روایت یک مسئول از قاچاق گوشت به کشورهای عربی

کد خبر: 782438

دام سبک در کمتر از ۶ ماه به بار می‌آید و اگر برای سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی شود تا دامداران سنتی شوند، حتما سود خوبی به سرمایه‌گذار خواهد داد.

روایت یک مسئول از قاچاق گوشت به کشورهای عربی

سرویس اقتصادی فردا: علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در بخشی از گفتگوی خود با آسمان آبی گفت: متأسفانه با صنعتی‌شدن، قیمت تمام‌شده افزایش یافت. تا پیش از صنعتی‌شدن کشتارگاه‌ها، تهران ۳۶ کشتارگاه داشت، اما این تعداد اکنون به ۱۱ کشتارگاه رسیده است. کشتارگاه‌ها برای تأمین هزینه‌های خود و پرداخت وام برای صنعتی‌شدن قیمت ذبح را افزایش داده‌اند؛ البته عمده دلیل اصلی گرانی دام سفید کمبود آن است و به همین دلیل به فکر واردات گوشت از سایر کشور‌ها از جمله استرالیا و آسیای میانه شدیم که خروجی واردات روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن است؛ البته در دو هفته اخیر به دلیل برخی مشکلات ازجمله شرایط بد آب و هوایی، واردات با تأخیر مواجه شده است، ولی در مجموع می‌گویم که اگر این تعداد واردات نبود، تردیدی نکنید که قیمت گوشت گوسفندی به ۶۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یافت.

دام سبک در کمتر از ۶ ماه به بار می‌آید و اگر برای سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی شود تا دامداران سنتی شوند، حتما سود خوبی به سرمایه‌گذار خواهد داد، زیرا این نوع دام کمتر ضررده است، چون بیماری‌های کمتری نسبت به گوساله دارد. آن‌چه امروز دام سبک را با تورم مواجه کرده است، کمبود آن است. نکته مهم دیگر که در افزایش این کمبود‌ها مؤثر بوده قاچاق دام سبک ایران است که در کشور‌های عربی طرفداران زیادی دارد و این دام قاچاق می‌شود، حتی در زمان‌هایی شاهد صادرات آن نیز هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها