عصبانیت «من‌و‌تو» از یک برنامه‌ تلویزیون ایران + فیلم

کد خبر: 1227901

افشاگری سردبیر رسانه نزدیک شورای عالی امنیت ملی درباره تناقضات آزادی بیان در رسانه‌های غربی در برنامه «وارونگی»شبکه افق به مذاق شبکه‌های لندنی خوش نیامده و حالا آنها با به راه انداختن بحثی سه نفره در برنامه «سمت نو» به نوعی نسبت به مباحث ایجاد شده پیرامون مساله سلبریتی‌ها واکنش نشان دادند؛ واکنشی سراسر همراه با عصبانیت!

عصبانیت «من‌و‌تو» از یک برنامه‌ تلویزیون ایران + فیلم

محمد قادری سردبیر «نورنیوز» با حضور در برنامه «وارونگی» در شبکه «افق» درباره رفتارهای خلاف امنیت ملی برخی سلبریتی‌های داخلی به اظهارنظر پرداخته بود. او در این برنامه در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: «خاصیت چهره‌های مشهور این است که در جامعه مرجعیت پیدا می‌کنند، طبیعی هم هست اما نباید این مرجعیت پیداکردن و این شهرت در راستای خیانت به جامعۀ خودی مورد استفاده قرار بگیرد».

به گفته سردبیر «نورنیوز» «نمونه‌های همین سلبریتی‌ها را در جوامع غربی‌ هم داریم اما در همان جوامع غربی که شعار آزادی بیان هم داده می‌شود، بیشترین و محکم‌ترین برخوردها را با سلبریتی‌هایی انجام می‌دهند که حرفی خلاف واقع و دروغ به مخاطبشان القاء ‌کنند. کوچک‌ترین حرفی که بزنند تیزترین تیغ سانسور را اِعمال می‌کنند؛ مانند مجری بی‌بی‌سی که آن برخورد با او شد اما ما متأسفانه در ایران و در اوج آزادی بیان، کسانی که در همین نظام و با شرایط همین کشور به اوج شهرت رسیده است، پشت پا می‌زند و دروغ می‌گوید و پای مردم را وسط می‌کشد و می‌گویند به نفع مردمم صحبت می‌کنم. الان بگویند آیا سروان محمد قنبری مردم این کشور نیست؟ اما دریغ از یک استوری سیاه که برای این آدم بگذارند».

اما حالا برنامه سمت نو که از شبکه من و تو پخش می‌شد با بازپخش بخش‌هایی از این برنامه به آن واکنش نشان داده است.

هجمه‌سازی این شبکه معاند علیه برنامه‌های صداوسیما با زیرسوال بردن اظهارت مهمان برنامه «وارونگی» شبکه افق سیما درباره آزادی بیان و اطلاع رسانی خلاف واقع رسانه‌های معاند علیه رویدادهای داخل ایران  بود.تلاش برنامه‌ریزهای برنامه برای مثبت جلوه دادن وضعیت آزادی بیان در رسانه‌های خارج از کشور با تلطیف کردن دلایل تعلیق گری لینکر (مجری شبکه بی‌بی‌سی) در پی اعتراض به سیاست جدید دولت بریتانیا در خصوص قوانین پناهندگی است، اتفاقی که در برنامه وارونگی به آن به صورت مصداقی پرداخته شد.

گفتنی است برنامه وارونگی شنبه تا سه شنبه از شبکه افق پخش می شود .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها