حضوربخش غیردولتی درتدوین برنامه ششم

کد خبر: 367000

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد: اتاق اصناف در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری مغفول مانده و عالی‌ترین چارچوبی که برای بخش غیر دولتی قائل شده‌ایم حضور و ارائه نظر آن‌ها در تدوین برنامه ششم است.

ایسنا: محمدباقر نوبخت در نخستین اجلاسیه دوره ششم پارلمان اصناف ایران با تاکید بر این‌که یکپارچگی بخش خصوصی و اصناف زمینه را برای مذاکره ایجاد کرده و می تواند از حقوق تک تک افراد دفاع کند گفت: اتاق اصناف در بخش توزیع و عرضه می‌تواند به عنوان یک NGO عمل کرده و تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

وی با بیان این‌که با توجه به تاثیرگذاری بخش خصوصی 80 درصد تولید ناخالص داخلی در ایران در بخش دولتی انجام می‌شود گفت: با واسپاری و نقش دادن به بخش خصوصی می توان از بخش خصوصی به درستی استفاده کرده و دولت باید در جایگاه نظارت و سیاست‌گذاری قرار گیرد.

نوبخت با تاکید بر این‌که اصناف در بخش غیر دولتی بار مالی بر دولت ندارند اظهار کرد: نوع نگاه ما ترکیب مناسب بازار و دولت است که دولت در این زمینه در جایگاه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌که بزرگترین بار پیشرفت را بخش غیر دولتی می‌تواند انجام دهد گفت: از اصناف دعوت می‌شود در راستای تدوین و برنامه ریزی برنامه ششم همکاری‌های لازم را داشته باشند و انتظارات اصناف به عنوان بخش مدنی غیر دولتی که می تواند با تجربه قبلی خود آثار تصمیمات را به بخش دولتی گوشزد کند دیده خواهد شد.

وی گفت: رابطه بخش خصوصی و دولت یکی از موضوعات محوری و اساسی نظام‌های اقتصادی است و باید تعادل عرضه و تقاضا و توزیع و تولید برقرار شود و مشخص نیست که برنامه‌هایی که در کشورهای دیگر اجرا می‌شود بتواند در ایران نیز جوابگو باشد و هر الگویی به نوع آن کشور بستگی دارد.

نوبخت با تاکید بر این‌که سخنان دولت کلیشه نبوده بلکه به آن‌ها اعتقاد دارد گفت: سیستم مدرن در دنیا به این شکل است که کالا در شبکه زنجیره‌ای توزیع وارد می‌شود زیرا رقابت بین شبکه تولید و توزیع به نفع مصرف کننده است و در کنار آن شبکه توزیع می‌تواند با توجه به قیمت و کیفیت شبکه تولید را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در عین حال تاکید کرد: نباید نگاه تنگ نظرانه وجود داشته باشد و کارها باید توسط بخش خصوصی و البته با نظارت دولت انجام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها