هشدار وزیر دفاع روسیه درباره حضور نظامی واشنگتن در نزدیکی مرز

کد خبر: 1117845

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره احتمال اقدامات تحریک‌آمیز از قبیل حمله شیمیایی در شرق اوکراین توسط برخی شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا هشدار داد.

هشدار وزیر دفاع روسیه درباره حضور نظامی واشنگتن در نزدیکی مرز

وزیر دفاع روسیه از حضور بیش از ۱۲۰ عضو شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی در شرق اوکراین خبر داد.

در ادامه تنش‌های مسکو و کشورهای غربی بر سر اوکراین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه (امروز) در جمع خبرنگاران درباره احتمال اقدامات تحریک‌آمیز اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو معتقد است که تنش‌ها در مرزهای غربی و شرقی روسیه در حال بیشتر شدن است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی در حال تدارک برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز در شرق اوکراین هستند؛ اقداماتی که مواد شیمیایی را دربرمی‌گیرد.

سرگئی شویگو در جمع خبرنگاران اعلام کرد، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی در حال حاضر در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین هستند و در حال آموزش دادن به نیروهای ویژه اوکراین هستند.

به روایت این مقام ارشد مسکو، واشنگتن در حال تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه است و پیش از این حدود هشت هزار نفر از پرسنل نظامی آمریکا در شرق اروپا استقرار یافته‌اند.

هشدار وزیر دفاع روسیه درباره حضور نظامی واشنگتن در نزدیکی مرزهای روسیه و اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی در شرق اوکراین در ادامه تنش‌ها میان دو طرف و دیگر کشورهای عضو ناتو مطرح شده است.

روز سه شنبه (امروز) وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود، در صورت امتناع ناتو از بحث درباره پیشنهادات امنیتی مسکو درباره کاهش تنش در مرز اوکراین، همه گزینه‌ها از جمله استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس مورد نظر قرار خواهد گرفت.

روسیه اوایل ماه میلادی جاری مجموعه‌ای از پیشنهادات امنیتی را به غرب ارائه کرد تا از تنش‌ها در نزدیکی مرز اوکراین بکاهد. از جمله این پیشنهادها تضمین ناتو برای عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در شرق اروپا است/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها