چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟

کد خبر: 1179806

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟

در واقع تریدر ارز دیجیتال، معامله ‌گری است که بر روی ارز های دیجیتال، خرید و فروش میشود. ترید با سرمایه گذاری تفاوت دارد. به عبارتی، در سرمایه گذاری، شخص به مدت طولانی صاحب دارایی می‌باشد. درحالی که در ترید، شخص برای کوتاه مدت و به صورت نوسانی، دارایی را تحت مالکیت خود می‌بیند.

همواره افراد زیادی به شغل تریدر ارز دیجیتال روی آورده اند. این افراد با تفکر اینکه می‌توانند از پول خود کار کشیده و سود بدست بیاورند، وارد این شغل دیجیتالی شده اند. البته که امروزه دنیای ارزهای دیجیتالی بسیار رشد کرده و ابعاد مختلفی از آن پیش روی ما قرار دارد. لازمه ‌ی هر شغلی، آموزش و خبره شدن در آن می‌باشد. به عنوان مثال یک مهندس ساختمان هیچ وقت نمی‌تواند در برنامه نویسی موفق شود. بنابراین باید در هر کاری، آموزش لازم را دید.

در بازار ارزهای دیجیتال باید بصورت تخصصی و از منبع موثق اطلاعات کسب کنید یک تریدر ارز دیجیتال، باید زمان زیادی را صرف آموزش، مشاهده‌ی اخبار، غلبه بر احساسات و تصمیم های راه گشا باشد. به طور کلی، یک تریدر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد.

 

از راه هایی که می توان در ارز دیجیتال موفق شد و تبدیل به یک تریدرارز دیجیتال شد، تهیه و آموزش دوره های ارز دیجیتال می باشد. بهترین دوره ارز دیجیتال شامل مواردی چون:

تحلیل فاندامنتال

تحلیل تکنیکال

مدیریت سرمایه

روانشناسی معامله گری

برای تبدیل شدن به یک تریدر ارز دیجیتال موفق، لازم است در خود ویژگی های زیادی را پرورش دهیم. شاید برخی از ویژگی ها مقداری عجیب باشند اما به طرز فوق العاده‌ای مهم و حیاتی می‌باشند. به عنوان مثال، شخص تریدر نباید معامله گری را قمار اشتباه بگیرد. در صورت ارتکاب به چنین کاری، شخص به سرعت پول های خود را از دست می‌دهد.

افرادی که ترید را با قمار اشتباه می‌گیرند، با هدف کسب سود و پر کردن جیب خود راهی بازار  ارز دیجیتال می‌شوند. اما آن‌ها با اشتباهات خود، علاوه بر افزایش ندادن پول خویش، باعث از دست رفتن آن و کم شدن مقدار آن نیز می‌شوند. تریدر قبل از شروع ترید در بازار ارز دیجتیال طبق آموزش هایی که دیده حتما باید بازار را تحلیل کند تا سود را از معامله دریافت کند.

یک تریدر باید چه ویژگی های داشته باشد.

ویژگی های یک تریدر موفق، می‌تواند موارد زیادی باشد. به طور کلی یک تریدر ارز دیجیتال، باید مهارت هایی را در خود پرورش دهد تا با استفاده از آن ها در موقعیت های مناسب، سود های زیادی را بدست آورد. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها اشاره شده است.

 تنها بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکنید.

هنگامی که روی چندین ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید، شانس خود را برای کسب سود افزایش می‌دهید. از طرف دیگر، اگر فقط روی یک کریپتو سرمایه گذاری کنید و با افت قیمت مواجه شوید، ممکن است تمام پولی را که در آن سرمایه گذاری کرده اید، از دست دهید. به همین دلیل، عاقلانه خواهد بود که سرمایه گذاری خود را محدود به یک ارز دیجیتال نکنید. به یاد داشته باشید که حداقل بر روی برخی از ارزهای پایدار مانند تتر نیز سرمایه گذاری کنید. پیش از انتخاب ارزدیجیتال نرخ بازگشت سرمایه را در نظر بگیرید.

آموزش دیدن و افزایش دانش پیوسته در زمینه ارزهای دیجیتال

کسب دانش برای یک تریدر ارز دیجیتال، یک موضوع جدانشدنی می‌باشد. او دائماً بر علم و دانش خود می افزاید و منابع جدید را برای کسب دانش می‌یابد. به عبارتی دیگر، تریدر، علم و تجربه را دو بال موفقیت خود در این راه می‌بیند و برای کسب سرمایه‌ی بیشتر، دانش را فرا می‌گیرد. در همین راستا، شما می‌توانید در دوره‌های آموزشی پارسیان بورس در این زمینه کمک بگیرید. برای مثال، دوره آموزش ارز دیجیتال، صفر تا صد مباحث راچگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم به شما به صورت آنلاین آموزش می‌دهد و دارای آپدیت دائمی و مادام‌العمر می‌باشد تریدر باید علم خودرا در رابطه با بازار مالی افزایش دهد.

درنظر گرفتن ریسک مالی

با اینکه ریسک، جزئی از کار یک تریدر محسوب می‌شود اما نباید او این موضوع را با معامله گری اشتباه بگیرد. قمار به معنای پذیرش ریسک بدون فکر می‌باشد که به از بین رفتن پول منتهی می‌شود. بر خلاف قمار، معامله گری و ریسک پذیری، عملی است که با فکر انجام می‌گیرد و پول تنها نقش مثبت این موضوع را بازی می‌کند. بنابراین قمار به از دست دادن پول و ریسک پذیری و معامله گری، به افزایش سرمایه‌ی شخص منتهی می‌شوند.

منطقی بودن

مورد چهارم از ویژگی های یک تریدر موفق، منطقی بودن وی می‌باشد. او باید اخبار را به دقت بررسی نماید و میزان و تاثیر آن را بر روی ارزهای دیجیتال باشد اگر اخبار و شرایط مناسب برای معامله گری وجود نداشته باشد، تریدر نباید اقدام به کاری کند. معمولاً تریدر ها در 80 % مواقع کاری انجام نمی‌دهند و در 20 % مابقی، اقدام به معامله گری می‌نمایند.

منظم بودن

نظم در یک تریدر ارز دیجیتال باید به وضوح قابل مشاهده باشد. او باید اشتباهات خود را یادداشت نماید تا در آینده آن ها را تکرار ننماید. همچنین نوشتن نقاط قوت و ضعف به صورت مکتوب، می‌تواند بسیار راهگشا و مفید واقع شود.

متعهد بودن به استراتژی خود

یک تریدر، باید متعهد باشد. متعهد بودن بدین معنا می‌باشد که او با خود عهد و پیمان ببند که منظم باشد، اهل قمار نباشد و شخصیت معامله گری را در خود تقویت نماید. یکی از مهم ترین عناصری که در تریدر ارز دیجیتال وجود دارد، قرار دادن حد ضرر یا استاپ لاس می‌باشد. وی باید متعهد باشد که به این مقدار پایبند است و در صورت رسیدن معامله به حد ضرر، با وجود زیان مالی، از معامله کنار برود. این کار باعث می‌شود وی متحمل زیان بیشتری نشود.

صبور بودن

تریدر باید ، صبوری ‌باشد. یک تریدر ارز دیجیتال باید بسیار صبور باشد. راز موفقیت یک تریدر، در صبور بودن خود می‌باشد. معمولاً افرادی که وارد دنیای ترید می‌شوند، می‌خواهند به سرعت و با عجله، به سرمایه‌ی کلانی برسند. آن ها بر این باورند که در این بستر، کسب سود و افزایش سرمایه بسیار راحت است. همین امر موجب شکست و سقوط آنان می‌شود. بنابراین صبور بودن در ترید بسیار مهم و حیاتی می باشد.

تفکر مستقل

تفکر مستقل، از جمله صفات یک تریدر ارز دیجیتال می‌باشد. او باید به صورت مستقل شرایط را بررسی نماید و در صورت لزوم، وارد معامله شود. تفکر مستقلانه با کسب اطلاعات متفاوت است. تریدر باید از منابع مختلف اطلاعات لازم را کسب نماید. بعد از کسب اطلاعات، این موارد در ذهن تریدر بررسی و کنکاش می‌شوند. سرانجام با بررسی شرایط، نحوه‌ی ورود به معامله را اختیار می‌کند.

رازداری

رازداری نیز از جمله مواردی می‌باشد که باید یک تریدر ارز دیجیتال آن را در خود پرورش دهد. اینکه چه مقداری سرمایه دارید و در چه راهی سرمایه گذاری کرده اید، را لازم نیست همه بدانند. بنابراین باید در نگهداری این اطلاعات مهم و ارزشمند، بکوشید.

مدیریت سرمایه

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به تحقیق و کسب دانش کافی است تا مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال را با هوشمندی بیشتر انجام دهید. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در سرمایه گذاری ارز دیجیتال در نظر داشت. اگر ضرر کردید، سعی نکنید در همان روز جبران کنید همه سرمایه گذاران در برخی از شرایط ممکن است بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند؛ سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نیز از این قانون مستثنی نیستند.  البته که این به مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال برمی‌گردد. برخی از افراد وقتی در یک روز سرمایه خود را از دست می‌دهند، برای جبران آنی خسارت شروع به تصمیم‌گیری‌ های احساسی می‌کنند. مهمترین نکته درباره سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال حفظ آرامش و تصمیم‌گیری در زمان مناسب است.

به خاطر داشته باشید عجله در تصمیم‌گیری برای جبران سرمایه از دست رفته، شما را ضرر بزرگتری سوق خواهد داد.

باید ریسک پذیر باشید

اگر چندان اهل ریسک نیستید، به شما توصیه می ‌‌کنیم یکبار دیگر در مورد سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه در  ارز دیجیتال فکر کنید. بازار رمزارزها اخیراً به عنوان یکی از سودآورترین ابزارهای سرمایه گذاری معرفی شده است، اما همانطور که قیمت های ارز  دیجیتال در حال رشد است، امکان سقوط قیمت لحظه‌ای آنها نیز وجود دارد. در مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال هرگز این نکته را فراموش نکنید.

همچنین شما می توانید برای فراگیری بهتر و دقیق تر ارز های دیجیتال به سایت آکادمی دکتر صادقی نیا به آدرس اینترنتی: www.DrSadeghinia.com مراجعه کرده و از آموزش ها و دوره های ارز دیجیتال بهره مند شوید. بهترین راه برای تبدیل به یک تریدر ارز دیجیتال شدن، فراگیری ارز دیجیتال از پایه می باشد.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها