خانه حیاط‌دار، دری به روی بهشت

کد خبر: 745830

خانه حیاط دار با حوض و تابی وسط حیاط و سه یا چهار اتاق. این آخرین تصویری است که از زندگی خارج از آپارتمان در ذهن ما باقی مانده.

خانه حیاط‌دار، دری به روی بهشت

سرویس اقتصادی فردا: خانه حیاط دار با حوض و تابی وسط حیاط و سه یا چهار اتاق. این آخرین تصویری است که از زندگی خارج از آپارتمان در ذهن ما باقی مانده.

تصویری که بیشتر با کمک تلویزیون و در نهایت عکس خانه­های پدر/مادربزرگ­هایمان جلوی چشم­ها زنده نگه داشتیم؛ اما با وجود تعداد کم این خانه‌­ها، آنها هنوز در تهران نفس می­‌کشند. هرچند به سختی و کم اما محلات قدیمی هستند که این خانه­‌ها را انقدر محکم در آغوش‌شان گرفته­اند تا مبادا روزی به قوطی کبریت‌­های انباشته روی همدیگر یک واحد آپارتمانی تبدیل شوند. محلاتی مثل خیابان پیروزی اگرچه گاهی در مبارزه با آپارتمان نشینی شکست خورده‌­اند اما دیگر حاضر نیستند به هر قیمتی این خانه­‌ها را، هرچند قدیمی و کهنه‌­ساز، از دست بدهند.

برای خرید خانه در خیابان پیروزی باید روی متراژ بالای 100 متر حساب کنید.

جست و جو در سایت دیوار نشان می­دهد که برای خانه حیاط دار زیر این متراژ گزینه زیادی در پیروزی پیدا نمی­شود . در عوض معدود نمونه­هایی که زیر این متراژ به فروش گذاشته­اند رقم­های بسیار مناسبی دارند. برای مثال یک مورد پیشنهادی خرید خانه در پیروزی ، خانه­‌ای 83 متری و دوخواب است. این مورد بازسازی شده، حیاط کوچک و پارکینگی به اندازه جا دادن یک موتور دارد. قیمت آن نیز 300 میلیون تومان است.

محلات اندکی در شهر تهران پیدا می­شوند که بتوان این خانه­های حیاط دار را در آن پیدا کرد. حالا اگر حوض و تاب هم نداشت اشکالی ندارد. مهم این است که باغچه­ای داشته­باشد که به آن آب دهیم، سقف پارکینگش با درخت مو پوشانده شده­ باشد، تابستان­ها شاتوت از آن بچینیم و پاییز خرمالو. یکی از ویژگی­های مشترک این خانه‌­ها این است که بیشتر آنها قدیمی­‌ساز هستند. برای همین اگر موردی پیدا کردید که تازه ساخته شده بود دیگر مِن مِن نکنید و بروید پای قرارداد.

مورد بازسازی شده نیز برای خرید خانه در پیروزی می­‌تواند حکم موفقیت شما را داشته باشد. یک خانه بازسازی شده 126 متری را در این خیابان با 700 میلیون تومان به نام خود می­زنید.

به گزارش ویرلن؛ ملک دیگری با همین متراژ در نبرد شمالی 720 میلیون تومان است. اگر بودجه تان از این رقم­ها هم بیشتر است پس به شما نوید خانه­ای بالای 200 متر با پنج یا بیشتر از پنج اتاق را می­دهیم. خانه ویلایی 210 متری در بلوار ابوذر یک میلیارد و صد میلیون تومان ارزش دارد. ملک دیگر 250 متری در خیابان قیام هم 600 میلیون بیشتر از آن قیمت گذاری شده­است.

با وجود این پیشنهادها ممکن است بخواهید خانه­‌ای کلنگی بخرید و خودتان آن را با سلیقه خودتان دوباره از نو بسازید. برای این هدف به شما بگویم که یک خانه کلنگی و قدیمی در پیروزی 158 متری 920 میلیون تومان است و احتمالا گزینه‌­های دیگری که بتوانید اینجا پیدا کنید نیز در همین رنج قیمتی قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها