هدیه بزرگ رییسی به سهام عدالتی ها |واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | واریز یکجا سود سه مرحله برای وراث سهام عدالتی

کد خبر: 1291359

سود مرحله سوم سهام عدالت طی خرداد ماه به حساب خانوارهای مشمول سهام عدالت واریز خواهد شد.

هدیه بزرگ رییسی به سهام عدالتی ها |واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | واریز یکجا سود سه مرحله برای وراث سهام عدالتی

 دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند. براین اساس، احتمالا سود مرحله سوم سهام عدالت طی خرداد ماه سال جاری به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

وی از سهامداران عدالت خواست از فروش سهام خودداری کنند چرا که ضمن تعلق گرفتن سود سالانه، متناسب با تورم در جامعه دارایی افزایش می‌یابد.

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

 سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود./باشگاه خبرنگاران جوان

 خبر مهم برای وراث متوفیان دارنده سهام عدالت | وضعیت مشخص شد

معاون اقتصادی دادستان کل کشور درخصوص آخرین وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت توضیحاتی ارائه داد.

پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور درخصوص آخرین وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت، گفت: به دنبال پیگیری و دستور دادستان کل کشور در زمینه تعیین تکلیف وضعیت وراث متوفیان دارای سهام عدالت از جمله سود تخصیصی به این گروه و نیز تعیین تکلیف بدره (سبد) سهام ایشان، با همکاری مرکز فن آوری قوه قضاییه، شرکت سپرده گذاری مرکزی و با نظارت معاونت حقوقی سازمان بورس اوراق بهادار، موضوعی که مدت‌ها مغفول و معوق باقیمانده بود به نتیجه لازم رسید.

وی اظهار کرد: به نحوی که در مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شده و الباقی باید وضعیت مالیاتی سهام آنها مطابق مصوبات سال ۱۳۹۹ شورای عالی بورس روشن شود و نیز گروهی از وراث دارنده سهام عدالت که به سامانه‌های مربوطه برای ثبت نام مراجعه نداشته‌اند با هماهنگی‌های صورت گرفته، در صورت رفع مشکل این افراد و نیز مراجعه و ثبت نام سیستمی آن دسته از وراث متوفیان دارنده سهام عدالت که تاکنون اقدامی برای ثبت نام در سامانه‌های مربوطه در این زمینه نداشته اند، به سرانجام خواهد رسید.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور ادامه داد: وراث متوفیان دارنده سهام عدالت که ثبت نامی از این بابت تا به حال نداشته‌اند می‌توانند از طریق آدرس csdiran.ir (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

معاون اقتصادی دادستان کل کشور توضیحاتی را درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت، ارائه کرد.

سهام عدالت متوفیان تکلیفش مشخص شده است و با توجه به آن وراث میتوانند اقدام به دریافت آن کنند . سهام عدالت متوفیان در سال گذشته در شرف پرداخت قرار گرفت.

توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت

آخرین وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت، گفت: به دنبال پیگیری و دستور دادستان کل کشور در زمینه تعیین تکلیف وضعیت وراث متوفیان دارای سهام عدالت از جمله سود تخصیصی به این گروه و نیز تعیین تکلیف بدره (سبد) سهام ایشان، با همکاری مرکز فن آوری قوه قضاییه، شرکت سپرده گذاری مرکزی و با نظارت معاونت حقوقی سازمان بورس اوراق بهادار، موضوعی که مدت‌ها مغفول و معوق باقیمانده بود به نتیجه لازم رسید.

وی اظهار کرد: به نحوی که در مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی دارنده آن تعیین تکلیف شده و الباقی باید وضعیت مالیاتی سهام آنها مطابق مصوبات سال ۱۳۹۹ شورای عالی بورس روشن شود و نیز گروهی از وراث دارنده سهام عدالت که به سامانه‌های مربوطه برای ثبت نام مراجعه نداشته‌اند با هماهنگی‌های صورت گرفته، در صورت رفع مشکل این افراد و نیز مراجعه و ثبت نام سیستمی آن دسته از وراث متوفیان دارنده سهام عدالت که تاکنون اقدامی برای ثبت نام در سامانه‌های مربوطه در این زمینه نداشته اند، به سرانجام خواهد رسید.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور ادامه داد: وراث متوفیان دارنده سهام عدالت که ثبت نامی از این بابت تا به حال نداشته‌اند می‌توانند از طریق آدرس csdiran.ir (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند./ایسنا

سهام عدالت متوفیان

وراث سود سهام عدالت متوفیان را در چه صورت یکجا می‌توانند دریافت کنند؟

او در نهایت اظهار کرد: تا پرداخت مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت هر فردی که انحصار وراثت متوفی خود را انجام دهد و فرآیند انتقال سهام را طی کند، می‌تواند به صورت یکجا و کامل سودها را دریافت کند.

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس مجید عشقی در رابطه با زمان آن پیش از این در رسانه ملی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

گفتنی است، بنابر آمار اعلامی بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که وراث آنها می‌توانند فرآیند انتقال سهام عدالت را انجام دهند./خبر آنلاین

زمان واریز سهام عدالت

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد./دنیای اقتصاد

سهام عدالت و خصوصی سازی

تا پیش از اجرای طرح سهام عدالت خصوصیسازی بسیار کند پیش میرفت و آمار‌ها نشان میدهد که نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی تا آن زمان واگذار شده بود، ولی ارزش سهام عدالت در همان مرحله اول دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود. در همان سال ۱۳۸۵ بعد از تفسیر تاز‌های که از اصل ۴۴ قانون اساسی شد، دولت اجازه یافت تا ۸۰ درصد سهام کارخانجات، بنگاه‌های بزرگ دولتی را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند که تا آن زمان بنابر قانون اساسی باید در اختیار دولت میبود.

با تفسیری که از اصل ۴۴ صورت گرفت دولت اجازه یافت تا سهام شرکت‌های بزرگ نظیر خودروسازیها، فولاد، معادن، بیمه، بانک، هواپیمایی، کشتیرانی، نیروگاهها، مخابرات و نفت گاز را واگذار کند. با این مجوز تازه، واگذاری‌ها شرکت‌های دولتی سرعت گرفت هر چند کارشناسان اقتصادی میگویند در این مدت بخش عمد‌های از شرکت‌ها به سازمان‌ها و نهاد‌های شبه دولتی و «خصولتی» واگذار شدهاست و سهم واگذار شده به بخش خصوصی ناچیز بودهاست.

آمار نشان میدهد که تا پایان دولت محمود احمدینژاد نزدیک به ۱۰ درصد سهام شرکت‌های دولتی به شبه دولتی‌ها واگذار شده. آمار نشان میدهد که بیشتر از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در پانزده سال گذشته واگذار شد که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان این سهام مربوط به سهام عدالت بود./تابناک

عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد.

وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اظهار کرد: مطابق انتظار و برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت برای عمل کردن شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای واریز به حساب سهامداران، بخش زیادی از این سود به حساب سهام‌داران واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکتی که باید سود سرمایه خود را به‌موقع به حساب سهامداران واریز می‌کردند، از دریافت سود در این مرحله جا ماندند.

وی توضیح داد: اگر برای واریز سود پایان سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران، منتظر این دو شرکت می‌ماندیم، شاید توزیع سود انجام نمی‌شد.

توکلی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور است و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد./دنیای اقتصاد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها