تحریف گزارش صندوق پول درباره ایران/سند

کد خبر: 326484

رسانه‌های آمریکایی با تحریف گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران، مدعی شده‌اند در این گزارش بر این که تحریم‌ها ایران را به پای مذاکره آورده، صحه گذاشته شده است.

تحریف گزارش صندوق پول درباره ایران/سند
تسنیم: رسانه‌های آمریکایی با تحریف گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران، مدعی شده‌اند در این گزارش بر این که تحریم‌ها ایران را به پای مذاکره آورده، صحه گذاشته شده است. این اقدام رسانه‌های آمریکایی در ادامه رویکردی است که آنها در چند ماه اخیر به راه انداخته‌اند مبنی بر این که ایران به طور سرسختانه به دنبال ساخت بمب هسته‌ای بود اما به خاطر فشار تحریم‌ها مجبور به صلح شده است. اما حقیقت آن است که در موضوع هسته‌ای، این آمریکا است که در سال‌های اخیر با کارشکنی مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات شده است.
با این حال، رسانه‌های آمریکایی با تحریف گزارش صندوق بین‌المللی پول تلاش کردند از آن نمدی برای کلاه خود ببافند. به عنوان مثال، روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده که طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران از تحریم‌ها به شدت آسیب دیده است. این در حالی است که گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول در ادامه گزارش قبلی این نهاد از اقتصاد ایران در سال 2011 بود. در آن گزارش نیز صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده بود که اقتصاد ایران از تحریم‌ها لطمه خواهد خورد اما دوباره به رشد و رونق باز خواهد گشت. گزارش سال 2011 صندوق زمانی منتشر شد که اساسا نه خبری از توافق ژنو بود و نه حتی تصور حصول توافق نیز مطرح بود، اما در محتوای آن همان مطالبی درباره اقتصاد ایران ذکر شده بود که با تغییرات و جزئیات بیشتری در گزارش جدید به آنها اشاره شده است. محتوای گزارش سال 2011 صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران طوری بود که صدای مخالفان ایران را در آورد که چرا در آن به اثربخشی تحریم‌ها وزن مدنظر آنها داده نشده است. اگر رشد اقتصادی ایران در سال‌های اخیر را با رشد آمریکا مقایسه کنیم، شاهد عملکرد موفق‌تر ایران در دوره‌ای هستیم که رسانه‌های غربی مدعی‌اند اقتصاد ایران به شدت از تحریم‌ها لطمه دیده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها