فرانسه به دنبال تامین انرژی

کد خبر: 1137562

وزیر خارجه فرانسه با همتایان عربستانی و اماراتی خود در مورد موضوع تنوع بخشیدن به عرضه انرژی به اروپا گفتگو کرد.

فرانسه به دنبال تامین انرژی

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی و عبدالله بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خوود در مورد موضوع تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا با هدف کاهش وابستگی به روسیه، رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آن کلر لوژندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص گفت: لودریان در این گفتگو بر نیاز به یک «همبستگی قوی بین المللی» برای افزایش فشار بر روسیه برای توقف حمله به اوکراین تاکید کرده است. لوژندر خود نیز بر اهمیت ادامه کار برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا تاکید کرد.

اروپایی‌ها با نگرانی در مورد مسئله تامین انرژی، درگیری بین روسیه و اوکراین را دنبال می‌کنند. نگرانی در مورد عرضه گاز و نفت در مرکز موضوعات جهانی قرار دارد و به ویژه در سطح نهاد‌های بین‌المللی مانند آژانس بین المللی انرژی نیز مطرح شده است. فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی چندی پیش در کنفرانس انرژی ضمن ابراز نگرانی گفت: «بازار نفت با دوره سختی روبرو خواهد شد. بحران گاز بسیار دشوار خواهد بود و در نتیجه قیمت برق بالا خواهد رفت».

اما عربستان و امارات به اندازه غرب در برابر روسیه موضع افراطی و سختگیرانه اتخاذ نکرده اند. گفته می‌شود هفته آینده، نوبت قطر خواهد بود که در فهرست گفتگو‌های انرژی با لودریان قرار گیرد.

اروپایی‌ها که به شدت به هیدروکربن‌های روسیه وابسته هستند، از کشور‌های خلیج‌فارس می‌خواهند تولید نفت خود را افزایش دهند تا از افزایش قیمت نفت خام جلوگیری شود. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، سران عربستان و امارات اخیرا به تماس بایدن، رئیس جمهور آمریکا جواب نداده‌اند. به گزارش این روزنامه به نقل از مقامات غرب آسیا و آمریکا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات پس از درخواست‌های آمریکا برای گفتگو، از پاسخ مثبت به آن خودداری کرده‌اند. عربستان نیز چندی پیش اعلام کرد در راستای تعهد به اوپک پلاس، تولید نفت خود را افزایش نخواهد داد./باشگاه خبرنگاران

وزیر خارجه فرانسه:برای آتش بس و آغاز مذاکرات به گفتگو با پوتین ادامه می دهیم

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش با هدف آتش بس و آغاز مذاکرات، به گفتگو با پوتین ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی با بیان اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه موفق نشد به چیزی که می خواهد دست یابد، گفت: گفتگو با پوتین باید ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: باید به گفتگو با پوتین ادامه دهیم تا او درک کند که جنگ با اوکراین برای او بسیار گران تمام می شود.!

لودریان همچنین مدعی شد: اگر فعالیتی در راستای کمک به ساکنان «ماریوپل» انجام ندهیم، مرتکب گناهی جمعی خواهیم شد.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با هدف دستیابی به آتش بس و آغاز مذاکرات، به گفتگو با «ولادیمیر پوتین» ادامه می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که استانداردهای ثبات و امنیت اروپا در خطر است و ثبات و استقرار جهانی با خطر رو به رو است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها