واردات مشروط کالا‌های لوکس

کد خبر: 911227

امکان انتقال کالا‌های مشمول اولویت گروه چهارم (کالا‌های لوکس و غیر ضروری) که پیش از این و قبل از ممنوعیت، مجوز ثبت‌سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

واردات مشروط کالا‌های لوکس

خبرگزاری مهر: با بخشنامه جدیدی که گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرده است، امکان انتقال کالا‌های مشمول اولویت گروه چهارم (کالا‌های لوکس و غیر ضروری) که پیش از این و قبل از ممنوعیت، مجوز ثبت‌سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

این کالا‌ها در فهرست ۱۳۳۹ قلم کالای گروه چهارمی قرار دارند که پیش از این بخشنامه‌ای مبنی بر عدم پذیرش ثبت سفارشات گروه چهارم کالایی و عدم انتقال این گروه کالا‌ها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرکات داخلی ابلاغ شده بود.

با بخشنامه جدید امکان انتقال کالا‌های مشمول اولویت گروه چهارم که پیش از این و قبل از ممنوعیت مجوز، ثبت‌سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

این بخشنامه در راستای اجرای سیاست‌های جدید دولت و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل گمرک ایران مبنی بر انجام اقدامات اورژانسی برای کاهش رسوب کالا در بنادر صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ بر اساس تقسیم‌بندی اولیه صورت گرفته از کالا‌های وارداتی، چهار گروه کالایی تفکیک شده است که گروه اول مربوط به کالا‌های اساسی، گروه دوم مربوط به کالا‌های واسطه‌ای، گروه سوم کالا‌های مصرفی و در نهایت گروه چهارم شامل کالا‌های لوکس و غیرضروری می‌شود که در شرایط کنونی تخصیص ارزی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

واردات مشروط کالا‌های لوکس

واردات مشروط کالا‌های لوکس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها