منتظر واریزی بزرگ دولت در خرداد باشید| مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

کد خبر: 1290751

مشمولان سهام عدالت که تاکنون به دلایل مختلف سود سهام سال‌ ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده‌اند، در خرداد ماه منتظر واریز این سود از سوی دولت باشند.

منتظر واریزی بزرگ دولت در خرداد باشید|  مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

 با مشخص شدن زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود.

بنا بر اعلام مسئولان سازمان بورس، سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ و سود سهام عدالت وراث که به دلایل مختلفی در اسفندماه موفق به دریافت سود سهام عدالت مربوط به فرد متوفی خانواده خود نشدند، خرداد ماه سال جاری به حساب جاماندگان واریز خواهد شد اما هنوز روز مشخص و دقیق آن اعلام نشده است.

ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در گفت‌وگویی عنوان کرد: مجامع شرکت‌ها همواره تاکید بر پرداخت سود در زمان و موعد مقرر دارند؛ ولی برخی از شرکت‌ها از کارفرماهای خود طلبکارند و نتوانستند مطالبات خود را دریافت کنند؛ لذا روزانه و مستمر با کارفرماها ارتباط داریم تا بدهی وصول و سود سهام پرداخت شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس نیز درباره واریز سود سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم.

حال باید منتظر ماند تا بنا به گفته عشقی، زمان دقیق این واریزی توسط شورای عالی بورس مشخص شود. لازم به ذکر است برای دریافت این واریزی که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ دوم سال گذشته است، نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.

مبلغ سود سهام عدالت در خرداد ماه چقدر است؟

اگر چه تاکنون درباره میزان سودی که سهامداران در این مرحله دریافت می‌کنند هنوز خبری منتشر نشده اما به نظر می‌رسد طبق روال واریزی‌ها در مرحله دوم که اسفندماه ۱۴۰۲ صورت گرفت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد./ اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها