نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

کد خبر: 957262

برای نصب دوربین مدار بسته در هر مکانی باید نکاتی را در نظر بگیرید که در پیاده سازی هرچه بهتر سیستم امنیتی به شما کمک می کند. مهمترین و اولین نکته در انتخاب نوع دوربین مداربسته می باشد که باید با کارشناسان مراکز فروش دوربین مداربسته مشورت کرد و اطلاعات لازم را کسب کرد.

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

نکات مهم قبل از خرید دوربین مداربسته

در صورتی که قصد نصب دوربین مدار بسته در منزل و یا محل کار خود را دارید، باید دوربین هایی متناسب با محل نصب دوربین مداربسته تهیه کنید. قبل از هر چیز با کارشناسان فروش دوربین مداربسته مشورت کرده و شرایط خود و محل اجرای پروژه را شرح دهید تا به شما در امر انتخاب دوربین مناسب کمک کنند.

قبل از خرید دوربین مدار بسته و تجهیزات لازم برای پیاده سازی سیستم های امنیتی و نظارتی لازم است که یک سری نکات را مدنظر داشته باشید.

باید بدانید که وظیفه دوربین مدار بسته در یک سیستم حفاظتی چیست؟ وظیفه دوربین، ضبط تصاویر محیط و ارسال آن به مرکز مانیتورینگ برای مشاهده و ذخیره تصاویر می باشد. یعنی در مواردی که مکان مورد نظر مورد سرقت واقع شد، دوربین می تواند قبل از وقوع سرقت با ارسال تصاویر از ورود سارق به محل خبر دهد و یا اینکه بعد از وقوع حادثه از طریق تصاویر ذخیره شده آن به اطلاعات مفید دست پیدا کرد.

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

باید برای نصب دوربین مدار بسته هزینه کرد

برای خرید دوربین و تجهیزات سیستم امنیتی نباید خساست به خرج داد. اگر قصد دارید با نصب دوربین مدار بسته در یک مکان، در جهت نظارت یا حفاظت از آن گام بردارید، بهتر است کمی هزینه کنید تا یک سیستم مناسب پیاده سازی کنید. زیرا پیاده سازی یک سیستم ناقص و یا بی کیفیت هیچ کمکی به شما نمی کند. همچنین وقتی برای نصب دوربین مداربسته با کارشناسان سیستم امنیتی مشورت می کنید، حتما شرایط محل موردنظر را به طور کامل شرح دهید و سعی نکنید از تعداد دوربین های پیشنهادی توسط کارشناس یا نصاب کم کنید. این کار باعث می شود پوشش کاملی روی محیط نداشته باشید و سیستم امنیتی عملا بی فایده باشد.

اطلاعات کامل و درست از دوربین های مداربسته کسب کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم تصور می کنند دوربین های بی سیم با توجه به نامشان دیگر نیازی به سیم کشی ندارند. در صورتی که این باور اشتباه است و برای تامین برق مورد نیاز دوربین باید کابل کشی صورت گیرد.

قبل از نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته باید قوانین استفاده از آنها را یاد بگیرید. در صورتی که نصب دوربین مدار بسته باعث شود به حریم خصوصی کسی تجاوز شود می تواند باعث دردسرهای قانونی برای صاحب این سیستم شود.

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

برای انتخاب دوربین مدار بسته چه نکاتی باید رعایت شود؟

اولین مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که چه فضاهایی نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارد تا بر اساس آن نوع دوربین را انتخاب کرد.

مثلا دوربین مداربسته دام بیشتر برای نصب روی سقف و استفاده در فضاهای بسته که سقف آن کوتاه است کاربرد دارد. این دوربین ها ممکن است که خاصیت ضد آب نداشته باشند، پس به این نکته نیز باید توجه کرد.

لنز دوربین هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. مواردی که در انتخاب لنز تاثیر دارند کیفیت، عمق دید و زاویه دید لنز هستند.

لنزها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

لنز ثابت: این لنز در قیاس با بقیه لنزها ساده تر می باشد. لنز ثابت قابلیت فوکوس دارد و به طور معمول دارای تعداد کمتر از 4 عدسی می باشد. عملکرد آن به این شکل است که نوری که از محیط دریافت کرده را با یک زاویه ثابت روی چیپ تصویر ارسال می‌کند.

لنز Varifocal (زاویه کانونی متغیر): این لنز کمی پیشرفته تر است و قابلیت این را دارد که در آن زاویه کانونی تغییر کند و فوکوس نیز تنظیم شود. همین قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که زاویه دید دوربین را تغییر دهد. در این لنز دو اهرم تعبیه شده که یکی جهت تغییر دادن فاصله کانونی و دیگری جهت تنظیم شفافیت تصویر می باشد.

لنز موتودار: لنز موتوردار نیز قابلیت های لنز وریفوکال را دارد ولی موتوری که در این لنز وجود دارد وظیفه تغییر فاصله کانونی را انجام می دهد.

قابلیت دید در شب از موارد مهمی است که در انتخاب دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود. دوربین هایی که در تاریکی تصاویر را ضبط می کنند باید این قابلیت را داشته باشند.

در برخی از فضاها امکان وارد شدن ضربه به دوربین وجود دارد. در این فضاها باید از دوربین های ضد ضربه استفاده کرد. اما این دوربین ها در برابر برخورد گلوله مقاوم نیستند و برای حفظ دوربین در برابر برخورد گلوله باید از پوشش هایی استفاده کرد که proof bullet نام دارد.

همچنین برای بعضی از محیط ها جهت نصب دوربین مدار بسته فضای باز نیاز است که دوربین مدار بسته دارای خاصیت ضد آب باشد. دوربین هایی که ضد آب هستند در برابر برف و باران و گرد و غبار مقاوم هستند و همین امر باعث عمر طولانی تر آنها می شود.

برای تهیه دوربین حتما از مراکز فروش دوربین مدار بسته معتبر خرید کنید تا لوازمی که خریداری می کنید دارای گارانتی باشند که در صورت بروز مشکل یا عیب در تجهیزات، بتوانید مشکل را راحت برطرف کنید.

مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید و یا به وبسایت شرکت به آدرس www.PartVisionCCTV.com مراجعه نمایید.

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها