محاسبه برق پرمصرف‌ها به قیمت برق تجدیدپذیر | قیمت برق تجدیدپذیر چقدر است؟

کد خبر: 1290567

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: برق مشترکان بسیار پرمصرف با قیمت برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر محاسبه خواهد شد.

محاسبه برق پرمصرف‌ها به قیمت برق تجدیدپذیر | قیمت برق تجدیدپذیر چقدر است؟

به گزارش شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصطفی رجبی مشهدی افزود: حدود ۲.۵ درصد از مشترکان برق در کشور بسیار پرمصرف هستند و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ناچاریم در خصوص این مشترکان از عوامل بازدارنده استفاده کنیم و در واقع برق آنها از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خریداری می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این مشترکان باتوجه‌به در اختیار داشتن فضای بیشتر می‌توانند خودشان سرمایه‌گذار نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشند و برق موردنیاز خود را از این طریق تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امسال وزارت نیرو باهدف پشت سر گذاشتن تابستانی بدون خاموشی همانند دو سال گذشته ۱۸۰ برنامه عملیاتی تدوین و اجرایی کرده است.

این برنامه‌ها هم در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی و هم توسعه خطوط و پست‌های انتقال است.

علاوه بر این وزارت نیرو در بخش مصرف‌کنندگان و باهدف تشویق بیشتر مردم به رعایت مدیریت مصرف اقدام به تعیین جوایز علاوه بر پاداش‌هایی که در تابستان سال گذشته اجرایی کرده بود امسال کرده است.

بر اساس اعلام قبلی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو این جوایز شامل ۸۰ میلیون جایزه است که از خودرو و وسایل الکترونیکی کم‌مصرف تا اینترنت را شامل می‌شود.

براین‌اساس مشترکانی که در برهه زمانی نیمه خرداد تا پایان شهریورماه به طور مستمر مصرف برق خود را مدیریت کنند بر اساس قرعه‌کشی مشمول دریافت یکی از این جوایز خواهند بود.

قیمت برق تجدیدپذیر چقدر است؟

وزارت نیرو باهدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی را ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، با ابلاغ مصوبه نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو، قیمت خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی مشمول طرح حمایت از اقشار کم‌درآمد به‌ازای هر کیلووات‌ساعت ۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

امکان خرید برق نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی احداث شده توسط خیرین مدرسه‌ساز در مدارس و مؤسسات آموزشی با نرخ ۳۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلووات‌ساعت فراهم شده است.

این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه‌های ساخته شده توسط اقشار کم‌درآمد و خیرین مدرسه‌ساز، مشمول اعمال ضرایب کاهشی نرخ خرید (ضریب دوره) در رقم صورت‌حساب نهایی در ابتدای سال‌های هشتم، دوازدهم و شانزدهم نمی‌شوند.

همچنین قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات و کمتر، برای هر کیلووات‌ساعت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

علاوه‌برآن نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس با ظرفیت ۲۰ کیلووات تا یک مگاوات برای هر کیلووات‌ساعت ۲۲ هزار ریال تعیین شده است.

نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها