کاشان فعال شده که برای نیازمندان و مددجویان غذا پخت می‌کنند.

وی با دعوت از مردم شهرستان برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان افزود: عموم همشهری ها می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد، با شماره گیری کد دستوری ‎*۸۸۷۷*۳۱۸# یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۷۴۰ نسبت به ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود و مشارکت در طرح اطعام مهدوی اقدام کنند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

توزیع حدود ۳۵ هزار بسته یارانه معیشتی در طرح اطعام مهدوی

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۳۴ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان در اصفهان اهدا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: طرح اطعام مهدوی با هدف تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری اجرا می‌شود.

کریم زارع با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نیازمند زیر پوشش این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان هستند، ادامه داد: در طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، ۵۱۵ هزار پرس غذای گرم و ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه خانواده‌های ایتام تحت حمایت، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در طول هفته اکرام نیازمندان و اطعام یتیمان، با حضور خیران به ضیافت افطاری دعوت خواهند بود، افزود: ارزش ریالی تعداد پرس و بسته‌های معیشتی اهدایی در این مدت، بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با دعوت از مردم نوع دوست و خیراندیش اصفهانی برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: عموم هم استانی‌های خیراندیش می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد، با شماره گیری کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷ و یا با استفاده از شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نسبت به ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود و مشارکت در طرح اطعام مهدوی اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در مجموع ۱۲۱ مددجو از این مراکز خدمات می‌گیرند که به ازای هر یک از آنها سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به این مراکز پرداخت می‌شود.

وجیهه محمدی فلاح روز چهارشنبه ۱۵ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتیسم اختلالی نورولوژیکی است که در سال‌های اولیه رشد کودک نمود پیدا می‌کند، بیان کرد: مغز فرد مبتلا به اتیسم نمی‌تواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و همین تعامل با دیگران را برای او سخت می‌کند.

وی ادامه داد: کودکان و بزرگسالان دارای اختلال اتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دچار مشکل هستند.

وی افزود: مقاومت در برابر تغییر، رفتارهای تکراری و کلیشه‌ای و نقص در ارتباط چشمی و عدم پاسخگویی به محرکات محیطی از دیگر علائم این اختلال است.

این مسئول با اشاره به میزان شیوع این اختلال ابراز کرد: طبق آمار حدود یک درصد جمعیت هر کشوری دچار این اختلال هستند.

محمدی فلاح با بیان اینکه متاسفانه تا کنون درمانی برای این اختلال شناخته نشده؛ گفت: با این اوصاف آموزش و مداخلات رفتاری و درمانی، غربالگری، تشخیص و مداخلات بهترین اقدام برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه در البرز سه مرکز توانبخشی و ارائه خدمات به این بیماران فعالیت دارد، اضافه کرد: در مجموع ۱۲۱ مددجو از این مراکز خدمات می‌گیرند که به ازای هر یک از آنها سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به این مراکز پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با کسب مجوز از سازمان بهزیستی تاسیس شده که به صورت روزانه خدمات توانبخشی در ابعاد مختلف ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به ضوابط پذیرش در مراکز روزانه اتیسم، ادامه داد: افراد دارای اختلال طیف اتیسم با تشخیص کمیسیون پزشکی و تعیین نوع و شدت معلولیت یا ارائه گواهی روانپزشک و آزمون تشخیصی در محدوده سنی ۶ تا ۱۴ سال در بخش‌های آموزشی و توانبخشی پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه به افراد دارای اختلال اتیسمی خدمات آموزشی، شناختی و رفتاری ارائه داده می‌شود، اظهار کرد: این اقدامات منجر به افزایش کنش‌های شناختی فرد می‌شود.

محمدی فلاح با عنوان اینکه برنامه‌ها شامل تلاش در جهت ایجاد بستر مناسب برای حضور فرد دارای اختلال طیف اتیسم در جامعه و فراهم آوردن شرایط زندگی عادی  طبق آموزش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: در این راستا برای آگاه سازی خانواده‌های افراد دارای اختلال اتیسم مربیان مراکز از طریق تهیه بروشور، مقالات، راه‌اندازی سایت اینترنتی و ارتباط با رسانه‌های گروهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه شیوه‌های تقویت حسی حرکتی، گفتار درمانی، کاردرمانی و ورزش درمانی در مراکز افزود: خدمات تکمیلی و ترکیبی نیز مانند بازی، هنر و موسیقی درمانی در مراکز بهزیستی استان البرز انجام می‌شود.

۲ هزار بسته معیشتی بین مدجویان آذربایجان شرقی توزیع شد

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این آیین با تشکر از حمایت های متولیان امر به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شد و در سایه تلاش متولیان و پیگیری هایشان اقدامات ارزشمندی برای مستضعفان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النساء بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می گیرد به طوری که سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده های زندانیان توزیع شد و امسال به تعداد ۲ هزار بسته افزایش یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: ارزش ریالی این بسته ها حدود ۱۰ میلیون ریال و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند و رب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها