ایران موفق به تولید یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان شد

کد خبر: 649228

ایران موفق به ساخت یکی از مدرن‌ترین تانک‌های جهان شده است.

روزنامه کیهان: ایران موفق به ساخت یکی از مدرن‌ترین تانک‌های جهان شده است.

روزنامه ایتالیایی ایل جورناله گزارش داد: ایران از تولید تانکی به نام کرار که بی‌تردید یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان است، پرده برداشت. تانک کرار ساخت ایران می‌تواند مدل بروز شده تانک - Shilden72T باشد.

ایل جورناله با اشاره به اینکه کارایی این تانک پیشرفته‌ ایرانی، برابر با یک تانک تی 90 روسی است، نوشت: تانک کرار می‌تواند از نظر قدرت، تحرک و بقا در میدان نبرد با پیشرفته‌ترین تانک‌‌های جهان رقابت کند. این تانک مجهز به یک سیستم نشانه‌گیری الکترونوری، مسافت‌سنج لیزری و با قابلیت درگیری با دشمن در هر‌گونه شرایط جوی و تحرکی است.

کرار می‌تواند موشک ضد‌تانک با هدایت لیزری شلیک کند و در برابر حملات الکترونیکی مصون بماند. این تانک مجهز به سیستم رهگیری و ارتباطی بسیار پیشرفته است. بدنه این تانک توان مقاومت در برابر انواع مهمات ضدتانک را دارد، کل سیستم آن دوزیستی است. این تانک بی‌تردید یکی از مدرن‌ترین تانک‌های جهان است.

ایل جورناله نوشت: یک سال پیش نیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از تانک جدید «تیام» رونمایی کردند که نوع بهینه یافته سبلان بود. این تانک مجهز به یک توپ 105 میلیمتری بوده و بدنه آن یک «M47M» است که از دهه 70 در ایران تولید می‌شود. این تانک نیز مجهز به یک سیستم کنترل پرتاب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها