یارانه | یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

امشب؛ واریز اولین یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۳ به هر ایرانی| شارژ ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی برای این خانوارها از همین ماه

کد خبر: 1285889

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از نقش های مهمی که دولت ایفا می کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه هایی است که پرداخت می شود.

امشب؛ واریز اولین یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۳ به هر ایرانی| شارژ  ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی برای این خانوارها از همین ماه

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در برخی سایت ها مطلبی تحت عنوان واریز عیدی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به همراه یارانه 300 هزار تومانی در 30 فروردین مطرح شده که باید دید آیا واریز میشود یا خیر.

بر اساس برخی شایعات عیدی پرداخت نشده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در روز 30 فروردین همراه یارانه 300 هزار تومانی یارانه پرداخت می شود.

چند روز قبل خبری مبنی بر پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در روز عید فطر پخش شده بود که واقعیت نداشت.

امسال بودجه قابل نیاز برای پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد فراهم نشد.

بنابراین عیدی در اسفندماه 1402 به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت نشد.

 جزییات پرداخت یارانه‌ معیشتی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از نقش های مهمی که دولت ایفا می کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب بازتوزیع درآمد یا یارانه هایی است که پرداخت می شود.

جزییات پرداخت یارانه‌ معیشتی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

 کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه ها را دنبال می کند، منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده های نفتی به دست می آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می شود. برای کمک هزینه های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می شود در حالیکه سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

 اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می شود. یارانه دارو نیز از جمله دیگر اقلام است که در بودجه امسال ۸۵ همت یارانه دارو اختصاص یافته است.

جزئیات جدید از افزایش قابل توجه یارانه معیشتی و واریزی برخی از دهک ها در سال جدید منتشر شد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، گفت: این کمک معیشت غیر از یارانه‌هاست که به کل جامعه -۹ دهک- تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده ولی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌هاست و رشد مناسبی داشته است.

زارع‌زاده ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شده و ارقام پرداختیِ ماهیانه برای خانواده‌های یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی از تامین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و افزود: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و ما به‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

زارع‌زاده که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم. در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

 یارانه نقدی و معیشتی چقدر افزایش پیدا کرد؟

برای سال 1403 در مجموع بیش از ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگر الکترونیک پیش‌بینی شده است.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

همچنین ۷۴.۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در لایحه بودجه سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در نظر گرفته شده بود که انتقاداتی از سوی سازمان غذا و دارو هم به دنبال داشت. سید حیدر محمدی سال گذشته درباره وضعیت اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ گفته بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد.

چه کسانی از یارانه دارو سود می برند

اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین سقف کل منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده با رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها