برگزاری پارتی در داخل حرم حضرت موسی (ع) +عکس

کد خبر: 1041810

برگزاری یک پارتی در داخل حرم حضرت موسی (ع) بین قدس و اریحا که با مشارکت ده‌ها جوان ساکن قدس اشغالی همراه بود خشم فلسطینی‌ها را به همراه داشته است.

برگزاری پارتی در داخل حرم حضرت موسی (ع) +عکس

ایسنا: روزنامه رأی الیوم نوشت، اخیراً چند ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن عده‌ای در حال برپایی مراسمی پر سر و صدا، پایکوبی، پخش موسیقی و نوشیدن در مکانی هستند که حرم حضرت موسی(ع) خوانده می‌شود.

طبق این گزارش، در پی برگزاری این مراسم شماری از جوانان فلسطینی خشمگین وارد این حرم شده و افراد حاضر را با سر و صدا و تهدید بیرون می‌کنند.

این جشن خشم گسترده فلسطینی‌ها را به همراه داشت و بسیاری از آنها این اقدام را هتک حرمت به مقدسات اسلامی خواندند.

برگزاری پارتی در داخل حرم حضرت موسی (ع)

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بلافاصله به دنبال برگزاری این مهمانی، کمیته‌ای را برای بررسی آنچه در این حرم رخ داده است، تشکیل داد.

یکی از برگزارکنندگان این مراسم گفته که مجوز برگزاری را از وزارت گردشگری تشکیلات خودگردان فلسطین کسب کرده است.

در همین راستا، رولا معایعة، وزیر گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جشن و پایکوبی در حرم حضرت موسی هیچ ارتباطی با جشن‌های میلاد حضرت مسیح نداشته و افراد حاضر در این مراسم همه مسیحی و اهل بیت لحم نبوده‌اند و در این محل حاضر شده بودند تا برای مؤسسه‌شان عکس تهیه کنند و مسئول برگزاری آن یک شهروند زن اهل یکی از استان‌های کرانه باختری بوده است.

وی افزود: وزارت گردشگری به آنها مجوز تصویربرداری نداده بود و وزارت اوقاف مسئول این مکان است و به مؤسسه مذکور اجازه حضور در محل عمومی را داده بود نه داخل مرقد و استفاده از آن برای تصویربرداری.

برگزاری پارتی در داخل حرم حضرت موسی (ع)

حسام ابو الرب، معاون وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این باره تصریح کرد که این وزارتخانه به هیچکس اجازه عکاسی یا جشن را نداده و از آنچه در مرقد حضرت موسی اتفاق افتاده بود، آگاهی نداشته است.

محمود الهباش، قاضی‌القضات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به اتفاقی که در مرقد حضرت موسی رخ داد، ابراز عصبانیت کرد.

وی در این باره گفت: من تا این لحظه نمی‌دانم چه کسی مسئول این معصیت است؛ اما هر کسی که مسئول آن باشد، باید مجازات بازدارنده‌ای متناسب با قباحت آنچه اتفاق افتاده است، دریافت کند، چراکه مسجد خانه خدا است.

طبق این گزارش، مرقد و مسجد حضرت موسی(ع) در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق قدس اشغالی و ۸ کیلومتری غرب شهر اریحا واقع شده است و تاریخ ساخت آن به دوره صلاح‌الدین ایوبی باز می‌گردد و هیچ ارتباط تاریخی با حضرت موسی نبی ندارد چراکه در تاریخ آمده است که حضرت موسی در منطقه "التیه" در صحرای سینا وفات کرده و وارد فلسطین نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها