جیب فرابورس با پول کارمزد معاملات پًر شد

کد خبر: 917614

فرابورس در پایان دوره عملکرد ۱۰ ماهه امسال خود توانسته ۳۰ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان درآمد از کارمزد معاملات شناسایی کند که نسبت به کل درآمد این محل در سال مالی قبل از افزایش ۵۰ درصدی حکایت دارد

جیب فرابورس با پول کارمزد معاملات پًر شد

خبرگزاری فارس: فرابورس ایران در پایان عملکرد ۳۰ روزه دی ماه امسال از محل درآمد حق درج و پذیرش، کارمزد معاملات و دریافت حق عضویت و دسترسی کارگزاران به سامانه معاملات به درآمدی شش میلیارد و ۴۶۱ میلیون و یکصد هزار تومان دست یافته که منجر به رشد ۱۳ درصدی کل درآمد‌های شناسایی شده از محل‌های مذکور در پایان پاییز سال جاری شده است.

به این ترتیب مجموع درآمد عملیاتی شناسایی شده فرابورس از اول سال جاری تا پایان دوره مالی منتهی به پایان دی ماه امسال بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده که ۴۰ درصد فراتر از کل درآمد عملیاتی شناسایی شده در سال مالی قبل است.

مجموع درامد‌های عملیاتی شناسایی شده این شرکت در پایان دوره عملکردی ۱۲ ماهه سال مالی قبل به ۳۹ میلیارد و ۵۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده بود.

بر اساس این گزارش، فرابورس در پایان دوره عملکرد ۱۰ ماهه امسال خود توانسته درآمدی ۳۰ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومانی از محل کارمزد معاملات شناسایی کند که نسبت به کل درآمد این محل در سال مالی قبل از افزایش ۵۰ درصدی حکایت دارد.

درآمد حاصل از کارمزد معاملات برای فرابورس در دی ماه سال جاری معادل سه میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

از محل حق درج و پذیرش شرکت‌ها در تابلوی معاملات فرابورس نیز این شرکت طی عملکرد ۱۰ ماهه منتهی به پایان دی ماه سال جاری درآمدی ۱۰ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است. کل درآمد کسب شده برای فرابورس از این محل در ۳۰ روزه دی ماه امسال معادل یک میلیارد و ۹۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

فرابورس از محل دریافت حق عضویت و دسترسی کارگزاران به سامانه معاملات خود نیز در ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۹۷ به درآمدی ۱۴ میلیارد و ۶۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دست یافته است که نسبت به کل درمد‌های حاصل از این محل در سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی روبرو است.

در دی ماه امسال فرابورس ایران از کارگزار‌های فعال دارای مجوز فعالیت در این بازار مبلغ یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان حق عضویت و دسترسی به سامانه را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، درآمد شناسایی شده فرابورس تا پایان دی ماه سال جاری در حالی است که این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده خود تا پایان عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ توانسته با رشد ۱۴ درصدی درآمد‌های غیر عملیاتی نسبت به دوره مشابه، به رقمی بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دست یابد.

از این رقم معادل ۷ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان سود سپرده بانکی و مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان سود مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در سال گذشته، فرابورس تمرکز سرمایه گذاری‌های غیر عملیاتی خود از محل سود سپرده‌های بانکی را به صندوق‌های سرمایه گذاری تغییر داده است. بر همین اساس با وجود کاهش ۳۵ درصدی سود سپرده‌های نزد بانک‌ها در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال، اما سود مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای فرابورس به افزایش ۴۷۳ درصدی درآمد‌ها از این محل تا پایان عملکرد سه ماهه سوم امسال انجامیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها