جدول زمان بندی جدید واریز یارانه ها | واریز 2/200/000 تومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره | آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه نقدی

کد خبر: 1290644

به دنبال واریز یارانه دهک های یک تا سه برای بسیاری این پرسش مطرح است که کالابرگ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یارانه دیگر دهک ها کی واریز میشود

جدول زمان بندی جدید واریز یارانه ها | واریز 2/200/000 تومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره | آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه نقدی

خبرنگار شکیبا بقال زاده: یارانه اردیبهشت ماه زمانش مشخص شده است. به دلیل اینکه سال گذشته تمام شده بود خیلی از افراد نگران قطع شدن یارانه اردیبهشت هستند. یارانه اردیبهشت ماه زمانش آیا تغییر کرده است ؟ تمامی این سوال ها ذهن افراد را مشغول کرده است و در این خبر جواب داده شده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد

۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شد.

دولت از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت

زمان واریز یارانه ها از اسفند ماه سال گذشته تغییر کرد و یارانه نقدی دهک های مختلف در دو تاریخ پرداخت می شود.

دهک های اول تا سوم یارانه خود را در ۲۵ هر ماه دریافت می کنند و دهک های سوم تا نهم یارانه خود را در ۳۰ هر ماه می گیرند.

جدول زمان بندی یارانه را در ادامه مشاهده می کنید:

یارانه نقدی

هنوز خبری از ادامه طرح کالابرگ در اردیبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی، مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرده است که تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید در سطح دولت انجام خواهد شد. وزارت رفاه مدل‌هایی را برای این طرح طراحی کرده و تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای آن اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

دولت در حال برنامه‌ریزی برای حمایت مضاعف از جامعه است. به گفته آقای یحیوی، ممکن است طرح فجرانه مجددا اجرا شود یا مدل جدیدی جایگزین آن شود تا مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

شما می‌توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی “www.sso.my.gov.ir” و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار، از دهک یارانه خود مطلع شوید. همچنین در صورت اعتراض به دهک یارانه خود، می‌توانید در همین سایت اعتراض خود را ثبت کنید تا بررسی شود.

بر اساس این گزارش شما برای استعلام موجودی کالابرگ کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید. در ادامه برای شما صفحه‌ای با ۳ گزینه باز خواهد شد، در این قسمت گزینه ۲ یا همان موجودی یارانه سرپرست را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدید کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه نقدی

بر طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارائه کنند.

۱. آدرس hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و گزینه «ورود به سامانه حمایت» را انتخاب کنید.

( توجه داشته باشید خدمات این سامانه برای سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، در صورت نیاز به اصلاح ساختار خانوار از طریق دستورالعمل های سازمان هدفمندی و پلیس +۱۰ اقدام فرمایید.)

۲. در قسمت دوم وارد بخش احراز هویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شوید، گزینه کاربر حقیقی را انتخاب کرده، سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد نمایید و پس درج کد امنیتی بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

در صورتی که برای اولین بار به نسخه جدید سامانه مراجعه کرده اید، لازم است مراحل ثبت نام را طی کنید.

۳. در این بخش شما وارد پروفایل کاربری خود در سامانه حمایت شده اید و می توانید دهک رفاهی خانوار خود و وضعیت یارانه را مشاهده نمایید.

. در صورت تمایل به ثبت درخواست بازبینی دهک خانوار، بر روی دکمه درخواست بررسی کلیک کنید و مراحل ذیل را دنبال کنید.

پس از تایید موافق نامه، فرایند ثبت درخواست برای شما آغاز می شود.

مرحله دوم : بررسی ساختار خانوار

( توجه: مرجع اطلاعات خانوار سازمان هدفمندی یارانه است، در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات اعضای خانوار خود، می بایست به همراه مدرک مورد نیاز که توسط سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده و در وبگاه آن سازمان موجود است به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایر دستگاه های معرفی شده توسط آن سازمان معرفی نمایید. در صورت انجام فرایند فوق، اطلاعات خانوار در دوره دهک بندی بعدی بروزرسانی خواهد شد)

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها