خبر خوش سازمان تامین اجتماعی از وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۳| ثبت نام وام بازنشستگان با رقم جدید

کد خبر: 1285969

خبر خوش رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۳ خبرساز شد.

خبر خوش سازمان تامین اجتماعی از وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۳|  ثبت نام وام بازنشستگان با رقم جدید

خبر خوش رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۳ خبرساز شد.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به پروسه پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از تسهیلات وام قرض‌الحسنه استفاده کنند که در نهایت حدود ۲۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، از این تسهیلات استفاده کردند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران افزود: مابقی بازنشستگان نیز به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانستند از تسهیلات وام قرض‌الحسنه در سال گذشته استفاده کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، تصریح کرد: در سال گذشته وام ۲۰ میلیون تومانی توسط بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شد و امسال میزان وام بازنشستگان افزایش می‌یابد.

دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران همچنین به پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: حقوق بازنشستگان نیز بر اساس جدول هر ماه از بیستم آغاز و همچنین افزایش حقوق مستمری بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه آغاز و علاوه بر اینکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر بیشتر می‌شود؟

بازنشستگان کارگری خواستار افزایش مبلغ وام ضروری در سال جدید شدند.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، فقط ۱۲ میلیون تومان بود، این مبلغ در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ رقمی که به گفته یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، پول یک یخچال هم نیست!

او با بیان اینکه «فلسفه وجودی وام ضروری این است که با آن بتوان نیاز‌های ضروری زندگی را در مواقع لازم برآورده کرد» افزود: فرض کنید بازنشسته‌ای که زیر خط فقر درآمد دارد، بخواهد فرزندش را راهی خانه بخت کند؛ این بازنشسته که هیچ سرمایه و اندوخته‌ای ندارد و تمام سال‌های کار کردن پس‌اندازش را در صندوق تامین اجتماعی به امانت گذاشته، هیچ راهی ندارد جز اینکه از همین صندوق وام بگیرد؛ حالا سوال اینجاست که آیا نباید این وام که در مواقع ضروری به ناچار درخواست می‌شود به اندازه‌ای باشد که بازنشسته بتواند با پولِ آن دو قلم لوازم خانگی برای فرزندش تهیه کند؟!

وام بازنشستگان افزایش پیدا کرد

فرجی تاکید کرد: یکی از امکانات نظام تامین اجتماعی در همه جای جهان، پرداخت رفاهیات و تسهیلات بانکی، بدون سود و به مبلغ کافی‌ست؛ اما در ایران، صندوق تامین اجتماعی هیچ نوع امکانات تفریحی و رفاهی که در اختیار بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود نمی‌گذارد، تنها خدمتی که ارائه می‌دهد، همین وام‌های ضروری‌ست که بازنشستگان برای آن ثبت نام می‌کنند، چون چاره دیگری ندارند؛ آیا درست است که مبلغ این وام‌ها، فقط ۲۰ میلیون تومان باشد و بازنشسته نتواند با این وام، یک یخچال بخرد؟!

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، مبلغ وام ضروری مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی بایستی در سال جدید، حداقل سه یا چهار برابر شود چرا که تامین چند قلم کالای اساسی برای زندگی، حداقل به چنین ارقامی نیاز دارد.

این بازنشسته اضافه کرد: امروز اگر یکی از لوازم خانگی در منازل بازنشستگان ایراد پیدا کند و نیاز به تعمیرات داشته باشد، بازنشستگان با مستمری دریافتی نمی‌توانند هزینه این تعمیرات را بپردازند؛ در چنین شرایطی باید از مدیران سازمان تامین اجتماعی پرسید «شما چه خدماتی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود ارائه می‌دهید، چقدر از این بهبود ادعایی، مستمری‌بگیران صندوق نصیب برده‌اند»؛ و باید پاسخ داد، هیچ!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها