چشم «شوخان» برای بار دوم توسط آقای وزیر جراحی می شود +عکس

کد خبر: 904147

مشاور وزیر بهداشت که با هدف بررسی وضعیت چشم «شوخان» به کردستان سفر کرد، گفت: بعد از معاینات اولیه در کردستان، وزیر بهداشت چشمان شوخان را عمل جراحی می‌کند.

چشم «شوخان» برای بار دوم توسط آقای وزیر جراحی می شود +عکس

خبرگزاری فارس: شوخان براخاصی دختر دبستانی دیواندره‌ای در سال ۹۰ به دلیل ابتلا سرماخوردگی در بیمارستان امام خمینی دیواندره ویزیت شد و بعد از معاینه، پزشک معالج برای او تزریق پنی‌سیلین تجویز می‌کند که متاسفانه جسم کودکانه شوخان به دارو واکنش نشان داد و دو چشم سیاهش را از دست داد.

قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان در سال ۹۲ چشمان شوخان را معاینه و در سال ۹۳ عمل جراحی کرد که بعد از عمل وزیر از برگشت ۷۰ درصد بینایی چشم راست شوخان خبر داد و شوخان بهبودی چشمش را بعد از عمل وزیر بهداشت تایید می‌کند.

چشم «شوخان» برای بار دوم توسط آقای وزیر جراحی می شود +عکس

شوخان که هم‌اکنون در مجتمع نیکان وابسته به موسسه خیریه دارالاحسان زندگی می‌کند و در دبستان دخترانه قدسیان سنندج رایگان تحصیل می‌کند دلیل نابینایی دوباره چشم راست خود را عدم مراقبت از چشمانش بعد از عمل جراحی توصیف می‌کند.

عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت به همراه تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به روستای کلکان دیواندره رفت و با پدر «شوخان» پیرامون چرایی نابیناشدن چشم شوخان بعد از عمل جراحی وزیر سخن گفت.

به گفته پدر شوخان، تیم اعزامی وزیر قرار است که معاینه‌های اولیه را در کردستان انجام دهند و در صورت امید به عمل جراحی دوباره، توسط وزیر بهداشت برای بار دوم زیر تیغ عمل جراحی قرار بگیرد.

شوخان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به خاطر عمل جراحی در سال ۱۳۹۳ و خرید عروسک خیلی دوست دارد و تنها امید این دختر افزون بر دیدن دوباره و رهایی از جهان تاریکی، رفتن به برنامه خندوانه و لمس عروسک جناب‌خان از نزدیک است.

مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد که هیچگونه قصور و کوتاهی در فرایند درمان چشم شوخان پذیرفتنی نیست و تمامی هزینه‌های درمانی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقبل می‌کند.

وی تصریح کرد: شخص وزیر بهداشت پیگیر روند درمانی شوخان است و وزارت بهداشت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تمام هزینه‌های درمانی، تردد و اسکان شوخان را به عهده می‌گیرد.

هفته گذشته سایت گِرا (گروه رسانه‌ای ایران) گزارش مستند تصویری را با عنوان چشمان شوخان منتشر کرد که این ویدئو اگر چه به مذاق شماری از مسوولان استانی خوش نیامده است؛ اما مثل همیشه وزیر بهداشت و درمان موضوع را علمی و عملی پیگیر شده است و امید می‌رود که با عمل دوباره، چشمان شوخان بینایی خود را بدست آورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها